xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Google Earth efter overførelsesassistent - cachesfejl m.m..
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
23. november 2018 @ 21:31
Seniormedlem

Jeg har fået installeret en 1TB SSD i min maskine (OS 10.14.1) og har overført fra extern disk med overførelsesassistent. Efter overførelsen er bruger/administrator "MC".

Det er gået fint - der var nogle godkendelse, passwords og andre småting jeg måtte genindlæse, men nu kører det fint med undtagelse af Google Earth Pro.

Når jeg srtarter GEP får jeg:

"Bemærk. Google Earth kunne ikke skrive til den aktuelle cache eller filplacering for Mine steder. Følgende stier anvendes: Sti til Mine steder:"/User/michaelcorfitsen 1 2/Library/Application Support/Google Earth" (min gamle HD var User=/michaelcorfitsen 1 2/)  Cachesti:"User/MC/Labrary/Caches/Google Earth".

Og når jeg lukker: Filen kunne ikke skrives "Mine steder" kunne ikke gemmes.

Jeg har fundet mine steder i stien: "/User/MC/Library/Application Support/Google Earth" og jeg kan godt' indlæse dem i GEP men ikke gemme når jeg lukker (se ovenfor).

Jeg har fundet cachesti og den er som GEP skriver: "User/MC/Labrary/Caches/Google Earth". så det skulle vel være OK, men er det tilsyneladende ikke.

I GEP synes jeg ikke at kunne finde en mulighed for at redigere stier.

Jeg har slettet alt GEP og geninstalleret, men samme problem.

Nogen forslag.

  4
0
  249

2709

341
PallMei (Skribent)
23. november 2018 @ 23:27
Bit kongen

Jeg kan ikke koncentrere mig til at holde styr på ny og gammel hjemmebibliotek. Men bruger du nogle desktop funktioner som ikke er i online versionen http://earth.google.com? Den kræver ganske vist Chrome. Men køre ganske fornuftigt og med mit begrænsede behov, køre jeg aldrig desktop versionen. Well jeg køre næsten heller aldrig earth, fordi med satellit version har maps også 3-D visning og det dækker mit behov. Jeg undre mig faktisk over hvorfor de ikke ligger 3-D ind i mobil-appen af Maps og dropper earth..


1708

43
24. november 2018 @ 06:20
Stormogul

Har du checket rettighederne  på '/User/michaelcorfitsen 1 2/Library/Application Support/Google Earth' ?

Det kan være at du ikke har skriverettigheder.


8586

198
24. november 2018 @ 07:58
Poseidon

Prøv at fjerne hele ~/MC/Library/Application Support/Google Earth/ mappen, og se om det ikke løser problemet. Alternativt er der sikkert en .plist i ~/MC/Library/Preferences/ som kan klare tricket.


455

18
24. november 2018 @ 08:20
Seniormedlem

Det var den med godkendelsen - den var så ikke gået med i overførelsesassistent.

Takker.