xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Leasing af bil, jeres erfaringere?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1663

46
22. oktober 2018 @ 15:17
Stormogul

Hej alle Apple hoveder. 

Jeg har valgt at jeg vil lease min næste bil og skal op og underskriver på torsdag. Er der nogen af jer der har en leaset bil og hvorfor valgte i leasing? 


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  48
0
  1014

2581

84
22. oktober 2018 @ 18:00
Bit kongen

Jeg har taget m a n g e leasing biler retur igennem årene.

Leasing er en rigtigt god ide hvis:

1. De inkluderede km er nok til dit behov

2. Hvis du alligevel skifter bil hvert 3. år eller lignende. Skifter du ikke ofte bil og er du typen der ignorerer buler i din bil er det langt billigere at eje. Er du den der får repareret dine skader og skifter bil oftere er det en super løsning af lease. 

Værditabet vil oftes være langt mindre på en leaset bil du afleverer efter f.eks. 3 år fremfor at sælge din egen efter det samme antal år. 

3. Praktisk talt alle biler der tages retur i DK i dag bliver mig bekendt besigtiget af FDM som er en bilist organisation, du får næppe en mere partisk, til din fordel, part i en handel end dem. 

4. Ved aflevering af en leasing bil får du en udspecificeret oversigt over hvad der evt. koster dig penge, ved et salg er du 100% overladt til en forhandler og hans hovedregning. 

Var mit kørselsbehov ikke i omegnen af 5000 km pr. måned ville jeg aldrig købe en bil igen. 



4593

394
22. oktober 2018 @ 18:06
FPU

Jeg har ikke selv leaset bil, men så vidt jeg ved, er der en øvre grænse for, hvor langt man må køre den leasede bil hver måned, og det er vist ret dyrt at overskride den Km-begrænsning i leasingen. Bare så du er opmærksom på det.

Bare for nysgerrigheds skyld:

Hvilken bil og til hvilken pris, og er det inkl. ansvarsforsikring?

Spirituel Maskine

4593

394
22. oktober 2018 @ 18:08
FPU
Tonny Freimanis skrev:

Jeg har ikke selv leaset bil, men så vidt jeg ved, er der en øvre grænse for, hvor langt man må køre den leasede bil hver måned, og det er vist ret dyrt at overskride den Km-begrænsning i leasingen. Bare så du er opmærksom på det.

Bare for nysgerrigheds skyld:

Hvilken bil og til hvilken pris, og er det inkl. ansvarsforsikring?

Heh! Der var Jesper Arning alligevel lidt hurtigere end mig og fik postet et godt indlæg, mens jeg skrev mit. Og Jesper gør også opmærksom på Km-problematikken.

Spirituel Maskine

1663

46
22. oktober 2018 @ 18:14
Stormogul

Jeg skal lease en VW Polo GTI 200HK til 3499kr i mdr med 15.000kr i første gangsydelse plus 464kr i fuld kasko forsikring med afleverings forsikring i den. Jeg køre pt ik mere end de 15.000km der er med i aftalen men skulle jeg kære lidt ekstra kan jeg køre ca 1800km om året for det det jegvskulle give for 5000km ekstra om året og 20.000 km kommer jeg ik til at køre overhovedet. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
22. oktober 2018 @ 18:20
Bit kongen
Pjock skrev:

Jeg skal lease en VW Polo GTI 200HK til 3499kr i mdr med 15.000kr i første gangsydelse plus 464kr i fuld kasko forsikring med afleverings forsikring i den. Jeg køre pt ik mere end de 15.000km der er med i aftalen men skulle jeg kære lidt ekstra kan jeg køre ca 1800km om året for det det jegvskulle give for 5000km ekstra om året og 20.000 km kommer jeg ik til at køre overhovedet. 


Jeg har en kammerat der fik sin anden leasing Polo udleveret i sommers og er ret begejstret for bilen og for leasing i det hele taget. Han afleverede den første polo uden anmærkninger der kostede ham noget efter 3 år.

Det kommer du ikke til at fortryde, især ikke med den afleveringsforsikring.


1663

46
22. oktober 2018 @ 18:44
Stormogul

Men der er godt nok mange der har en holdning til at leasing er noget lort. Men glæder mig som et lille barn til at få min GTI nr 2 her i livet. Men denne gang er det så uden hovedpinen omkring hvis gearkassen eller turboen ryger hehe

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
22. oktober 2018 @ 18:58
Bit kongen
Pjock skrev:

Men der er godt nok mange der har en holdning til at leasing er noget lort.

