xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Installeringsprogram med startmulighed til maxOS
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


189

12
02. november 2018 @ 16:46
Novice

Hej

Nå, der skete lige en fejl.

Jeg vil formatere harddisken og har fulgt ovennævnte fra Apples hjemmeside til at lave en USB med installeringsprogrammet til Mojave..

Med USB disken tilsluttet og genstarter imac med ALT nede, får jeg et vindue med HJÆLPEPROGRAMMER.

Der kan jeg vælge harddisken og formatere den.

Men - da jeg er usikker på, om jeg er startet på USB, og derefter kan installere Mojave fra USB, vil jeg lige høre, om jeg er på rette vej.

Jeg har taget back-up.

Hans


  10
0
  540

1493

39
02. november 2018 @ 17:00
Stormogul

Hvor ny en mac skal du ha mac os på? mange mac's har internet recovery indbygget. 

https://support.apple.com/en-us/HT201314

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

189

12
02. november 2018 @ 17:15
Novice

iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015)


1493

39
02. november 2018 @ 17:41
Stormogul

ja, så mit forslag står stadig, hvorfor bruge usb, når du kan bruge internet recovery ?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4586

390
02. november 2018 @ 20:42
FPU

Måske vi så lige skulle være så flinke at fortælle trådstarter, at man skal boote med R-tasten nede for at starte op i Recovery-mode.

Og i øvrigt til trådstarter:

Du kan altid se, hvilket drev, din Mac er bootet op på på disse to måder:

1. I Systemindstillinger -> Startdisk vil drevet med det aktive system på være HiLitet, og

2. Ude på skrivebordet vil drevet med det aktive system på ALTID befinde sig i øverste højre hjørne med andre drev placeret nedenunder. Hvis det ikke er slået til, kan du få Finder til at vise dine diske på skrivebordet under Finder -> Indstillinger -> Generelt -> Hak af i de relevante felter i "Vis disse emner på Skrivebordet".

Jeg ved ikke lige, hvorfor du har det bøvl med din USB-stick, men det er desværre ikke længere så enkelt at lave en boot-stick som i de gode gamle dage. En klassisk begynderfejl er, at man glemmer, at sticken skal være formateret i Extended(Journaled) og have GUID partition table; ellers VIL Mac'en bare ikke boote på den. Det gælder også for harddiske og SSD'ere.

Nu har jeg ikke fulgt dit link i dit oprindelige indlæg, og jeg har ikke selv prøvet t bruge det, men i tilsvarende tråde her på MacNyt anbefaler andre skribenter, at man bruger Discmaker X. Bemærk, at man vist nok skal hente en specifik version, alt efter hvilken version af macOS, man vil installere.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

687

6
02. november 2018 @ 20:50
Veteran
jeg bygger alt i toffifee og løg

2696

335
PallMei (Skribent)
02. november 2018 @ 22:27
Bit kongen
alha grafisk skrev:

Hej

Nå, der skete lige en fejl.

Jeg vil formatere harddisken og har fulgt ovennævnte fra Apples hjemmeside til at lave en USB med installeringsprogrammet til Mojave..

Med USB disken tilsluttet og genstarter imac med ALT nede, får jeg et vindue med HJÆLPEPROGRAMMER.

Der kan jeg vælge harddisken og formatere den.

Men - da jeg er usikker på, om jeg er startet på USB, og derefter kan installere Mojave fra USB, vil jeg lige høre, om jeg er på rette vej.

Jeg har taget back-up.

Hans


Hvis du er i tvivl om det er det interne drev eller usb i diskværktøj, så tryk info yderst til højre på værktøjslinien og tjek enheds kapacitet.

Jeg syntes det er udmærket at du er startet fra USB, til trods for de andre forslag.. Så længe det er sidste nye version, er der ikke noget forgjort i det. Hvis du skal installere på flere maskiner, kan det spare en masse download (Erindre noget med at Apple kan chache opdateringer på en maskine lokalt og derigennem også spare downloads, men er ikke helt frisk på det). Men med min internethastighed betyder det mindre, om jeg har det lokalt eller skal hente det ned på ny...


8581

198
02. november 2018 @ 23:05
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Måske vi så lige skulle være så flinke at fortælle trådstarter, at man skal boote med R-tasten nede for at starte op i Recovery-mode.

Det står i andet indlæg i tråden..

Der var engang en Mac...

4586

390
03. november 2018 @ 00:18
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Måske vi så lige skulle være så flinke at fortælle trådstarter, at man skal boote med R-tasten nede for at starte op i Recovery-mode.

Det står i andet indlæg i tråden..

Right. Frem med brillerensen!

Spirituel Maskine

189

12
05. november 2018 @ 10:43
Novice

Tak for alle de gode råd.

Det hele er lykkedes, så nu mangler jeg bare alt det andet, diverse programmer med mere.



210

0
05. november 2018 @ 15:34
Suspenderet

Hej alha grafisk...

Ku´ være fint at vide hvordan det lykkedes for dig. Og hvilke råd du brugte? :-)