xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Macbook Pro højtalere fungerer ikke særlig godt
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


650

1
01. november 2018 @ 11:26
Veteran

Hej Macnyt


Vi har en ældre mac(macbook pro retina fra 2012), hvor højtalerne ikke fungerer særlig godt. de laver nogle mærkelige lyde når der afspillet noget på dem.

Jeg har også en defekt macbook pro 15 fra 2011, som skal smides ud.

Spørgsmålet er: Kan man bruge højtalerne fra 2011 modellen inde i 2012 modellen? Og er det svært at skifte?

Mvh

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge
  7
0
  258

2709

339
PallMei (Skribent)
01. november 2018 @ 11:58
Bit kongen

Har du prøvet en genstart (gerne en hvor du lukker helt ned og strømmen slår fra inden du tænder igen). Har engang oplevet tilsvarende, hvor jeg troede højtaler var i stykker. Men noget driverhalløj måtte være gået i hårdknude, for en genstarte løste det.

Når det er sagt, så kender jeg ikke svar på dit spørgsmål, men hvis de passer. Så tror jeg ikke det kan gå galt og hvad har du at tabe..


4593

394
01. november 2018 @ 12:10
FPU

Min MBP er ganske vist fra 2010, så man kan nok ikke sammenligne direkte, men altså:

Jeg fik skiftet mine højtalere tidligere på året, og jeg valgte at gå til en professional, fordi indgrebet nok lå ud over mine evner:

Der er tre højtalere i en MBP (2010); to diskanter og en subwoofer. Subwooferen sidder sammen med den ene diskant og er forbundet med et fladkabel, som går rundt om kanten på bundkortet. Desuden er højtalerne tilsluttet bundkortet med et ret lille og skrøbeligt stik.

Det betyder, at bundkortet skal afmonteres for at få subwooferen med ud, og at bundkortet sandsynligvis skal kasseres, hvis man kommer til at ødelægge hun-stikket til højtalerne (med mindre man helt vil undvære lyden.

Jeg kunne ikke tåle at miste min MBP (eller blot lyden) ved selv at rode med den, så jeg valgte at betale mig fra det, og det har jeg ikke fortrudt.

Spirituel Maskine

4593

394
01. november 2018 @ 12:12
FPU

P.S. Jeg tror, at du inde på iFixIt kan tjekke, om højtalerne er ens (eller i det mindste kompatible) i de to MBP'ere.

Glædelig ombygning.

Spirituel Maskine

650

1
01. november 2018 @ 20:13
Veteran

Hej drenge 


Tak skal i have. Ja vi har forsøgt genstartet uden held, også formateret. Derudover så ser det ikke så slemt ud inde på ifixit og det ligner som om det er en let proces. Medmindre at Martin fra SuperMacService har tid og kan redde min dag. :D 

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

4593

394
01. november 2018 @ 20:33
FPU
harem skrev:

Hej drenge 


Tak skal i have. Ja vi har forsøgt genstartet uden held, også formateret. Derudover så ser det ikke så slemt ud inde på ifixit og det ligner som om det er en let proces. Medmindre at Martin fra SuperMacService har tid og kan redde min dag. :D 

Nåja, du kan jo øve dig ved først at fjerne højtalerne fra den døde MBP og så gå i krig med den levende MBP bagefter. Jeg havde kun den samme, så jeg turde ikke risikere, at det gik galt.

Det var iøvrigt Martin, som skiftede højtalere på min MBP, mens jeg gik et par ture rundt om Orions Allé, og så spillede de igen. Et stykke tid, for subwooferen røg sig en tur igen. Fandt dog ud af årsagen (en ellers fed Radiohead-koncert), så jeg måtte få skiftet dem een gang til, denne gang hos MacMenu i Kolding i forbindelse med udskiftning af mit DVD-drev, som var røget sig en tur i mellemtiden. Super service begge steder!

Nu virker det hele, men Radiohead-koncerten bliver fremover KUN afspillet enten via mine USB-højtalere eller via stereoanlægget! :o)

Spirituel Maskine

650

1
02. november 2018 @ 00:49
Veteran

Forenemt, kan du huske hvad du skulle af med hos Martin? Han plejer at give super macnyt priser. :D men har ikke været forbi ham et stykke tid og sidst jeg vsr der var det hans kollega der var tilstede. :)

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

4593

394
02. november 2018 @ 09:00
FPU
harem skrev:

Forenemt, kan du huske hvad du skulle af med hos Martin? Han plejer at give super macnyt priser. :D men har ikke været forbi ham et stykke tid og sidst jeg vsr der var det hans kollega der var tilstede. :)

Fordi jeg samtidig fik skiftet batteri på både min egen og min nabo's MBP, fik jeg en rigtig god rabat hos Martin, da han jo alligevel skulle ind i den.

Jeg fik også rabat i MacMenu, fordi de også her alligevel skulle have bundkortet ud for at komme ind til DVD-drevet.

Prisen på højtalerne var dog væsentlig lavere end på både batteri og DVD-drev, så det vil næppe vælte dit budget at få en fagmand til at skifte dem.

Spirituel Maskine