xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Fotos - et lille spørsmål om iCloud og 34.000 billeder..
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


451

2
18. november 2018 @ 16:55
Seniormedlem

Hejsa.. Tager løbende en back-up af mine billeder til en ekstern HD. Har indstil nu haft en mindre iCloud, men nu købt en på 200 GB og har sat flueben i iCloud-fotobibliotek.

Mit spørgsmål er, hvornår jeg kan se billederne på min iPhone/iPad? 

Jeg har klikket på Album og kan se at alle album mapperne er kommet over men ingen billeder i dem endnu.

Ved at det er mange billeder, så er min gamle iMac nu igang med at flytte dem op i skyen? og hvis jeg, skal jeg bare lade den stå tændt natten over?

På forhånd mange tak for hjælpen - og god aften :-) 

  9
0
  1057

1708

43
18. november 2018 @ 17:53
Stormogul

Du skal bare lade din iMac stå i fred når du ikke bruger den, så sker det af sig selv. Selvfølgelig tager det tid hvis du har en langsom upload og Apple's server kan jo også være lidt sløv nogle gange.

Tålmodighed er en dyd.  😁


687

6
18. november 2018 @ 17:56
Veteran

hvis 1 billede tager 1 sekund at uploade tager 34000 billeder 340000/3600 sek = 9.4444 timer. 

jeg bygger alt i toffifee og løg

451

2
18. november 2018 @ 17:59
Seniormedlem

Takker - har vist ikke den hurtigste upload på min forbindelse.

Kom lige til at tænke på, at grunden til jeg lavede ovennævnte var, at jeg så kunne slette en masse billeder på min mobil,(har lige overført dem til min iMac inden) og taget ekstern back-up med Time-Capsule (gør jeg en gang i kvartalet)

Men hvis jeg nu sletter billeder på min mobil - hvor slettes de så egentligt - kun i iCloud, eller også i Fotos på min iMac? 

Jeg vil jo gerne beholde dem, men gider ikke have så mange på min mobil.

Giver mit spørgsmål mening :-) ? 


3580

34
18. november 2018 @ 18:17
Virtual Machine

Alle dine enheder synkroniseres 100% automatisk. Så hvis du sletter dem på én enhed for at spare plads, vil de osse automatisk slettes på samtlige dine engeder med det samme. Det hele kører synkront. 

Jeg vil tro at det bedste for dig vil være at konfigurere din iPhone til kun at gemme thumbnails af billederne for at spare plads på din telefon, hvis det er en god løsning for dig.

Indstillinger -> Fotos -> Optimer iPhone-lagring. 

Hvis du manuelt vil til at styre hvilke billeder der må være på hver af dine enheder med så mange billeder, får du brug for en mindre ferie til at gøre arbejdet i, vil jeg tro.

Men så skal du slå iCloud deling fra på alle enheder, og bruge app’en iCloud Arkiver på alle enheder til manuelt at flytte de billeder du ønsker. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

451

2
18. november 2018 @ 19:00
Seniormedlem

Hej Lars.. 

Tak for svar - det mente jeg nok det var sådan. 

Den står allerede med Optimer iPhone-lagring :)

Er det muligt på min iPhone, at få mappen "Alle fotos" med p.t. 1.155 billeder til at blive færre ved at stoppe dem i mapper - umiddelbart synes jeg ikke det sker? 

Synes "Alle fotos" hurtigt bliver for stort og besværligt at navigere rundt i - derfor vil jeg gerne have den mindre... 

Altenativet er vel, at jeg gør som hidtil - slå iCloud fra - overfører med kabel en gang i kvartalet, tager ekstern backup og på den måde tømmer "alle fotos".. 

ps. har taget digitale billeder siden det blev muligt, derfor det store antal :D 



2581

84
18. november 2018 @ 19:09
Bit kongen
Finn skrev:

Er det muligt på min iPhone, at få mappen "Alle fotos" med p.t. 1.155 billeder til at blive færre ved at stoppe dem i mapper

Prøv lige at lade det hele synkronisere færdigt og se hvordan det egentligt fungerer med iCloud fotobibliotek.

Du kan ikke både benytte iCloud til alle dine 34000 billeder og samtidigt kræve at der er mindre end 1155 billeder i "alle fotos"

34000 = alle fotos

Hvis du fjerner så der kun er 1155 eller mindre billeder i alle fotos har du slettet 32000+ billeder.



451

2
18. november 2018 @ 19:36
Seniormedlem

Hej igen - nok en god idé at prøve.

Det jeg mente med det er, at der på min iMac ligger ca. 33.000 billeder og så 1.155 billeder på min mobil i "alle foto".

Når den er færdig med at sync, vil der så være ca. 34.000 billeder på min mobil i "alle foto" ?.

 





3580

34
19. november 2018 @ 07:00
Virtual Machine

Ja. Og på icloud. Og på iPad og på iMac og på apple tv. Alle enheder der har icloud fotodeling aktiveret. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

451

2
19. november 2018 @ 18:07
Seniormedlem

Tusind tak for indspark - jeg tror jeg beholder dem gamle læsning.  Go aften