Og de kan deles op i 2 kategorier.

1. Dem der aldrig har leaset men har hørt om ham der fik en regning på 50.000

2. Ham der fik en regning på 50.000 fordi hans bil så ud som den var blevet behandlet, nemlig af H til og aldrig havde været i nærheden af et værksted. Bilen var møgbeskidt som i ikke vasket det sidste år, sæderne var smurt ind i chokolade, sodavand og det der er værre. Der var buler i alt fra kofangere til tag for slet ikke at tale om ridserne. 

Tidligere var han forøvrigt oftes ansat i et større firma og hans bil var erhvervsleaset. 

Den type kunder forsvandt som dug for solen da firmaerne sagde stop og sendte regningen videre til den ansatte som havde mishandlet bilen. 

Det skal tilføjes at jeg også har udskrevet regninger på 50.000 og mere og tro mig, det var erhvervskunder hele flokken. 

Jeg kan kun huske en privat leaset bil der lå i den kategori, regningen var på 125.000. bilen var som beskrevet overfor og geniet havde været i Tyskland og fået monteret Uoriginale dele ved reparationer, som forøvrigt for størstedelens vedkommende var dækket af servicekontrakter. Resten af reservedelene måtte skiftes fordi han havde ignoreret at køre på værksted da bilen klart gjort opmærksom på at han skulle stoppe omgående og opsøge et værksted. Leasing selskabet krævede med fuld ret at alle uoriginale dele blev skiftes til originale på hans regning.

Nogle mennesker er uden for pædagogisk rækkevide og de må så betale 125.000+ i lærepenge.




1129

129
22. oktober 2018 @ 19:01
Stormogul

held og lykke med det.

hvis det er det der fungere for dig, så skal du da have det.

min holdning er imod leasing, da jeg ikke kan se fidusen i ikke at eje det.

jeg smider 140.000 efter noget som jeg så aflevere til en forhandler efter 3 år. hverken kan få noget retur eller have en bil.

jeg er ret sikker på at din værditab på de 3 år ikke vil være 140.000 af en polo gti for 280.000. 

jeg har en touran der er nu 8 år hos mig... og gav lige over 400.000 kr for den. da jeg ved dens 6 fødselsdag var nede hos forhandler for at vurdere den, kunne jeg stadig få omkring 50% af den. og det er endda en diesel, som er "upopulære" for tiden (også på det tidspunkt) 

måske er polo anderledes i det at det er en skrabet "mini golf" og at GTI tyder på "misbrug" af en ung knægt der bare skal have en rejsning ved hver lyskryds. men en touran holder fint værdi.


2581

84
22. oktober 2018 @ 19:02
Bit kongen

Ja for de 140.000 er jo kun værditab. Det var gratis at køre i bilen i 3 år. 

og forøvrigt skal du jo netop ikke lease hvis du holder en bil så længe som du gør.


1905

185
PowerPalle (Administrator)
22. oktober 2018 @ 19:05
Stormogul

Jeg antager, at udbetalingen eksisterer for, at sikre at kunden beholder leasingen i mere end blot et år. Jeg har ikke leaset privat og syntes at udbetalingen er en hindring, der ikke burde være der. Tager jeg fejl?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
22. oktober 2018 @ 19:09
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Jeg antager, at udbetalingen eksisterer for, at sikre at kunden beholder leasingen i mere end blot et år. Jeg har ikke leaset privat og syntes at udbetalingen er en hindring, der ikke burde være der. Tager jeg fejl?

Tja.

Der findes løbende leasing tilbud med praktisk talt ingen udbetaling, alla 2 - 3 - 4 - 5.000 kr-.

Det er typisk små bilen, læs billige.

Dyrere biler større udbetaling for at få den månedlige ydelse ned.

Tilbyd dem at betale mere pr. måned for den næste BMW, Mercedes, Porsche, så skal du se en udbetaling der falder. 



1663

46
22. oktober 2018 @ 19:15
Stormogul

Jeg er 37 år så ved ik hvor ung jeg er mere, men ja er da en sjov bil. 


Opel køre med 2500kr i første gangsydelse på deres Astra stationcar. 

