xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Rep af MBA fejlede
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


3580

34
05. december 2018 @ 11:23
Virtual Machine





Hej. Vi har haft vores MBA til rep pga halvt ødelagt tracpad. Den forsøgte jeg så selv at skifte men uden held hvorfor jeg sendte den til rep hos en PC reparatør. Maskinen virkede fint men den nye trackpad virker bare ikke  

Nu fik jeg at vide at maskinen er stået helt af og der bare er hvid skærm. Dvs den er gået istykker mellem fingrene på ham.

Hvordan står jeg i det tilfælde, for jeg har ikke diskuteret udgifterne ved det endnu. Er det mig der hænger på udgifterne fordi jeg selv prøvede at lave den i første omgang. Eller det han fordi den ‘åndede ud i hænderne på ham’?

Det er lidt af en gråzone. Så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg står, og vil gerne have lidt viden inden jeg snakker mere med ham. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  10
0
  472

3580

34
05. december 2018 @ 11:35
Virtual Machine

Jeg spørger egentlig bare for at jeg ikke går hen og skaber mig åndsvag hvis nu at der intet er at redde for mig. Og jeg er nød til at betale omkostningerne ved det pilleri. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1891

183
PowerPalle (Administrator)
05. december 2018 @ 13:44
Stormogul

Startede du MBA op under personens åsyn da du overleverede den til reparation og startede den fint op der (med det forbehold at track-paden ikke virkede)?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1708

43
06. december 2018 @ 07:03
Stormogul

 hvorfor jeg sendte den til rep hos en PC reparatør


Du skulle nok have sendt til en Apple reparatør.   🧐


2252

151
06. december 2018 @ 10:24
ASCII jonglør

Fatter heller ikke, at maskinen er sendt til en decideret PC-reparatør. Den slags folk hader jo Macs   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
06. december 2018 @ 11:00
Bit kongen

Har du ikke modtaget noget indleveringsseddel eller lignende inden aflevering, hvor ansvarsfordeling er beskrevet?

Hvis de har en hjemmeside kan du også tjekke der. Hvis den er under 4år gammel og du har en en elektronik forsikring tilknyttet din indbosforsikring er det også en mulighed som er værd at undersøge..


1641

24
06. december 2018 @ 11:07
Stormogul

Jeg tror han fralægger sig ethvert ansvar, fordi du selv har pillet i noget du ikke havde forstand på, så det kan nemt være dig selv der har dræbt den..!

Once you go Mac - You'll never go back..!

3580

34
06. december 2018 @ 11:22
Virtual Machine

 Ja. Den virkede så fint hos mig, på nær lige trackpad. Men jeg er godt klar over at det kan gå hen og blive noget svineri mellem os. Så jeg tror osse bare at jeg betaler for at han forsøgte at lave den, hvis han forlanger det, og så sige at det var det. Og så sparer vi op til en ny Mac. Den her er osse fra 2013. Så det gør ikke så meget. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1891

183
PowerPalle (Administrator)
06. december 2018 @ 11:58
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

 Ja. Den virkede så fint hos mig, på nær lige trackpad. Men jeg er godt klar over at det kan gå hen og blive noget svineri mellem os. Så jeg tror osse bare at jeg betaler for at han forsøgte at lave den, hvis han forlanger det, og så sige at det var det. Og så sparer vi op til en ny Mac. Den her er osse fra 2013. Så det gør ikke så meget. 

Jeg spurgte mere præcist om du startede MBA'en op under personens åsyn således, at i var enige om, at du indlevere en funktionsdygtig enhed dog med defekt trackpad.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
06. december 2018 @ 12:28
Virtual Machine

Nej. Det var konen der afleverede den. Og det er første gang vi har sendt en computer til rep. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4586

390
06. december 2018 @ 17:42
FPU

Jeg ville nok vælge at indlevere den igen med en høflig besked om, at den desværre ikke virkede, da du kom hjem, og at du har en mistanke om, at det måske er et stik, som ikke er sat helt korrekt i, og om han ikke lige gider gå den igennem (eventuelt mod en forud aftalt pris).

Hvis diagnosen efterfølgende er noget grimmere, ville jeg til gengæld ikke indlade mig på en diskussion om, hvem af jer to, der har skylden; eftersom du ikke startede den op ved afhentning, er bevisbyrden jo din, og den er umulig at løfte, og et slagsmål, der er tabt på forhånd, gnaver meget dybt, nok også dybere end udsigten til udgiften til en ny (brugt) Air.

Til gengæld ville jeg ikke bruge den reparatør igen, da han burde have sikret sig, at den KUNNE starte op efter endt reparation (her forudsætter jeg, at er ikke skete noget med den efter afhentning). Men som sagt: lad ham lige prøve at åbne den og vrikke alle stik på plads og se, om det ikke bare var det, der skulle til (eller teste bundkortet med sin specialsoftware, så du kan få en diagnose).

Hvis den ikke kan genoplives, kan det jo være, at han vil tage trackpad'en tilbage, for den kan han jo bruge som reservedel igen i en anden Air, og så er dit økonomiske tab da reduceret en anelse.

Det er naturligvis surt med en uforudset ekstraudgift, men hvis I kan vente en måneds tid, er der jo både et januarudsalg og brugte Macs efter julen at se frem til.