xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Excel / Hovednøglering.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
25. november 2018 @ 16:56
Seniormedlem

Jeg har fået installeret en 1TB SSD i min maskine (OS 10.14.1) og har overført fra extern disk med overførelsesassistent og det har givet nogle få problemer (et er løst i en anden tråd). Så er der et problem med Excel som jheg aldrig har set før.

Når maskinen har været lukket ned og jeg efter start vil starte Excel får jeg en boks med:

Microsoft Escel ønsker at bruge de fortrolige oplysninger i ”Microsoft Office Credentials” i din nøglering. Du tillader dette ved at indtaste adgangskoden til nøgleringen ”log ind”.

Adgangskode:

(og valgene)           Tillad altid         Afvis         Tillad


Hvis jeg bare vil afvise bliver det ikke accepteret (ryste) og ingen af mine adgangskoder på maskinen bliver accepteret (ryste) og boksen vil ikke forsvinde (der er ingen rød knap på boksen). Jeg åbner bare et dokument - og så er boksen væk.

Lukker jeg Excel og tænder Escel igen er der ingen boks. Det er kun 1. gang efter at maskinen har været lukket ned at Excel giver vrøvl. Det er til at leve med, men hvad er der galt.

Der er ikke noget med de andre Office-programmer.


Hvis jeg går ind i Hovednøglering og prøver at se log ind under Microsoft Office Credentials bliver svaret (med min adgangskode til maskinen):

Der er begrænset adgang til dette emne. Adgangskoden kunne ikke låse denne nøglering op, eller adgangen er blevet begrænset til en bestemt brugerkonto.

På maskinen er der kun mig og gæstebruger som brugere, så det forstår jeg ikke.

Nogen forklaring/løsning.


  6
0
  253

2709

340
PallMei (Skribent)
25. november 2018 @ 18:56
Bit kongen

Det er nok en fejl tilsvarende dit problem med Google Earth, hvor der er konfigurationsfil eller standard template som ikke har de rette brugerrettigheder. Hvis ikke password dialogen nævner præcist hvad der ønskes adgang til, kan det være du kan se nogle flere detaljer i konsol.app.


455

18
26. november 2018 @ 14:26
Seniormedlem

Jeg kan se noget i konsol, men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge af oplysninger - og hvordan. De stier jeg kan se er ikke

komplette på min maskine.

https://www.dropbox.com/s/cd224jxmst04vw8/Excel-fejl.png?dl=0



2709

340
PallMei (Skribent)
26. november 2018 @ 14:43
Bit kongen

Stien nede i bunden indikere at det autoupdate der har problemer. Du kunne prøve i en af de andre apps der ikke har problemer og tjekke for opdatering i hjæp menuen (2016).

Du kan også tjekke reiitigheder på den plist i den angivne sti. Ved ikke om alle fejlene omhandler samme fil, men de ser ret ens ud.


455

18
26. november 2018 @ 16:35
Seniormedlem
PallMei skrev:

Stien nede i bunden indikere at det autoupdate der har problemer. Du kunne prøve i en af de andre apps der ikke har problemer og tjekke for opdatering i hjæp menuen (2016).

Ingen updates at hente.

Du kan også tjekke reiitigheder på den plist i den angivne sti. Ved ikke om alle fejlene omhandler samme fil, men de ser ret ens ud.

Jeg kan ikke se .plist i stien. Der er 2 stier - en uden ( ) og en med ( ) og jeg kan ikke følger stien - der mangler mapper/oplysninger.


2709

340
PallMei (Skribent)
26. november 2018 @ 18:31
Bit kongen

Har googlet og egpuoverride er et udbredt problem bland udviklere og Mojave, men det er på built stadiet og har ikke fundet noget med excel eller Microsoft AU Daemon. Prøvede lige at opdatere office på min Air med Mojave og fik ikke nogen fejl ved hverken excel 2011 eller 2016 (har hørt der en 2019, men bruger ikke længere office)..

Jeg vil anbefale at du prøver at geninstallere office eller hvert fald Excel og ser om ikke det kan løse problemet.


455

18
27. november 2018 @ 10:25
Seniormedlem

Gerninstallering, samme problem.