Jeg ejer heller ik min bolig, da jeg ik har lyst til at være bundet så meget som det kan ende med at man gør. Så nyder at bo til leje og kan rykke med 3 mdrs varsel. Så ser det på samme måde med leasing af bil. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1129

129
22. oktober 2018 @ 19:19
Stormogul
Jesper Arning skrev:

Ja for de 140.000 er jo kun værditab. Det var gratis at køre i bilen i 3 år. 

og forøvrigt skal du jo netop ikke lease hvis du holder en bil så længe som du gør.

pointen er... hvis jeg kan få omkring de 50% ved 6 år... så kan jeg vel få endnu mere ved 3 år...

derfor, vil det stadig være bedre at købe end at lease, da min værditab vil være mindre end det hvad det har kostet at lease bilen i 3 år. 

hvad tror du VW gør ved den polo du indlevere? sælger den for 160-180.000 :D ergo kunne det være dig. men det er leasing firmaet der få de penge. 

det er gratis for VW at lease bilen til dig. for dig er det stadig et tab. og muligvis større end et ved køb.


1663

46
22. oktober 2018 @ 19:22
Stormogul

Arg den holder ikke. Jeg havde en kammerat med derop som også ville høre om en GTI men han ville købe en pg give hans polo TDI fra 2016 i bytte og hans havde tabt 60.000kr på de 1.5 år. Han gav 185.000kr og de ville give ham 125.000kr i bytte. Så det tænker jeg er en stor afskrivning så han er “bundet” af den hvis han ik vil æde så stort et tab. 


Plus de afdrag han betaler hver mdr. Så ret stort tab i mine øjne. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

185
PowerPalle (Administrator)
22. oktober 2018 @ 19:26
Stormogul
Jesper Arning skrev:
PowerPalle skrev:

Jeg antager, at udbetalingen eksisterer for, at sikre at kunden beholder leasingen i mere end blot et år. Jeg har ikke leaset privat og syntes at udbetalingen er en hindring, der ikke burde være der. Tager jeg fejl?

Tja.

Der findes løbende leasing tilbud med praktisk talt ingen udbetaling, alla 2 - 3 - 4 - 5.000 kr-.

Det er typisk små bilen, læs billige.

Dyrere biler større udbetaling for at få den månedlige ydelse ned.

Tilbyd dem at betale mere pr. måned for den næste BMW, Mercedes, Porsche, så skal du se en udbetaling der falder. 


Giver den samme TCO som jeg ser det.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
22. oktober 2018 @ 20:21
Stormogul
Nihad skrev:
Jesper Arning skrev:

Ja for de 140.000 er jo kun værditab. Det var gratis at køre i bilen i 3 år. 

og forøvrigt skal du jo netop ikke lease hvis du holder en bil så længe som du gør.

pointen er... hvis jeg kan få omkring de 50% ved 6 år... så kan jeg vel få endnu mere ved 3 år...

derfor, vil det stadig være bedre at købe end at lease, da min værditab vil være mindre end det hvad det har kostet at lease bilen i 3 år. 

hvad tror du VW gør ved den polo du indlevere? sælger den for 160-180.000 :D ergo kunne det være dig. men det er leasing firmaet der få de penge. 

det er gratis for VW at lease bilen til dig. for dig er det stadig et tab. og muligvis større end et ved køb.

Så er det at bo til leje vel også en form for tab. der betaler jeg også til noget jeg ikke ejer. :o)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
22. oktober 2018 @ 20:33
Bit kongen
PowerPalle skrev:
Giver den samme TCO som jeg ser det.

Nemlig.

Det her drejer sig om at prissætte så produktet ser godt ud for kunden.

Der er en grund til at ting koster 4.999 kr og ikke 5.000

Nogle kunde typer går efter den lave førstegangs ydelse, andre efter den lave månedlige ydelse.


2581

84
22. oktober 2018 @ 20:36
Bit kongen
Nihad skrev:
hvad tror du VW gør ved den polo du indlevere? sælger den for 160-180.000 :D

Det kan jeg garantere dig for de ikke gør. Der er ikke betalt afgift af bilen, en 3 år gammel Polo er ikke i nærheden af 160.000 værd for leasing selskabet. 



1663

46
22. oktober 2018 @ 20:42
Stormogul
Jesper Arning skrev:
PowerPalle skrev:
Giver den samme TCO som jeg ser det.

