xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Vis mig din mus (afslørende detaljer)
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
29. november 2018 @ 18:39
Stormogul

Jeg tænker, at det er på tide at gå tv-udsendelsen 'vis mig dit køleskab' lidt i bedene og lave en forum-tråd her på Macnyt, der hedder (slet og ret), vis mig din mus...

Og naturligvis starter jeg med, at vise min helt egen mus, som til dagligt styrer slagets gang omkring macnyt.dk, både når der udvikles og når der foretages andre spændende ting og sager.

Når billedet af min mus åbenbarer sig for øjenæblerne er det også et ganske afslørende billede; døm selv! For egentlig er jeg ikke til Apple's mus. Jeg er mest til en 'hakkebræts-mus' - simpel og funktionel.

Så nu er det din tur til, at vise din mus og fortælle en lille historie om den.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  19
0
  956

1663

45
29. november 2018 @ 19:02
Stormogul

Godt nok et produkt billede men det er sådan en jeg bruger. Logitech MX master. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
29. november 2018 @ 19:24
FPU

Jeg bruger pegefeltet på min MBP, så her er en alternativ mus (©: Ole Hetland)


210

0
29. november 2018 @ 22:02
Suspenderet

                                              Apple Hockey Puck. Præcis, ergonomisk, rund...


931

67
29. november 2018 @ 23:44
Veteran

Med dette tiltag øjner en chance for at en ged vil vende hjem...

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

4593

394
30. november 2018 @ 00:58
FPU
Lasse skrev:

                                              Apple Hockey Puck. Præcis, ergonomisk, rund...

Av min arm!


740

38
30. november 2018 @ 08:31

Min mus er lidt fladtrykt her til morgen...


210

0
30. november 2018 @ 13:09
Suspenderet

  Fik Apple nogensinde lavet "den rigtig gode mus" ... ?


393

13
30. november 2018 @ 13:38
Lærling

Razer Deathadder Chroma, bedste mus, jeg nogensinde har haft (screen shot)…


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. november 2018 @ 13:40
Stormogul
Lasse skrev:

  Fik Apple nogensinde lavet "den rigtig gode mus" ... ?

Desværre ikke IMHO. Men de var smarte, at kigge på og egentlig også innovative.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
30. november 2018 @ 13:54
Poseidon

Apple Desktop Bus Mouse var faktisk rigtigt god for dens tid. Den manglede bare lige en knap mere. Og derefter gik det bare ned af bakke... Kan virkelig ikke forstå de bliver ved med at lave så ringe mus - Ergonomisk set.


253

35
30. november 2018 @ 14:12
Juniormedlem

Derhjemme (Mac) bruger jeg den bedste mus jeg endnu har prøvet, en MagicMouse (2):

På arbejdet (Windows) bruger jeg en Logitech MX Anywhere 2:

Jo fladere mus,  jo bedre for min musehånd/arm.

Jeg synes at alle andre mus end MagicMouse er klodsede og besværlige - man kan ikke bare swipe, men skal klikke for at gå frem og tilbage i browsere (mit primære arbejdssystem er browserbaseret).

Med apps som f.eks. BetterTouchTool er der (næsten) ingen grænser for hvad du kan få din MagicMouse til at gøre.


740

38
30. november 2018 @ 16:29

Er den nogle herinde, der helt har droppet mus og bruger Trackpad 2 istedet?


43

1
30. november 2018 @ 20:14
Let øvet

Ja, hjemme bruger jeg kun trackpad’en. På arbejdet ligger der en moisetrapper.


8581

198
01. december 2018 @ 08:51
Poseidon

Logitech MX518. Var så glad for den at jeg også købte en til arbejdet.


4593

394
01. december 2018 @ 10:22
FPU

For snart en del år siden brugte jeg faktisk en Wacom Graphire som mus (driver til både 9 og X).

Det virkede ret godt, faktisk så godt, at jeg fik slidt spidsen på pennen næsten helt ned, så jeg måtte vende den og bruge "viskelæderet" i stedt for, hvilket dog sænkede præcisionen på placering af cursoren.

Prøvede så at bruge den medfølgende mus, men tegnepladens aktive felt var lidt for lille, og det var ret irriterende, når jeg fik skubbet musen ud over den aktive del af tegnepladen, især ved klik-hold; så blev det godt nok en akrobatisk udfordring ikke at komme til at slippe (filen eller filerne) og skulle starte forfra på manøvren.

Derfor skiftede jeg til Apple Pro og senere Mighty, indtil jeg gik over til min bærbare som primær computer. Der sidder stadigvæk en Mighty i min G5 og et eller andet obskurt trediepartsprodukt på min G4. Har endnu ikke haft en Non-Apple mus i hånden, som den brød sig om.

Billedet af Wacom Graphire er i øvrigt vold-sakset fra Tablet4You.co.uk


708

3
03. december 2018 @ 16:44
Suspenderet

Et styk Marathon M705 fra Logitech. Een af de bedre mus jeg har haft - hvis ikke den bedste. De holder generelt ladningen længe og så har den en god højde og størrelse til min bette hånd. Er på nummer 2 mus da denne model har det lidt med at blive slap i betrækket på knapperne efter noget tid. Jeg tænker det en generelt ting med nogle mus. F.eks med netop dette var drag-and-drop noget af en øvelse da knapperne svigtede og slap emner på det forkerte sted på f.eks. Skrivebordet.

Har lidt forskellige mus herhjemme. Inkl. Een af de der MX Ergo fra Logitech som jeg aldrig har fundet mig til rette med.

Musemåtten er fra Dezen og den stank noget så forfærdeligt efter udpakningen af noget jeg ikke ved hvad. Måske et  kemikalie. Måtte vaske den nogle gange med opvaskemiddel før den holdt op med at lugte.

 



210

0
03. december 2018 @ 17:58
Suspenderet

Er den nogle herinde, der helt har droppet mus og bruger Trackpad 2 istedet?

Nej, ikke helt.. Trackpad 2 til det meste. Magic Mouse 2 til mere præcis grafik og fotoredigering.

Skifter jævnligt når slidgigt-hånden brokker sig. Bruger ofte et sammenfoldet håndklæde for at hæve/støtte/vinkle håndled og underarm og for at variere stillinger.

Trackpad 1 var lidt "stejl" i vinklen pga. pladsen til batterier. Ved en terminalkommando kunne den vendes og fungere "omvendt" stejl. Det brugte jeg i en periode :-)


1708

43
03. december 2018 @ 18:05
Stormogul
iPhoneX skrev:

Er den nogle herinde, der helt har droppet mus og bruger Trackpad 2 istedet?

Jep, for flere år siden.  😎


210

0
04. december 2018 @ 00:20
Suspenderet

                        Trackpad 2 - og billig, fleksibel Arm Rest fra Jysk...