xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Sletter HD
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


93

4
07. december 2018 @ 19:10
Novice

På min MAC er der jo naturligvis en for mig meget stor harddisk, så derfor har jeg delt den op i 2 partioner  en " HD og HD1 " så langt så godt.

Jeg fatter bare ikke at systemet er begyndt at slette navnet HD og dermed fremkommer den så ikke på mit skrivebord eller andre steder hvor jeg nu kan få brug for den.

På HD har jeg den sidste nye MOJAVE og på HD1 har jeg " EL CAPITAN " og det har kørt fint i meget lang tid, nogen gode råd for når jeg bruger diskværktøj til at navngive HDen, så bliver jeg så i samme arbejdsgang nødt til at slette HDen, så nu er min ny indstalleret MOJAVE slettet.

Hej

  8
0
  325

2696

335
PallMei (Skribent)
07. december 2018 @ 19:38
Bit kongen

Du behøver ikke slette for at omdøbe diskværktøj. Bare højreklik og vælg omdøb eller hvis den allerede er valgt, så bare klik på dens navn i toppen. Men du behøver slet ikke bruge diskværktøj. Hvis du kan finde den i finder, kan du bare trykke enter når den er markeret ligesom enhver anden fil. Du kan også højreklikke og vælge hvis info, hvor du kan ændre navnet. Der mangler ikke muligheder og der er sikkert flere ;-)


93

4
07. december 2018 @ 20:45
Novice

Hej PallMei

Jeg har lige afprøvet det du der skriver, og det ser da godt nok ud til at du har ret, så tak for det nu vil jeg så ligge det system ind igen, men hvorfor bliver navnet på HDen slettet?????????????????????

I forbindelse med mit spørgsmål om at ligge ringetoner over på min mobil, så har jeg læst mig frem til her på nettet at efter Itunes ver. 12.??? så har man ikke mere den mulighed, hvad siger du til det.


Hej og god vind


2696

335
PallMei (Skribent)
07. december 2018 @ 21:16
Bit kongen
Jens160251 skrev:

På min MAC er der jo naturligvis en for mig meget stor harddisk, så derfor har jeg delt den op i 2 partioner  en " HD og HD1 " så langt så godt.

Jeg fatter bare ikke at systemet er begyndt at slette navnet HD og dermed fremkommer den så ikke på mit skrivebord eller andre steder hvor jeg nu kan få brug for den.

Prøv at tjekke finders indstillinger (cmd+komma)->generelt->vis disse emner på skrivebordet og indholdsoversigt->placeringer.  Har personligt alt slået til.

Jens160251 skrev:

I forbindelse med mit spørgsmål om at ligge ringetoner over på min mobil, så har jeg læst mig frem til her på nettet at efter Itunes ver. 12.??? så har man ikke mere den mulighed, hvad siger du til det.

Jeg har som tidligere nævnt ingen erfaringer med det, men en hurtig google (itunes mojave add custom ringtone) lader til at finde flere vejledninger f.eks. denne http://osxdaily.com/2017/09/18/copy-ringtones-to-ios-device-with-itunes-127/


8581

198
07. december 2018 @ 22:45
Poseidon
Jens160251 skrev:

Hej PallMei

Jeg har lige afprøvet det du der skriver, og det ser da godt nok ud til at du har ret, så tak for det nu vil jeg så ligge det system ind igen, men hvorfor bliver navnet på HDen slettet?????????????????????

Dvs. disken intet navn har? Det tvivler jeg meget på.


93

4
08. december 2018 @ 00:04
Novice

PallMei

Jeg var vist desværre for tidlig ude med de der roser, problemet er ikke løst for nu har jeg det igen.

Jeg gør sådan

Min Harddisk er delt i to partioner den ene hedder HD den anden hedder HD1

Jeg kører nu fra HD1 hvor jeg har " El capitan " liggende og fra ikonet APP finder jeg så MOJAVE og den bliver nu indstaleret  på HD, og alt kører nu helt fint ingen problemer.

Så langt så godt

Nu går jeg så ind i indstillinger og vil her vælge opstart HDen og her vælger jeg så HD1.

Så bliver der lukket ned og MACen starter nu op på HD1 og dermed er styresystemet EL CAPITAN.

Nu kan jeg ikke se HDen og det eneste program der kan få den frem er " diskværktøjet " og her hedder den " uden navn ", og den eneste mulighed der er for at ændre navnet til HD det er at trykke på " anvend " og dermed sletter den HDen.

Forstå det hvem der kan.

Hej


93

4
08. december 2018 @ 00:05
Novice

Desværre David den hedder ikke som jeg har døbt den " HD " men nu hedder den uden navn...

Hej


2696

335
PallMei (Skribent)
08. december 2018 @ 00:35
Bit kongen
Jens160251 skrev:

PallMei

Jeg var vist desværre for tidlig ude med de der roser, problemet er ikke løst for nu har jeg det igen.

Jeg gør sådan

Min Harddisk er delt i to partioner den ene hedder HD den anden hedder HD1

Jeg kører nu fra HD1 hvor jeg har " El capitan " liggende og fra ikonet APP finder jeg så MOJAVE og den bliver nu indstaleret  på HD, og alt kører nu helt fint ingen problemer.

Så langt så godt

Nu går jeg så ind i indstillinger og vil her vælge opstart HDen og her vælger jeg så HD1.

Så bliver der lukket ned og MACen starter nu op på HD1 og dermed er styresystemet EL CAPITAN.

Nu kan jeg ikke se HDen og det eneste program der kan få den frem er " diskværktøjet " og her hedder den " uden navn ", og den eneste mulighed der er for at ændre navnet til HD det er at trykke på " anvend " og dermed sletter den HDen.

Forstå det hvem der kan.

Hej

Mojave benytter et nyt filformat kaldet APFS, det kender El Capitan ikke. Mon ikke det er grunden til dine problemer? Du vil i hvert fald ikke kunne se indholdet på Mojave partitionen fra El Capitan.

Hvis du har et problem med starte op i Mojave igen, fordi du måske ikke kan vælge startdisk, så hold alt-tasten nede under opstart og du kan vælge hvilken disk du vil starte på. Hvis du holder ctrl mens du vælger disk, vil den huske den som startdisk fremover (ligesom du havde sat startdisk i systemindstillinger).


93

4
08. december 2018 @ 00:45
Novice

PALLMEI

Jeg takker for dit svar, det havde godt nok anet mig at det var der hunden lå begravet.

Hej med dig