Nemlig.

Det her drejer sig om at prissætte så produktet ser godt ud for kunden.

Der er en grund til at ting koster 4.999 kr og ikke 5.000

Nogle kunde typer går efter den lave førstegangs ydelse, andre efter den lave månedlige ydelse.

man skal da gå efter den samelede omkostning på de 36 mdr. det har jeg gjort, på de biler jeg har kigget på. havde også kig på Kia Ceed, Ford Focus og Seat Leon. Forden var endda dyrere end GTIeren selvom den kun har 150hk men også automatgear, så ville jeg hellere opfylde en drøm om en GTI også endda slippe billigere. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
22. oktober 2018 @ 20:46
Bit kongen
Pjock skrev:
man skal da gå efter den samelede omkostning på de 36 mdr. 

Nemlig. 

Medmindre man skal ud og låne for at skaffe en stor førstegangsydelse.

Så skal man evt. ud i at regne mere på det hele. 


1663

46
22. oktober 2018 @ 21:00
Stormogul
Jesper Arning skrev:
Pjock skrev:
man skal da gå efter den samelede omkostning på de 36 mdr. 

Nemlig. 

Medmindre man skal ud og låne for at skaffe en stor førstegangsydelse.

Så skal man evt. ud i at regne mere på det hele. 

skal smide 15.000kr så det overlever jeg nok uden at skulle på lånemarkedet. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1129

129
22. oktober 2018 @ 21:03
Stormogul
Pjock skrev:

Arg den holder ikke. Jeg havde en kammerat med derop som også ville høre om en GTI men han ville købe en pg give hans polo TDI fra 2016 i bytte og hans havde tabt 60.000kr på de 1.5 år. Han gav 185.000kr og de ville give ham 125.000kr i bytte. Så det tænker jeg er en stor afskrivning så han er “bundet” af den hvis han ik vil æde så stort et tab. 


Plus de afdrag han betaler hver mdr. Så ret stort tab i mine øjne. 

altså ... 2,5 år? eller var det for et årstid siden?

det kommer også an på hvad man har i bilen af udstyr. man kan også få en touran for 270.000 men jeg gav 400+ af de lange. så der var lidt ekstra udstyr som holdte på prisen.

og her tænker jeg, at en GTI alene af den forstand kan holde bedre pris end en TDI.



1129

129
22. oktober 2018 @ 21:06
Stormogul
Jesper Arning skrev:
Nihad skrev:
hvad tror du VW gør ved den polo du indlevere? sælger den for 160-180.000 :D

Det kan jeg garantere dig for de ikke gør. Der er ikke betalt afgift af bilen, en 3 år gammel Polo er ikke i nærheden af 160.000 værd for leasing selskabet. 


så det du siger, leasing selskabet operere med et kalkuleret underskud?

det undre mig bare... hvad skal de så med bilen efter de 3 år? skrotte den?


1663

46
22. oktober 2018 @ 21:18
Stormogul
Nihad skrev:
Pjock skrev:

Arg den holder ikke. Jeg havde en kammerat med derop som også ville høre om en GTI men han ville købe en pg give hans polo TDI fra 2016 i bytte og hans havde tabt 60.000kr på de 1.5 år. Han gav 185.000kr og de ville give ham 125.000kr i bytte. Så det tænker jeg er en stor afskrivning så han er “bundet” af den hvis han ik vil æde så stort et tab. 


Plus de afdrag han betaler hver mdr. Så ret stort tab i mine øjne. 

altså ... 2,5 år? eller var det for et årstid siden?

det kommer også an på hvad man har i bilen af udstyr. man kan også få en touran for 270.000 men jeg gav 400+ af de lange. så der var lidt ekstra udstyr som holdte på prisen.

og her tænker jeg, at en GTI alene af den forstand kan holde bedre pris end en TDI.


han har haft en 1.5 år, han købte den med 22.000km på tælleren, mener den kostede omkring 230.000kr fra ny af og den har næsten alt i udstyr, den har fuld LED pakke og det er mega fedt med forlygter i fuld LED, sikke et lys de gir men det er jeg dog for nærig til at betale for i en leasing bil, hehe må nøjes med standart lygter. :) 


Tror leasing biler bliver eksporteret ud af landet, da ingen af de forhandler jeg har snakket med, sælger bilerne bagefter.


