xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iOS 12 Og WiFi hastigheder
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


1139

12
07. oktober 2018 @ 10:18
Stormogul

Når jeg tester iPhone X og xmax med Speedtest for jeg hastigheder omkring 4 Mbps ned og 8 op. Når jeg laver samme test med mac og Windows er det 40 ned og 80 op. Alså en faktor 10. Det skal siges at alt er testet på 5G og med en afstand på 1 meter til wifi routeren. 

Er der andre der har oplevet det samme ? Eller er der noget helt galt her?

  9
0
  347

2696

335
PallMei (Skribent)
07. oktober 2018 @ 10:44
Bit kongen

Når du siger 5G, så blander du mobil data og WiFi. Så hvad tester du egentlig på telefonen, LTE eller WiFi?


1139

12
07. oktober 2018 @ 11:03
Stormogul

Tester wifi 5G. Det er samme forhold ved 2,4. Mellem mac og telefon


2696

335
PallMei (Skribent)
07. oktober 2018 @ 11:14
Bit kongen
Rolant skrev:

Tester wifi 5G. Det er samme forhold ved 2,4. Mellem mac og telefon

Der er ikke 5G WiFi. Mener du 5GHz?


Får 251Mbps ned og 60Mbps op på 6s via WiFi med ios 12. Min Android får 334Mbps ned og 72Mbps op, men er også nyere, så det overrasker mig ikke.


1139

12
07. oktober 2018 @ 11:29
Stormogul

Det der overrasker mig er faktor 10 mellem iPhone og mac. Husker at jeg testede det med ios11 og der var de næsten ens. Er det med appen Speedtest du har prøvet?


3580

34
07. oktober 2018 @ 11:44
Virtual Machine

Jeg har 100/100 fiber og iPhone 7  

Jeg kører 77/27 6 meter og en mur fra min AirPort Express der kører på 5 Ghz båndet, mens min datter streamer 4K film.

Jeg ville prøve at skifte kanal på dit 5 Ghz bånde  Men i den da ville jeg prøve at slukke for alle enheder i huset (incl modem or router or streaming boxe) for at se om der blot er en fejl i autokonfiguationen et sted  



Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
07. oktober 2018 @ 12:02
Bit kongen
Rolant skrev:

Er det med appen Speedtest du har prøvet?

Ja, det er Speedtest*. Tester du op imod den samme server? hos mig er der meget stor forskel på kvaliteten af de forskellige servere. Fiberby Aps er en af de bedre (måske den bedste) på min forbindelse, så det er den jeg har testet på begge telefoner.

*Speedtest, er en internetforbindelse test. Hvis jeg virkelig ville teste WiFi hastigheden lokalt, så vil jeg ikke rode internet ind i det og bruger iPerf, men det er mere nørdet.. Der tester du hastigheden mellem af dine egne maskiner. Hvis du tester op imod en maskine der er kablet på gigabit ethernet, er du næsten sikker på, at det ikke er i den ende flaskehalsen er. Det er der nogle ios apps der kan køre iPerf. Men igen, det kræver noget teknisk forståelse og lyst til at nørde.


1139

12
07. oktober 2018 @ 12:11
Stormogul

Alt har været slukket. Har prøvet at skifte kanal og det er samme server jeg tester op i mod. Det er derfor jeg synes det er mærkeligt at der er en faktor 10 på hastigheden. 

Må prøve at resette alt og se hvad der så sker. 


2696

335
PallMei (Skribent)
07. oktober 2018 @ 12:50
Bit kongen

Det er ikke fordi du ændret speedtest indstillinger på telefonen til at vise MB/s istedet for Mbps?

MB = Mega Byte

mb = Mega bit

Byte = 8 x bit

I det her tilfælde er det muligt at der er fejlkorrektion overhead oveni, som ikke tælles med i Bytes, men i bits, så det nærmer sig faktor 10.

Mbps er den normale angivelse.


1139

12
07. oktober 2018 @ 13:25
Stormogul

God point der 😁. Det var den faktor 10. Mindes bare ikke at jeg har ændret den. Rart med en forklaring.