Hej. Vi har haft vores MBA til rep pga halvt ødelagt tracpad. Den forsøgte jeg så selv at skifte men uden held hvorfor jeg sendte den til rep hos en PC reparatør. Maskinen virkede fint men den nye trackpad virker bare ikke
Nu fik jeg at vide at maskinen er stået helt af og der bare er hvid skærm. Dvs den er gået istykker mellem fingrene på ham.
Hvordan står jeg i det tilfælde, for jeg har ikke diskuteret udgifterne ved det endnu. Er det mig der hænger på udgifterne fordi jeg selv prøvede at lave den i første omgang. Eller det han fordi den ‘åndede ud i hænderne på ham’?
Det er lidt af en gråzone. Så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg står, og vil gerne have lidt viden inden jeg snakker mere med ham.
Jeg spørger egentlig bare for at jeg ikke går hen og skaber mig åndsvag hvis nu at der intet er at redde for mig. Og jeg er nød til at betale omkostningerne ved det pilleri.
Startede du MBA op under personens åsyn da du overleverede den til reparation og startede den fint op der (med det forbehold at track-paden ikke virkede)?
hvorfor jeg sendte den til rep hos en PC reparatør
Du skulle nok have sendt til en Apple reparatør. 🧐
Fatter heller ikke, at maskinen er sendt til en decideret PC-reparatør. Den slags folk hader jo Macs
Har du ikke modtaget noget indleveringsseddel eller lignende inden aflevering, hvor ansvarsfordeling er beskrevet?
Hvis de har en hjemmeside kan du også tjekke der. Hvis den er under 4år gammel og du har en en elektronik forsikring tilknyttet din indbosforsikring er det også en mulighed som er værd at undersøge..
Jeg tror han fralægger sig ethvert ansvar, fordi du selv har pillet i noget du ikke havde forstand på, så det kan nemt være dig selv der har dræbt den..!
Ja. Den virkede så fint hos mig, på nær lige trackpad. Men jeg er godt klar over at det kan gå hen og blive noget svineri mellem os. Så jeg tror osse bare at jeg betaler for at han forsøgte at lave den, hvis han forlanger det, og så sige at det var det. Og så sparer vi op til en ny Mac. Den her er osse fra 2013. Så det gør ikke så meget.
Lars Sejerup skrev:Ja. Den virkede så fint hos mig, på nær lige trackpad. Men jeg er godt klar over at det kan gå hen og blive noget svineri mellem os. Så jeg tror osse bare at jeg betaler for at han forsøgte at lave den, hvis han forlanger det, og så sige at det var det. Og så sparer vi op til en ny Mac. Den her er osse fra 2013. Så det gør ikke så meget.
Jeg spurgte mere præcist om du startede MBA'en op under personens åsyn således, at i var enige om, at du indlevere en funktionsdygtig enhed dog med defekt trackpad.
Nej. Det var konen der afleverede den. Og det er første gang vi har sendt en computer til rep.
Jeg ville nok vælge at indlevere den igen med en høflig besked om, at den desværre ikke virkede, da du kom hjem, og at du har en mistanke om, at det måske er et stik, som ikke er sat helt korrekt i, og om han ikke lige gider gå den igennem (eventuelt mod en forud aftalt pris).
Hvis diagnosen efterfølgende er noget grimmere, ville jeg til gengæld ikke indlade mig på en diskussion om, hvem af jer to, der har skylden; eftersom du ikke startede den op ved afhentning, er bevisbyrden jo din, og den er umulig at løfte, og et slagsmål, der er tabt på forhånd, gnaver meget dybt, nok også dybere end udsigten til udgiften til en ny (brugt) Air.
Til gengæld ville jeg ikke bruge den reparatør igen, da han burde have sikret sig, at den KUNNE starte op efter endt reparation (her forudsætter jeg, at er ikke skete noget med den efter afhentning). Men som sagt: lad ham lige prøve at åbne den og vrikke alle stik på plads og se, om det ikke bare var det, der skulle til (eller teste bundkortet med sin specialsoftware, så du kan få en diagnose).
Hvis den ikke kan genoplives, kan det jo være, at han vil tage trackpad'en tilbage, for den kan han jo bruge som reservedel igen i en anden Air, og så er dit økonomiske tab da reduceret en anelse.
Det er naturligvis surt med en uforudset ekstraudgift, men hvis I kan vente en måneds tid, er der jo både et januarudsalg og brugte Macs efter julen at se frem til.