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
22. oktober 2018 @ 21:43
Bit kongen
Nihad skrev:
så det du siger, leasing selskabet operere med et kalkuleret underskud?

det undre mig bare... hvad skal de så med bilen efter de 3 år? skrotte den?

Hvor får du det fra? 

De køber bilen uden afgift, de giver ikke i nærheden af det for bilen som du gør og de får meget gunstige priser fra producenterne da de er gode kunder.

Bilen sælges typisk til opkøbere, oftes går de til udlandet. Alternativt sælges de til forhandlere i DK der selv får bilen indregistreret og betaler afgift af den, men for bare et par år siden, var det for lidt dyrere biler, en decideret dårlig forretning at sælge dem til danske forhandler, leasing selskaberne fik simplethen mere for bilerne i udlandet.

 Men for leasing selskaberne er en brugt bil der kommer retur, et affaldsprodukt, der volder dem en del bøvl, de skal af med dem på en effektiv måde, samtidigt med at de skal opnå den kalkulerede brugtvogns pris og det er oftes ved at sælge dem igennem store online portaler, hvor der handles brugte leasing biler, at de sikrer sig at de får det de vil have for bilen. 

Når der ikke er god afsætning på brugte biler, kan de godt finde på at opmagasinere de brugte biler, i en kortere periode indtil priserne på brugtmarkedet har rettet sig op. Leasing selskaberne ser ikke på bilerne enkeltvis, de ved præcist hvor mange biler de har i omløb, de kender på forhånd til den gennemsnitligt tilstand af bilerne og ved hvad de kan få for dem, det er en råvare de handler med, i det her tilfælde er råvaren bare brugt og uønsket. De tjener deres penge på at lease nye biler ud, ikke gamle og de betragter dem som besværlige.



4593

394
23. oktober 2018 @ 09:57
FPU
Pjock skrev:

Jeg skal lease en VW Polo GTI 200HK til 3499kr i mdr med 15.000kr i første gangsydelse plus 464kr i fuld kasko forsikring med afleverings forsikring i den. Jeg køre pt ik mere end de 15.000km der er med i aftalen men skulle jeg kære lidt ekstra kan jeg køre ca 1800km om året for det det jegvskulle give for 5000km ekstra om året og 20.000 km kommer jeg ik til at køre overhovedet. 

Wee! Det er godt nok mange kalorier under hjælmen! 200 hypper til 1.700 Kg er i hvert fald ikke en underdimensionering af kræfterne, så husk at holde godt øje med speedometeret! :0)

Spirituel Maskine

1129

129
23. oktober 2018 @ 09:58
Stormogul

hvor der handles brugte leasing biler, at de sikrer sig at de får det de vil have for bilen. 

præcis... det er det jeg siger... men bilen her vil så have en værdi af ca. 160+ tkr. og dermed en god forretning for dem alligevel. alt der sælges er et affaldsprodukt for sælgeren. derfor sælges varen.

så du giver dem 140.000 over 3 år.. du betaler dem "værditabet" og de ender med et produkt de kan sælge for 160.000. du kunne have været den, der havde de penge under dit navn. og evt. bruge dem til at erhverve sig næste bil.

de har samtidig fået 140+160 = 300.000 for en bil der er 280.000 værd. uden at gøre noget. de har tjent 20.000 som minimum på det. men... som du selv nævner... så har de fået købt bilen endnu billigere. så deres reelle indtjening er langt større. ergo, ikke en dårlig forretning, og slet ikke tale om et produkt de slet ikke kan tjene penge på.

om de sælger dem i landet eller i udlandet er underordnet. de få deres penge og ikke ender med et underskud, som du fremlagde. leasing er ikke et dårlig forretning for leasing firmaer. hvis de var det, så ville de ikke lease biler. det vil i hvert fald været meget dumt, at gøre.


