xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Kineserne kommer...via 5G
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


2268

156
16. december 2018 @ 22:59
ASCII jonglør

Hvorfor er USA så bange for Huawei?

Fordi 5G er ikke bare en ny generation af mobilnetværk.

Det er nøglen til viden, kontrol og økonomisk dominans.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  7
0
  407

3580

34
17. december 2018 @ 11:46
Virtual Machine

Er Huawei, som udruller netop 5G i Danmark, ikke også hovedleverandør af samtlige backbone løsninger til YouSee/TDC? 

Med andre ord, så har de allerede godt fat i Danmark, hvis man skal have sølvpapirhatten på ?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
17. december 2018 @ 13:44
FPU

Det lyder gustent. Jeg tror, at jeg springer over denne gang og venter, indtil 6G bliver lanceret. ;0)


2581

84
17. december 2018 @ 16:06
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Det lyder gustent. Jeg tror, at jeg springer over denne gang og venter, indtil 6G bliver lanceret. ;0)

Du vil helt klart foretrække at kineserne lytter med på din tlf. end at det danke skattevæsen m.m. lytter med og jeg kan garantere dig for de arbejder på sagen. 



687

6
17. december 2018 @ 16:38
Veteran
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det lyder gustent. Jeg tror, at jeg springer over denne gang og venter, indtil 6G bliver lanceret. ;0)

Du vil helt klart foretrække at kineserne lytter med på din tlf. end at det danke skattevæsen m.m. lytter med og jeg kan garantere dig for de arbejder på sagen. 


er det en insider  

jeg bygger alt i toffifee og løg

1900

183
PowerPalle (Administrator)
17. december 2018 @ 17:59
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Er Huawei, som udruller netop 5G i Danmark, ikke også hovedleverandør af samtlige backbone løsninger til YouSee/TDC? 

Med andre ord, så har de allerede godt fat i Danmark, hvis man skal have sølvpapirhatten på ?

Mobil-netværket (4G i luften) og kabel-tv-netværket (coax i jorden).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
17. december 2018 @ 18:33
FPU
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det lyder gustent. Jeg tror, at jeg springer over denne gang og venter, indtil 6G bliver lanceret. ;0)

Du vil helt klart foretrække at kineserne lytter med på din tlf. end at det danke skattevæsen m.m. lytter med og jeg kan garantere dig for de arbejder på sagen. 


Uanset om det er kineserne eller Skat, som lytter med over min skulder, så vil de simpelt hen falde i søvn af kedsomhed. :0)

Nå, spøg til side. Som jeg skrev først, så ER det gustne ting, der står i den linkede artikel, og der ER noget, som jeg ikke helt er med på:

Altså, man har da lov til at opfinde et eller andet og hælde det på markedet, og hvis produktet ellers er overlegent, vil det udkonkurrere andre produkter og blive en ny standard. Lige netop iPhone er et rigtigt godt eksempel; der VAR andre smartphones på markedet, men de havde mindre skærme og fysisk tastatur. Det vat Steve's geniale valg af trykfølsom skærm, som fejede alt andet af banen. Så vidt, så godt.

Men det ER da noget andet med en netværksprotokol, hvor både industrien og regeringer skal blive enige om standarder og frekvenser, så hvordan kan et enkelt firma (uanset om det er vestligt eller østligt) så få lov til at blive eneherskende?

Jeg har ikke specielt meget tillid til, at Huawei spiller med åbne kort i lyset af, at man ved nærmere eftersyn fandt "bagdørs-chips" i deres servere. Hvis man gør sig de anstrengelser, det er at designe, producere og implementere en chip ned til størrelsen på et riskorn, så den er svær at finde, så er det fordi man kan profitere af det, altså at gevinsten er større end anstrengelserne ved at udtænke og producere den.

Og så er vi ovre ved motivet: den ris-chip kan ikke suge penge ud af serverne, kun information. Men den information er rent økonomisk kun noget værd, hvis den (før eller siden) bliver anvendt, og så er spørgsmålet:

Hvad skal den høstede information bruges til?

Jeg kan IKKE komme i tanke om nogen svar, som vil kunne gavne slutbrugeren (menigmand) men derimod dem, som benytter sig af de høstede data.

Jeg kan naturligvis godt tænke mig rigtig hurtigt trådløst internet; jeg kan trods alt huske de go'e gamle 28.800 modemer (og de store telefonregninger), men jeg kan ikke se fidusen (for mig), at f.eks. mine hjemmsko kommer til at kunne tale sammen med min kaffekande. ;o)


2581

84
17. december 2018 @ 18:40
Bit kongen
hoejfed skrev:
er det en insider  


Nej en der læser nyheder.

Lovforslag: Kommuner vil overvåge borgeres el-forbrug til kontrol af bopælspligt

Den taler vel for sig selv

Lovforslag: Politiet skal nu masseovervåge alle flypassagerer

Men der er ingen VK politiker der gerne vil bruge overvågningen til at holde styr på om Jørgen på dagpenge eller kontanthjælp smutter en tur til udlandet vel?

Politiet har gemt ANPG-data i op til 60 dage - ANPG-lovbestemmelse siger max 30

Hov der kan man passende undersøge om folk fusker med kørselsfradraget. Det system foretager nemt 20 mill+ registreringer om måneder af folk der ikke er i målgruppen.

Politikerne både kan og vil misbruge de data.