xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Vil jeg få noget af at bruge nvme via thunderbolt 2 på iMac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


708

3
12. december 2018 @ 18:56
Suspenderet

Hej,

Jeg har overvejet og spekuleret i om der er nogen idé i at bestille en nvme adapter som denne:

https://www.amazon.co.uk/StarTech-com-M-2-U-2-Adapter-SFF-8639/dp/B073W65QX6/ref=sr_1_15?ie=UTF8&qid=1539428380&sr=8-15&keywords=nvme+ssd+enclosure

og derefter smide en Samsung nvme ssd i og benytte mit eksisterende LaCie Rugged Thunderbolt chassis som jeg har har åbnet og isat en WD Blue SSD som erstatning for en mindre kapacitet SSD fra fabrikken.

Jeg er meget opsat på at prøve men hvis der absolut intet er at hente på hastigheden eller stabilitet og levetid over en "normal" SSD fra Western Digital eller Samsung så er idéen skudt til hjørne. Jeg ved at der nogen aktiv her på forum med mere viden end jeg. Derfor spørgsmålet.

Er det noget? Er det åbenlyst for enhver, undtagen undertegnet, at det ikke kan lade sig gøre?

I må gerne ha' kun hovedrysten tilovers for min idé hvis det kommer dertil. Bare ingen personangreb.

Jeg har en late 2015 27" iMac.   

  3
0
  266

285

6
13. december 2018 @ 07:36
Juniormedlem

M2 kan både være både PCIe og SATA. SATA kan ikke laves om til PCIe med en simpel adapter.


8586

198
13. december 2018 @ 09:46
Poseidon

Hvad præcist vil du køre fra disken af software?


708

3
13. december 2018 @ 17:48
Suspenderet
David Munch skrev:

Hvad præcist vil du køre fra disken af software?

Det skal være mit boot drev med dertil hørende system software og 3. parts programmer. Det er alt. Evt. som en del af et Fusion Drive setup. Mit nuværende setup(med klassisk SSD) klarer dog opgaven udemærket. Nu var det bare på tide jeg fik tanken på skrift of stillet spørgsmålet til nogen.