1663

46
23. oktober 2018 @ 10:15
Stormogul

der er stadig lige udgifter til service og reparationer som du skal have med i regnestykket. :) men ja self har den en rest værdi når den er 3 år gammel.

jeg vægter bare sikkerhed i min økonomi mere, og med det held jeg har med biler, har det været nogen dyre bekendtskaber, og tænker ik det bliver billigere ved at vælge en GTI. så derfor har jeg valgt leasing.

og hvis man regner lidt på det så vil jeg mene det ser sådan her ud. pris på min leasing bil 305.000kr plus oprettelse af lån ca 20.000kr plus minus. det er 325.000kr afdrag af 3400kr i mdr i 36 mdr er 122.400kr. restbeløb til skyld er 202.600kr uden evt renter indregnet. så hvis den er 160.000kr værd efter 36mdr så står man med et restbeløb på ca 50.000kr det virker ik tillokkende.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
23. oktober 2018 @ 10:26
Bit kongen
Nihad skrev:

 men bilen her vil så have en værdi af ca. 160+ tkr. og dermed en god forretning for dem alligevel.

En ca. 3 år gammel Golf med ca. 40K+ km står på f.eks. Bilbasen til ca. 140.000 DKR.

Du siger Leasing selskabet kan sælge bilen til det beløb, er vi enige om det? 

Godt så. Jeg køber bilen for 140.000 DKR af leasing selskabet og har nu er fin 3 år gammel Polo stående i indkørslen, men jeg må IKKE køre i den.

Der er nemlig IKKE betalt registreringsafgift af den. 

Jeg skal først betale registreringsafgift til den danske stat af bilen før jeg kan få plader på den.

Det var århundrets dårligste handel.

Havde jeg købt Poloen på bilbasen af en privat eller en forhandler for 140.000 kr havde jeg været kørende.

Hvilken del af det her er det du ikke forstår? 

Sådan fungerer den forholdsmæssige registreringsafgift

I de første 3 måneder betales 2% af registreringsafgiften og fra 3. til 36. måned betales 1% af registreringsafgiften og efter 3 år betales så blot 0,5% af afgiften. Efter 3 år er således betalt 39% af registreringsafgiften og efter henholdsvis 5 år er betalt 51% af afgiften. Leasingbiler sælges dog typisk efter 3 år, så leasingselskabet vil aldrig komme til at betale den fulde afgift.

Det er en stor fordel for leasingselskabet at reelt kun skal ud og finansiere maksimalt 39% af en registreringsafgift, som almindelige forbrugere skal betale og finansiere fuldt ud. Derudover skal de 39% ikke betales på én gang, men selskaberne har lov til at betale det løbende. Det vil i praksis sige at leasingselskaberne ikke skal ud og skaffe likviditet via lån til dette, men blot kan finansiere det via de løbende indbetalinger fra kunderne.

Det er vigtigt at bemærke at leasingselskaberne ikke som sådan slipper for mindre afgifter i forhold til almindelige forbrugere. De slipper blot for at betale det direkte ved købet af bilen. De får således ikke "den resterende" del af registreringsafgiften tilbage ved salget af bilen, da den så vil blive solgt uden afgifter. Det vil de private forbrugere derimod.




1663

46
23. oktober 2018 @ 10:31
Stormogul
Pjock skrev:

der er stadig lige udgifter til service og reparationer som du skal have med i regnestykket. :) men ja self har den en rest værdi når den er 3 år gammel.

jeg vægter bare sikkerhed i min økonomi mere, og med det held jeg har med biler, har det været nogen dyre bekendtskaber, og tænker ik det bliver billigere ved at vælge en GTI. så derfor har jeg valgt leasing.

og hvis man regner lidt på det så vil jeg mene det ser sådan her ud. pris på min leasing bil 305.000kr plus oprettelse af lån ca 20.000kr plus minus. det er 325.000kr afdrag af 3400kr i mdr i 36 mdr er 122.400kr. restbeløb til skyld er 202.600kr uden evt renter indregnet. så hvis den er 160.000kr værd efter 36mdr så står man med et restbeløb på ca 50.000kr det virker ik tillokkende.

Plus udgifter til service og nye sikkert ret dyre GTI bremser. Hehe ej jeg kan godt lide trygheden i at kende mine udgifter. Bornogså til leje netop fordi det er hurtigt at komme ud af hvis der skulle ske ændring i livet. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
23. oktober 2018 @ 10:37
Bit kongen
Jesper Arning skrev:
Nihad skrev:

 men bilen her vil så have en værdi af ca. 160+ tkr. og dermed en god forretning for dem alligevel.

En ca. 3 år gammel Polo med ca. 40K+ km står på f.eks. Bilbasen til ca. 140.000 DKR.

Du siger Leasing selskabet kan sælge bilen til det beløb, er vi enige om det? 

