xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Valg af nye wifi enheder (mesh)
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. december 2018 @ 19:01
Stormogul

Linksys Velop og Google Wifi Pack 3 er et par kandidater.

Hvad siger jeres erfaringer? Hvad skal man vælge og hvorfor?


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  15
0
  635

1641

24
01. december 2018 @ 19:19
Stormogul

Vi har 3 stk Linksys Velop kørende i huset, og vores gamle Time Capsule er koblet på det interne net, og updaterer vores back-up's...

Det hel kører helt perfekt og med en 100% dækning på hele matriklen....  

Once you go Mac - You'll never go back..!

1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. december 2018 @ 20:11
Stormogul

Findes der forskellige modeller af Linksys Velop? Jeg har set at nogle hedder EU til efternavn og andre ikke og der er en prisforskel på 1.000 DKK.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
01. december 2018 @ 21:20
Bit kongen
Giffi skrev:

Vi har 3 stk Linksys Velop kørende i huset..

Det hel kører helt perfekt og med en 100% dækning på hele matriklen....  

Er der tale om 60 kvm lejlighed eller 600 kvm villa?



253

35
01. december 2018 @ 22:38
Juniormedlem

Ubiqiti AmpliFi HD, det er supernemt at sætte op og kører klippestabilt.


8586

198
01. december 2018 @ 22:42
Poseidon

Jeg har lige netop sat et sæt Netgear Orbi AC2200 op (https://www.elgiganten.dk/product/smart-home/mesh-netvark/NGORBIMIC3PAC/netgear-orbi-ac2200-tri-band-mesh-wi-fi-kit-3-pak) da jeg kunne få den til 1499,- da Elgiganten åbnede i Skejby for et par uger siden.

Opsætningen gik smertefrit, og signalet er langt bedre end hvad vi havde før (Granted, det var så også den dårligste wifi router jeg nogensinde har oplevet i mit liv - Føj til jer, Fibia!). 

Den får rigtigt gode anmeldelser generelt.

Edit: Angående Google Wifi, så vil jeg lige understrege at hvis Google nogensinde slukker deres mesh-servere, hvilket de jo generelt er glade for når deres projekter keder dem, og så mister du smart-analysen af dit mesh netværk. Derfor fravalgte jeg dem (Plus det er "Do no evil"-gider-vi-ikke-mere-Google).


687

6
02. december 2018 @ 08:13
Veteran
jeg bygger alt i toffifee og løg

104

1
02. december 2018 @ 09:07
Novice

Jeg havde først investeret i D-Link´s COVR enheder. Havde mange udfald på det trådløse - en fandens ballade med fruen.....

Så købte jeg Googles sæt - har ikke oplevet et eneste udfald siden da. Fruen er glad - og så er jeg også glad :-). 

Man kan IMO ikke gardere sig mod alt - ejheller ikke at Googles endog særdeles gode brugerflade til tjek af netværk fortsætter i al evighed..



264

0
02. december 2018 @ 09:08
Juniormedlem
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Ubiqiti AmpliFi HD, det er supernemt at sætte op og kører klippestabilt.

Helt enig. Kører også fuldstændig problemfrit her :-) Selv min hustru kan finde ud af, at sætte det op :-D 


1641

24
02. december 2018 @ 11:31
Stormogul

208 kvm....!      Beliggende på 1040 kvm grund, og fuld dækning på hel matriklen...

Linksys WHWO 302-EU

Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

129
02. december 2018 @ 11:52
Stormogul

wifi produkter opdeles i forskellige produkter, fordi de forskellige regioner har forskellige regler for frekvensområder.

derfor dem der sælges i EU skal overholde de begrænsninger der er gældende for EU lande. ellers er produkterne ens det er blot frekvensområdet der ændres i.



1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. december 2018 @ 13:20
Stormogul
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Ubiqiti AmpliFi HD, det er supernemt at sætte op og kører klippestabilt.

Okay, AmpliFi virker attraktivt. Når jeg besøger deres side er der mange produkter, så hvad skal man vælge imellem?

