xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Afsplning af DVD fra US
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


386

8
11. december 2018 @ 20:09
Lærling

Hejsa

Dette har intet med mac at gøre, men der er så meget ekspertice samlet herinde, så jeg vover pelsen.

Min man har ønsket sig nogle DVD'er fra en tudsegammel serie, der kun er udgivet i US. De vil så ikke kunne afspilles på husets DVD-afspiller. Kan man bare skaffe sig en DVD-afspiller mere, der kan tage region 1? Er det så simpelt?

PFT

  6
0
  750

4593

394
11. december 2018 @ 20:38
FPU

Du skal lade være med at afspille DVD'er i Apple's egen DVD-player, for den er regions-følsom; det blev Apple nødt til at implementere i sit software, netop p.gr.a. af den (uforståelige) geo-politik omkring DVD-skiver.

Det er fuldstændig kapok, for der var jo ikke regions-koder på VHS-film.

Nå, men løsningen er at afspille dine amerikanske DVD'er i VLC (Video Lan Client), men du skal lige lave et lille trick først:

Gå i Systemindstilliger og åbn "CDs og DVDs" (det hedder den i mit engelske system, men du finder den nok alligevel). Ud for "When you instert a video DVD" vælger du "Do nothing" i lokalmenuen (hvis det ikke allerede er valgt på forhånd).

Nu sætter du så din amerikanske DVD i drevet og lader den mounte på skrivebordet. Derefter går du ind i VLC og vælder "Open Disk" (eller trykker Kommando-D); så burde filmem starte op (altså advarslerne og derefter DVD-menuen). Bemærk at VLC i sjældne tilfælde ikke kan aktivere funktionerne i DVD-menuen; her er der ikke andet at gøre end at prøve noget andet software, f.eks. MPlayer Extended, som også er regions-fri.

Hvis du scroller ned igennem emnerne herinde på Macnyt, er der en tråd, hvor en bruger efterlyser alternativer til QuickTime. I den tråd har jeg lagt links til både VLC og MPlayer Extended. Andre brugere har lagt links til mere moderne software, men det kører ikke på din gamle iMac eller Mini, med mindre du har opgraderet til et ret nyt macOS.

Vær iøvrigt opmærksom på, at dit DVD-drev kun kan skifte region fem gange, og at den ved sidste skift låses til den region, som man nu engang valgt. Så vidt jeg ved, kan det ikke lade sig gøre at flashe drevet, så man får fem nye forsøg, så her taler vi altså om en udskiftning af drevet, hvis man vil skifte region igen.

Edit: efter at jeg skrev alt det her, så jeg at det var på en DVD-afspiller sat til et TV, er det korrekt?

Hvis ja, så må jeg være dig svar skyldig (har aldrig haft TV), men en løsning kunne være at afspille filmen regionsfrit i VLC fra en af Mac'erne på TV'et  med et MiniDisplay-til-HDMI-stik, eller hvordan man nu sætter en Mac til et moderne TV.


386

8
11. december 2018 @ 21:50
Lærling

Tak, Tonny. Jo, det er i udgangspunktet en dvd, der er sat til et tv, men jeg kan vel også afspille den på min mac og sætte den til tv’et. 

Jeg kan i hvert fald fint følge din forklaring. Jeg afspiller så godt som aldrig dvd’er, så at der max er 5 omstillingsforsøg,skræmmer ikke.


496

5
12. december 2018 @ 05:49
Seniormedlem

Og ellers, så kan Laserdisken.dk i Aalborg ændrer din dvd-afspiller, eller sælge dig en.
Og her er deres manifesto om deres syn på den sag Regionalkoder.
Og de er helt reelle. God service.

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

8586

198
12. december 2018 @ 08:37
Poseidon

Kort og godt, ja. Du skal bare købe en region 1 DVD afspiller.


74

0
12. december 2018 @ 08:59
Novice

Inden du farer ud og køber endnu en afspiller, kan din nuværende DVD-afspiller måske ændres til at være kodefri og kunne afspille alle regioner med en simpel kode via fjernbetjeningen. 

På min tidligere Philips DVD-afspiller skulle der blot tastes en kort kode fundet på nettet og så var der fri leg med alle DVD'er. 

Så alt afhængig af mærke og alder kan du måske finde et "hack" her: videohelp.com/dvdhacks

Macbook 2.16Ghz - iPod 3.Gen - iPhone

93

4
12. december 2018 @ 17:22
Novice

Hej mand

Da jeg stod i det samme problem som dig løste jeg problemet ved at kontakte min gode gamle computermand og fortalte ham at jeg havde købt en DVD i Australien og det gav mig problemer.

Fluks fremtryllede han en regionsfri DVD afspiller og brænder så vidt jeg husker kostede den omkring et par hundere kroner, så den har jeg gjort brug af siden.

Brænderen er en lille ASUS som bare tilsluttes min MAC.

Hej