Godt så. Jeg køber bilen for 140.000 DKR af leasing selskabet og har nu er fin 3 år gammel Polo stående i indkørslen, men jeg må IKKE køre i den.

Der er nemlig IKKE betalt registreringsafgift af den. 

Jeg skal først betale registreringsafgift til den danske stat af bilen før jeg kan få plader på den.

Det var århundrets dårligste handel.

Havde jeg købt Poloen på bilbasen af en privat eller en forhandler for 140.000 kr havde jeg været kørende.

Hvilken del af det her er det du ikke forstår? 

Sådan fungerer den forholdsmæssige registreringsafgift

I de første 3 måneder betales 2% af registreringsafgiften og fra 3. til 36. måned betales 1% af registreringsafgiften og efter 3 år betales så blot 0,5% af afgiften. Efter 3 år er således betalt 39% af registreringsafgiften og efter henholdsvis 5 år er betalt 51% af afgiften. Leasingbiler sælges dog typisk efter 3 år, så leasingselskabet vil aldrig komme til at betale den fulde afgift.

Det er en stor fordel for leasingselskabet at reelt kun skal ud og finansiere maksimalt 39% af en registreringsafgift, som almindelige forbrugere skal betale og finansiere fuldt ud. Derudover skal de 39% ikke betales på én gang, men selskaberne har lov til at betale det løbende. Det vil i praksis sige at leasingselskaberne ikke skal ud og skaffe likviditet via lån til dette, men blot kan finansiere det via de løbende indbetalinger fra kunderne.

Det er vigtigt at bemærke at leasingselskaberne ikke som sådan slipper for mindre afgifter i forhold til almindelige forbrugere. De slipper blot for at betale det direkte ved købet af bilen. De får således ikke "den resterende" del af registreringsafgiften tilbage ved salget af bilen, da den så vil blive solgt uden afgifter. Det vil de private forbrugere derimod.



Rettet .. kom til at skrive Golf og ikke Polo. 


1129

129
23. oktober 2018 @ 12:46
Stormogul

alle priser jeg har nævnt er med afgift betalt. så ved ikke hvor du har det med at afgiften ikke er betalt? 

det er dig som leaser bilen, der betaler for afgiften... og det har du sikkert gjort det første år. resten har du betalt for brug af bilen og dens værditab. men det ændrer ikke på sagen, at bilen har mere værdi i sig på privat markedet, end det du har tabt på de 3 år.

af de 280.000 er afgiften med i prisen. altså betalt. da jeg ikke regner på priser til leasing selskabet, men for den private der leaser/køber bilen.

det samme som restværdi på de 160.000, det er når bilen er køreklar til den private.

en polo og en polo gti, har ikke samme værdi. polo gti er væsentlig mere værd end almindelig polo. da den så også kommer med en 2.0TSI  200hk motor.

det med service... du skal have 1 service på bilen. det vil koste dig ca. 2000kr ved de 30.000 km. desuden kan du selvom du køber bilen have service aftale for ca 2200 om året, hvis man synes det er en god deal. :D


1663

46
23. oktober 2018 @ 15:12
Stormogul

2200kr for service aftalr om året det lyder billigt. Jeg fik et tilbud på knap 500kr i mdr for serviceaftale ved VW så ville da gerne have det tilbud du har der hvis jeg skulle købe. 


FDM har lavet et bilbudget FDM budget 2018 og der koster en bil omkring 4.30kr pr kørt km for en bil til 275.000 kr og som jeg regner der ud med min leasing aftale så ender jeg på 4.24 kr pr kørt km for en bil til 305.000kr.  Så har du self slut værdien af bilen når den er betalt men er ikke intereseret i at have en bil i 96 mdr. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1129

129
23. oktober 2018 @ 15:29
Stormogul

Som sagt, jeg forsøger ikke at overtale dig til det ene eller det andet.

Du gør hvad du har lyst og brug for.

Men, nogle gange skal man tænke sig om, inden man tager sælgernes ord for givet. eller andres råd. for ikke alles forhold/krav er ens.

ifølge VW siden, så vil en service aftale for din bil være under 200kr om måneden i de 36 måneder. hvis du vælger reparation med, så er det 220kr/md. 

du kan se selv på det her....  https://app.volkswagen.dk/app/web/privat/service-og-reparationsaftale/


1663

46
23. oktober 2018 @ 15:52
Stormogul
Nihad skrev:

Som sagt, jeg forsøger ikke at overtale dig til det ene eller det andet.

