xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Tråd-besøg
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


2268

156
29. september 2018 @ 10:18
ASCII jonglør

Ifm. med den nylige opdatering med gode nye funktioner på Macnyt, var jeg overrasket over, at en enkelt enkel ting manglede: angivelse af antal besøg i en tråd.

Der eksisterer ganske vist link til ulæste tråde, men det kunne faktisk være interessant at se, hvor stor interesse (læs: besøg) den enkelte tråde har. 

Er det muligt?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  26
0
  1268

1891

183
PowerPalle (Administrator)
29. september 2018 @ 13:21
Stormogul

Systemet tæller kun indenfor de sidste par dage. Det andet kan lade sig gøre men kræver lidt ny kode. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
29. september 2018 @ 13:43
Poseidon

Det er lørdag... Sæt igang Palle!   

Der var engang en Mac...

2268

156
29. september 2018 @ 14:31
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Systemet tæller kun indenfor de sidste par dage. Det andet kan lade sig gøre men kræver lidt ny kode. 

Glad for at høre, at intet står i vejen for indførsel af Instant Karma her på Macnyt   


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
30. september 2018 @ 16:05
Stormogul

In the bucket list but no promise ... 🤪🤘

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
30. september 2018 @ 20:33
Stormogul

Er der nogen forslag til, hvor sådan en information skal stå henne? ("antal gange en tråd er læst")

Koden er nu lavet (kunne ikke lade være) og den virker som den skal. Nu handler det bare om den visuelle del.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
30. september 2018 @ 20:42
ASCII jonglør

   Hmmm....skal det ikke på en eller anden måde stå ved den højre rubrik i forum, hvor antal svar står? Det er der vel en vis logik i.

I mange andre fora står disse to ihvertfald ved siden af hinanden med antal svar først eller øverst, derefter en rubrik med antal visninger. Inde i tråden behøver antalsvar & visninger vel ikke at stå, men måske skal det også det? Ved ikke...

Det er også lidt som om, at typografien på bogstaver & tal i svar-rubrikken i forum er lidt voldsom ift. typografien andre steder på siden. Så med en anderledes lettere typografi, der matcher sidens øvrige, kunne der måske blive plads til både antal svar & antal visninger i den rubrik, hvor antal svar står nu? Bogstaver og tal står iøvrigt ikke helt præcist midt i rammen.

Håber det kan give anledning til overvejelser.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
30. september 2018 @ 20:46
Stormogul

Forslag modtaget. Jeg har det her-og-nu kørende som en test (se vedlagte) dog i en ikke-endelig-visualisering) til brug for egen test og validering.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
30. september 2018 @ 20:50
ASCII jonglør

Billede kan ikke ses her, der optræder blot et spørgsmåltegn.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
30. september 2018 @ 20:52
Stormogul

A shame... but you get the point... I hope

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
30. september 2018 @ 21:03
ASCII jonglør

Yup. Glæder mig til at se, hvad du finder på   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 12:31
Stormogul

Okay, så er den funktion aktiveret men kun på forummets primære forside. Hvis det er tilfredsstillende så bliver det implementeret globalt på macnyt.dk

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
01. oktober 2018 @ 13:35
ASCII jonglør

"Det er genialt, dét der!" á la Elkjær   

Mange tak, det er faktisk både rart og vel designet. Ikke mindst "Læst", det helt rigtige ord, som jeg ganske overså, foreslog "Visiteret", som er beskæmmende uelegant på trods af forsøget på det modsatte.

Læst. Yes!   

PS. Tælleren virker også prompte her. Instant Karma Indeed!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
01. oktober 2018 @ 13:37
Poseidon
PowerPalle skrev:

Okay, så er den funktion aktiveret men kun på forummets primære forside. Hvis det er tilfredsstillende så bliver det implementeret globalt på macnyt.dk

Dejligt! Omend det ikke er ret kønt lige pt.. Er der noget programmeringsfnidder?

Der var engang en Mac...

2268

156
01. oktober 2018 @ 13:53
ASCII jonglør

Synes da det er rigtig pænt i Safari på Mac, derimod mangler der vist lidt kodning til mobil-platformen?


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 14:00
Stormogul

Er bekendt med mobil-delen. Det bliver en del af den mere globale macnyt.dk implementering, hvis funktionen beholdes.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
01. oktober 2018 @ 14:08
ASCII jonglør

Herligt! 

