xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Nøglering på mac og nemid
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


315

0
13. november 2018 @ 18:05
Lærling

Hejsa. 

99% af tiden bruger jeg ios til al internet surf, men lige nu her ville jeg så bruge min mac til noget netbank. 

Jeg har et beugernavn og kodeord som ikke er til at huske, og ikke særlig sjovt at skrive, til nemid, men nøglering eller 1Password udfylder det jo automatisk. Det virker så bare ikke på safari på mac, der står den som “aktiveres aldrig” under adgangskoder inde i safari, og jeg har ikke 1Password til mac. 

Det er sikkert nok noget java sikkerhed eller lign. amen jeg kan intet svar finde på google, så nu tænkte jeg at spørge de klogeste mennesker i Danmark når det kommer til specielle problemer med apple😉

iMac 27, new iPad 16GB, Apple TV 3, iPhone 5,
  5
0
  394

2185

44
13. november 2018 @ 18:30
ASCII jonglør

Hvor gammel er din mac og hvilke OS benytter du ??

Nem ID er ikke Java baseret, og har ikke været det i en del år efterhånden, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan benytte Safari - du skriver at "1Password udfylder det jo automatisk" - men også samtidigt skriver du "og jeg har ikke 1Password til mac" - hvor benytter du 1Password, og hvor har du ikke 1Password installeret ?? - Safari burde virke med 1Password.

Ellers kan du tilføje dine Nen ID log ind infos i Safari's Password indstilling - så burde det også virke.


291

45
13. november 2018 @ 18:50
Juniormedlem
kasper bille hansen skrev:

Det virker så bare ikke på safari på mac, der står den som “aktiveres aldrig” under adgangskoder inde i safari[…]

“Arkiveres aldrig” betyder blot, at du på et tidspunkt har fortalt Safari, at den ikke må arkivere denne adgangskode.

Klik på linjen og derefter knappen Fjern nederst for at blive spurgt på ny, næste gang du logger ind.


315

0
13. november 2018 @ 22:41
Lærling

Hej rene  

Jeg har 1Password på ios men ikke osx (der koster den penge ved siden af). 

Men jeg tror svaret nedenunder dit løser problemet. 

iMac 27, new iPad 16GB, Apple TV 3, iPhone 5,

315

0
13. november 2018 @ 22:43
Lærling
Michael Rasmussen skrev:
kasper bille hansen skrev:

Det virker så bare ikke på safari på mac, der står den som “aktiveres aldrig” under adgangskoder inde i safari[…]

“Arkiveres aldrig” betyder blot, at du på et tidspunkt har fortalt Safari, at den ikke må arkivere denne adgangskode.

Klik på linjen og derefter knappen Fjern nederst for at blive spurgt på ny, næste gang du logger ind.

Ja det tænkte jeg også lidt at det måske gjorde, men jeg kunne ikke lige se noget sted at ændre det - så giver det selvfølgelig fin mening at slette og “oprette” igen. 

iMac 27, new iPad 16GB, Apple TV 3, iPhone 5,

8586

198
14. november 2018 @ 09:11
Poseidon
kasper bille hansen skrev:

Jeg har et beugernavn og kodeord som ikke er til at huske, og ikke særlig sjovt at skrive, til nemid, men nøglering eller 1Password udfylder det jo automatisk.

Du kan på NemID.nu ændre dit brugernavn til et som passer dig, så det bliver nemmere at huske, da der er frit valg ud fra nogle enkelte krav omkring antal tegn og inkluderede tal og tegn. Alternativt kan du også altid logge ind med dit CPR-nummer (Uden bindestreg), og det burde være nemt at huske.   Kodeord kan du jo også ændre, hvis du ønsker.

I stedet for at bruge 1Password til dit banklogin (Eller andre steder som bruger NemID til login), så kan du bare få Safari til at huske dit NemID login i standardformularen. Dette synkroniseres så på tværs af alle dine enheder (iOS og macOS), så du ikke skal taste det ind mere end én gang.