xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
iMac (late 2012) - Mojave
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


85

0
23. november 2018 @ 09:28
Novice

Har en iMac model late 2012. Efter installering af Mojave har jeg fået en meget, meget sløv maskine. Den er meget længe om at komme igang og er meget længe om at afvikle kommandoer.

Er det et kendt problem? (synes ikke rigtig jeg har fundet noget konkret på det, men har set forskellige indlæg omkring udfordringer med Mojave på andre modeller)

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe?

Jeg har kigget lidt på hvilke programmer jeg har installeret og der er en række, jeg ikke mener at bruge. Er der en smart måde jeg kan få ryddet op på? (holder mig jo langt væk fra maccleaner, mackeeper og hvad de ellers hedder....)

MB Pro 15'', Iphone 4 16GB, TC 1T -
  4
0
  245

4593

394
23. november 2018 @ 09:47
FPU

Prøv at åbne Aktivitetsovervågning og se, om der er noget, som hænger.

Vær også opmærksom på, at Finder lige skal indeksere hele disken. Det foregår jo også, mens man bruger den, så indtil disken er indekseret færdig, kan Mac'en godt virke sløv.

Dermed er det ikke sagt, at det ER det, som er galt; din Mac er seks år gammel og måske underdimensioneret i forhold til Mojave.

Endelig kan der være sket det, at din harddisk tilfældigvis er ved at stå af. lige efter at du har installeret Mojave. Prøv at åbne Diskværktøj og kontrollere disken. Hvis der meldes om fejl på S.M.A.R.T. status, er disken ved at dø.

Det er i øvrigt altid en god idé lige at tage en backup af de vigtigste dokumenter, som man ikke kan tåle at miste, når ens Mac er begyndt at gøre knuder.

Installering af maks. RAM og en SSD er i øvrigt altid godt for hastigheden.


1641

24
23. november 2018 @ 11:04
Stormogul
perdoske skrev:

Har en iMac model late 2012. Efter installering af Mojave har jeg fået en meget, meget sløv maskine. Den er meget længe om at komme igang og er meget længe om at afvikle kommandoer.

Er det et kendt problem? (synes ikke rigtig jeg har fundet noget konkret på det, men har set forskellige indlæg omkring udfordringer med Mojave på andre modeller)

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe?

Jeg har kigget lidt på hvilke programmer jeg har installeret og der er en række, jeg ikke mener at bruge. Er der en smart måde jeg kan få ryddet op på? (holder mig jo langt væk fra maccleaner, mackeeper og hvad de ellers hedder....)

Ryd op med CleanMyMac... Rigtigt godt værktøj, der ikke laver ulykker..


Once you go Mac - You'll never go back..!

285

6
23. november 2018 @ 12:40
Juniormedlem

Jeg har en late 2012 med Fusion drive. Den er længe om at vågne når jeg bruger tastaturet, men power knappen bag på er hurtigere. Jeg synes også app switcheren er sløv nogen gange. 


1708

43
23. november 2018 @ 15:43
Stormogul

Ja den bug kom med 10.13.6 opdateringen, og den blive sikkert aldrig rettet.

😩