xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Åh, skadefryd!
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2273

157
18. januar 2019 @ 22:51
ASCII jonglør

Microsoft tells users to switch to iOS or Android as Windows Phone set for obsoletion

"Microsoft is admitting smartphone defeat and is now officially urging any remaining Windows 10 Mobile users to switch to an iOS or Android device instead."

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  8
7
  985

4593

394
18. januar 2019 @ 23:58
FPU

Mjaeh. Ikke så meget skadefryd her:

For det første anbefaler Microsoft jo ikke IOS frem for Android, kun at man skifter til en anden smartphone, fordi Microsoft nu lukker helt ned for deres egne smartphones.

For det andet kan både Apple og Androidtelefonfirmaerne godt tåle mere konkurrence; jeg synes at det går lidt langsomt med udviklingen lige for tiden (mere eller mindre kun speed bumps siden 5s)

For det tredie var Windows Phone faktisk ikke dårlig. Jeg har ganske vist ikke selv haft en, men min søsters første smartphone var en WinPhone, og den var hun glad for; MEGET stabil og meget let at bruge. Jeg har hørt det samme fra andre WinPhone-brugere.

Microsoft kom for sent på banen og fik udviklet for lidt software til, at de kunne være en reel modspiller på markedet, desværre.



3580

34
19. januar 2019 @ 00:32
Virtual Machine

Jeg kunne osse lide Windows Phone. Jeg foretrækker den langt hen ad vejen frem for Android. Dens UI var både flot og brugervenlig. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
19. januar 2019 @ 00:32
Virtual Machine

Jeg kunne osse lide Windows Phone. Jeg foretrækker den langt hen ad vejen frem for Android. Dens UI var både flot og brugervenlig. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2273

157
19. januar 2019 @ 06:06
ASCII jonglør

Well, det her kræver nok, at vi lige trækker et par tråde ind i iPhones historie...

IPhone blev præsenteret af Steve Jobs tilbage i 2007. Den var på det tidspunkt en milepæl. Dengang havde USA godt nok ikke Donald Trump som præsident, men United Bluff havde et lignende fænomen i Microsofts CEO Steve Ballmer - og i et velkendt historisk interview latterliggjorde den noget besynderlige Steve Ballmer iPhone, idet han påstod, at der her var tale om en aldeles usælgelig telefon. Det viste sig jo hurtigt, at det helt modsatte var tilfældet: et ikon var skabt.

Interviewet er egentlig et historisk dokument, ikke blot fordi det udstillede Ballmer som den han var, men nok så meget fordi det viser, hvor visionær Steve Jobs var - for iPhone ændrede alting. Hele smartphone-universet startede sin sin idag enorme udbredelse og betydning i vores dagligdag med iPhone. 

Men lad os først se Steve Ballmer grine af iPhone ved dens fremkomst. Han er mildest talt underholdende:

Ballmer Laughs at iPhone

Derfor kalder jeg det skadefryd, når det nu meddeles at:

“Microsoft is admitting smartphone defeat and is now officially urging any remaining Windows 10 Mobile users to switch to an iOS or Android device instead."

Det er squ da morsomt!   

Og vil man have et yderligere indblik i Microsoft CEO Steve Ballmers let besynderlige personlighed, tilbydes dette pragtfulde klip:

Steve Ballmer Goes Crazy on Stage

Og så lad os da lige også for både sammenligningens og den gode ordens skyld se Steve Jobs præsentere iPhone tilbage i 2007:

Steve Jobs præsenterer iPhone 

Those Were The Days!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1275

36
19. januar 2019 @ 07:50
Stormogul

"Jeg vil tro, der på verdensplan er et marked for ca. fem computere."

IBMs direktør Thomas Watson i 1943


MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
19. januar 2019 @ 09:34
FPU

@Factory:

Kan godt huske Balmer, og hvordan han jordede rundt på scenen og hujede og råbte "I love Microsoft!".

Han var en meget skråsikker person, og han tog jo big time fejl med hensyn til iPhone.

Eftersom man kan betragte Balmer som en udgave af Trump på speed, vil jeg godt give dig din skadefryd lige her.

Hver gang han på gaden ser en person gå rundt med en telefon med et æble på bagsiden må han godt nok græmme sig.


2273

157
19. januar 2019 @ 09:49
ASCII jonglør

Præcis - og måske er skadefryd også et lidt stærkt udtryk her. Men jeg kan ihvertfald rapportere, at en høj skraldlatter blev slået op under loftet her i stuen af undertegnede Apple FanBoy, da jeg læste, at Microgroft havde hejst det hvide flag over for iPhone   

Desuden undrer det vel ikke nogen, at det gik som det gik med en type som Steve Ballmer ved roret. Hvordan Bill Gates overhovedet kunne overlade rattet til Ballmer, går over min forstand. Simpelthen. Har dog overvejet, om Bill Gates har haft et ubevidst skyldkompleks over for Steve Jobs & Apple efter at Gates stjal Windows dengang fra Jobs - og at Gates' egen underbevidste samvittighed så senere har tvunget ham til at kompensere for dette ved at vælge en seriøst uegnet CEO som Ballmer til sit eget firma? En lidt søgt forklaring måske, men det kunne faktisk være tilfældet eller i det mindste en faktor. Mennesker er som bekendt oftest mere mærkelige end det umiddelbart ser ud til på overfladen...

Og måske skyldes Apple og iPhones succes ikke alene Steve Jobs' visionære mod, men også til en vis grad konkurrenten Steve Ballmers manglende evner - eller burde man sige, at Ballmer besad besynderlige evner til overflod?   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

339

0
19. januar 2019 @ 13:12
Lærling

Jeg havde en microsoft 720 dimmer et par måneder. Fin telefon; kameraet var godt, alt virkede okay bygget. 

En skam operativsystemet var så usselt. 

A genius is just a nuts person who turns out to be right