xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Langsom mac
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1

0
18. december 2018 @ 16:33
Nyt medlem

Hej..

Jeg har en Macbook tidlig 2015 a1502, den er blevet noget så langsom.. er der nogle af jer det ved hvad det muligvis skyldes? Den er blevet gendannet, helt fra bunden, men det hjalp ikke 

Mvh

  2
0
  263

3580

34
18. december 2018 @ 18:27
Virtual Machine
Danielj skrev:

Hej..

Jeg har en Macbook tidlig 2015 a1502, den er blevet noget så langsom.. er der nogle af jer det ved hvad det muligvis skyldes? Den er blevet gendannet, helt fra bunden, men det hjalp ikke 

Mvh

https://support.apple.com/da-dk/HT204063

Prøv at reset dens NVRAM/PRAM. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
18. december 2018 @ 18:32
FPU

Hvis du åbner Aktivitetsmonitor og vælger at vise CPU og sorterer, så højeste aktivitet vises øverst, kan du få et indtryk af, om en eller anden proces er gået amok og hiver alle kræfter ud af Mac'en. Så skal den proces stoppes, og så skal du have fundet ud af, hvad der får den proces til at gå amok.

Imidlertid hælder jeg dog mere til et fysisk problem á la harddiskkablet eller selve disken, især hvis det ikke er en SSD.

Hvis du kører en test af harddisken, og den melder om fejl på S.M.A.R.T. status, er din harddisk ved at dø.

Nu har du jo lige installeret system forfra for ganske nylig, så jeg gætter på, at du HAR en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste. Ellers vil jeg anbefale dig at få lavet en med det samme, og egentlig allerede inden du begynder at dimse for meget med Mac'en.

Held og lykke og feed-back.

P.S. Velkommen til herinde. Bare spørg løs; så prøver vi at hjælpe efter bedste evne; det er bla. a. derfor, vi hænger ud herinde. Og skriv gerne så meget info som muligt om den lille syge, f.eks. version OS, mængde RAM, etc.; det gør det måske lettere for en af hajerne at slå ned på problemet.

Edit:

@Sejerup: Good one. Burde jeg have foreslået. Bager en huskekage en af dagene!