  • Jeg skal minimum have én router gerne med mindst 4 udgange (gerne flere)
  • Jeg skal minimum have to yderpunkter, der skal have mindst én ethernet-udgang da jeg skal have en switch på da de hver især skal bære mindst 4 andre enheder der ikke lan wifi.

Tillægsspørgsmål: hvordan er UI delen af produktet?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

341
PallMei (Skribent)
02. december 2018 @ 15:33
Bit kongen
PowerPalle skrev:
  • Jeg skal minimum have én router gerne med mindst 4 udgange (gerne flere)
  • Jeg skal minimum have to yderpunkter, der skal have mindst én ethernet-udgang da jeg skal have en switch på da de hver især skal bære mindst 4 andre enheder der ikke lan wifi.

Du kan koble flere routere op som Mesh istedet for satelitterne, de har 4-5 ethernet porte hver (ved ikke om uplink porten kan bruges til LAN):

https://store.amplifi.com/products/amplifi-mesh-router "The AmpliFi™ HD (High Density) Mesh Router can be used as a stand-alone router or with other AmpliFi™ Mesh Routers for multi-hop, self-healing wireless coverage and enhanced range." 

Det var hvad jeg ville, da jeg overvejede. For satteliterne er ikke min smag og syntes designer lægger op, at have hele  stikkontakten for sig selv.

edit.

Gamer versionen er kammet til siden jeg undersøgte. Lader til at være samme hardware, men en tweaket firmware. Du kan prøve at læse nyheden og nogle kommentar her:

https://www.anandtech.com/show/13628/ubiquiti-extends-amplifi-hd-mesh-networking-family-with-gamers-edition


1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. december 2018 @ 16:11
Stormogul
PallMei skrev:
  • Du kan koble flere routere op som Mesh istedet for satelitterne, de har 4-5 ethernet porte hver (ved ikke om uplink porten kan bruges til LAN):

Jeg tænker, at 3 Amplifi routere er bedre end 1 Amplifi Router, 2 satelitter og 2 switche til Ethernet udgange, da...

  1. Jeg tror at det giver et lavere strømforbrug
  2. Færre enheder

Men kan 3 Routere agere som ét Mesh og kan alle 3 Amplifi routere styres som én mesh enhed som var det én router og 2 satelitter? 


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
02. december 2018 @ 20:28
Stormogul

kig på netværk over el-nettet også...

hvis du kan koble disse enheder direkte i stikontakten og ikke på diverse forlænger kabler, og heller ikke nogle "sjuskede" kontakter, så kan du få internet til enhver rum i huset uden at blive strålet af 2,4/5ghz stråler... :D

det virker hos mig i en lejlighed, og hos min mor. vi havde lidt ustabilitet hos min mor, men fandt ud af det var fordi den ene udgang var forbundet på en forlængerkabel, og dens sikring gav ustabil netværk. siden da har den kørt klippestabilt. 

så kunne man jo supplere netværket trådet og koble et par billige access points i nogle rum ... så vil man have fuld skrald på både det trådede og løse netværk. 

har sådan et sæt... https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGPLP1200/netgear-powerline-plp1200-adapter-2-stk



2709

341
PallMei (Skribent)
02. december 2018 @ 23:16
Bit kongen
PowerPalle skrev:
PallMei skrev:
  • Du kan koble flere routere op som Mesh istedet for satelitterne, de har 4-5 ethernet porte hver (ved ikke om uplink porten kan bruges til LAN):

Jeg tænker, at 3 Amplifi routere er bedre end 1 Amplifi Router, 2 satelitter og 2 switche til Ethernet udgange, da...

  1. Jeg tror at det giver et lavere strømforbrug
  2. Færre enheder

Men kan 3 Routere agere som ét Mesh og kan alle 3 Amplifi routere styres som én mesh enhed som var det én router og 2 satelitter? 

Det blev kun ved overvejelserne i mit tilfælde, så har ikke personlige erfaringer. Men i øverste højre hjørne på side 1 i manualen, kan du se Multi-Router Mesh Network er en mulig konfiguration.

https://amplifi.com/docs/AmpliFi_UG.pdf

De har et community (forum) hvor du måske kan finde nogle erfaringer. Men søge funktionen kræver at man opretter sig som bruger.