Du gør hvad du har lyst og brug for.

Men, nogle gange skal man tænke sig om, inden man tager sælgernes ord for givet. eller andres råd. for ikke alles forhold/krav er ens.

ifølge VW siden, så vil en service aftale for din bil være under 200kr om måneden i de 36 måneder. hvis du vælger reparation med, så er det 220kr/md. 

du kan se selv på det her....  https://app.volkswagen.dk/app/web/privat/service-og-reparationsaftale/

Ja men hvis man skulle købe så ville jeg da ik nøjes med en service og rep aftale i kun 36 mdr så ville jeg dække mig knd så længe man kunne. Mener det er 60mdr. Nå men nej ved godt du ik forsøger at overtale mig. Hehe jeg har regnet og regnet på det og fundet leasing den bedste løsning for mig da jeg så har en frihed man ik har ved et køb og jeg kan få ny bil igen om 3 år. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

46
28. oktober 2018 @ 19:02
Stormogul

Nå det blev til en leasing aftale. :) nu skal de 5-6 mdrs levering bare gå hurtigt, så jeg kan blive godt kørende.   

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

185
PowerPalle (Administrator)
28. oktober 2018 @ 22:01
Stormogul

5-6 måneders levering. Det er vist selskabernes marked og ikke 'købers marked'.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
28. oktober 2018 @ 22:07
Stormogul
PowerPalle skrev:

5-6 måneders levering. Det er vist selskabernes marked og ikke 'købers marked'.

Lige på en VW polo GTI er det i hverfald. Bliver et laaangt halvt år hehe

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

185
PowerPalle (Administrator)
28. oktober 2018 @ 22:12
Stormogul

Jeg beundrer din tålmodighed. Hvis jeg lige havde sat mig i gæld for et par hundrede tusinde gode danske kroner så vil jeg have min vare, nu eller meget snart.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
28. oktober 2018 @ 23:12
Stormogul
PowerPalle skrev:

Jeg beundrer din tålmodighed. Hvis jeg lige havde sat mig i gæld for et par hundrede tusinde gode danske kroner så vil jeg have min vare, nu eller meget snart.

Hehe som så mange siger. Så er det jo ik min bil da jeg ik køber den så gæld er det vel ikke? Jeg bor også til leje men føler ik jeg har gæld til lejerbo.    Jeg har ikke betalt en krone endnu så går nok. Hehe skal først smide første gangsydelsen den dag bilen kommer. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

185
PowerPalle (Administrator)
29. oktober 2018 @ 09:04
Stormogul

If Pjock has Signed

 Then Pjock Owes   

Else

 Pjock does Magic

Endif

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
29. oktober 2018 @ 09:09
Stormogul

Haha tror sku ik Nordania leasing mener jeg ejer bilen med min underskrift. Men ja har ansvaret for den men ellers er det da en billig GTI. Haha 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

185
PowerPalle (Administrator)
29. oktober 2018 @ 10:36
Stormogul

 Then Pjock Owes = at du juridisk og økonomisk har forpligtet dig. Det er en del af din nutid og fremtid men du skal vente op til et halvt år før du får nydelse   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
29. oktober 2018 @ 11:03
Stormogul

Hehe ja det bliver sku en lang vinter. Længere end den normal føles.   

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

34

0
29. oktober 2018 @ 12:30
Let øvet

Bare tænk på at når du får den, så bliver det varmere og endnu bedre vejr til at køre rundt i den.


1663

46
29. oktober 2018 @ 13:00
Stormogul
Karberg skrev:

Bare tænk på at når du får den, så bliver det varmere og endnu bedre vejr til at køre rundt i den.

Ja det er rigtig og den kommer med sommerdæk så udskyder mige købet af vinterdæk til om ca 1 år. Hehe så lidt positivt er der da ved det. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1425

21
29. oktober 2018 @ 16:26
Stormogul

Følger der ikke en gang vinterdæk med?  


1663

46
29. oktober 2018 @ 16:35
Stormogul
angelodk skrev:

Følger der ikke en gang vinterdæk med?  

Nix den leveres på sommerdæk men man kan tilkøbe dæk service. Så følger der dæk med som man nu skal bruge. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.