Font-farven i Læst-rubrikken er måske liiige en kende for lys? Lidt svært at læse herfra, ihvertfald. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 14:11
Stormogul

Hermed korrigeret en snas...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
01. oktober 2018 @ 14:21
ASCII jonglør

Perfekt. Tak!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 14:43
Stormogul
Factory skrev:

Synes da det er rigtig pænt i Safari på Mac, derimod mangler der vist lidt kodning til mobil-platformen?

Det ser rigtigt ud på macOS (Safari) og på mail (Chrome), men mobil ("Safari"), der renderer det ikke korrekt. Det er som om mobil ("Safari") ikke honorerer CSS instruktionerne.

Jeg kan ikke lige se, hvad der er galt, hvilket gør, at jeg efterlyser en "inspect element" på iOS - findes det?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

210

0
01. oktober 2018 @ 16:35
Suspenderet

"læst" og "svar" - fonten/typografien må da godt blive endnu mindre.
Synes, at funktionen stadig tager opmærksomhed fra selve emnet/indlægget.

 "læst og svar"- tælleren/funktionen giver ikke mig en bedre brugeroplevelse på macnyt
- kun lidt mere statistik og tal :-)


1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 16:52
Stormogul
Lasse skrev:

"læst" og "svar" - fonten/typografien må da godt blive endnu mindre.
Synes, at funktionen stadig tager opmærksomhed fra selve emnet/indlægget.

 "læst og svar"- tælleren/funktionen giver ikke mig en bedre brugeroplevelse på macnyt
- kun lidt mere statistik og tal :-)

Jeg har somt forsøg gjort fonten normal (altså fjernet det fede) og så må vi se hvad reaktionerne bliver...

Kan være enig i din betragtning om brugeroplevelse men på den anden side, lidt statistik og tal skader ikke da det kan være med til at åbne op for noget man ikke før har lagt mærke til.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
01. oktober 2018 @ 21:16
ASCII jonglør

Synes da, at både Læst & Svar giver et godt indtryk af ikke mindst liv i, men også livet på sitet. Både for os regelsmæssige brugere, for nytilkomne og besøgende. Og denne tråd om tråde har jo ret mange besøgende, så emnet må jo interessere forum

Desuden får man nu et godt indtryk af interessen for de forskellige emner, det synes jeg personligt er et plus.

Mht. designet af Læst og Svar på mobilsitet, kunne man så ikke  sætte dem tæt på hinanden helt ovre til højre med en lodret tynd streg imellem? For det er jo korrekt, at er de for tæt på al teksten til venstre, så virker det faktisk lidt irriterende.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 21:37
Stormogul
Factory skrev:

Mht. designet af Læst og Svar på mobilsitet, kunne man så ikke  sætte dem tæt på hinanden helt ovre til højre med en lodret tynd streg imellem? For det er jo korrekt, at er de for tæt på al teksten til venstre, så virker det faktisk lidt irriterende.

Der skal gøres noget ved mobil-delen af Læst & Svar men det forudsætter, at jeg får Mobil-Safari til at adlyde CSS og det gør den ikke lige nu. Working on it...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
01. oktober 2018 @ 21:59
ASCII jonglør
Lasse skrev:

"læst" og "svar" - fonten/typografien må da godt blive endnu mindre.
Synes, at funktionen stadig tager opmærksomhed fra selve emnet/indlægget.

Det kan der være noget om. Sidder og kigger på forum - og så slår det mig, at jeg sagtens kan læse det der står med en skarp sort font lige under trådoverskriften, fx I dag @ 21:37 af PowerPalle. Det betyder jo, at man også kunne forsøge sig med samme font, størrelse og farve til Læst & Svar i højre side. Måske en idé? For så får dem, der er ligeglade med denne information nemmere ved at abstrahere fra samme. Fonten kunne ihvertfald godt være noget mindre uden at det ville være et problem.

(...hvor meget langhalm kan vi tærske på dette?   )

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2018 @ 22:04
Stormogul

Skriften er den samme og nu er SVAR også blevet helt sort. LÆST vi planmæssigt fortsat være mere grålig da den er sekundær.

PS. halm!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
02. oktober 2018 @ 13:36
Stormogul

Så er implementeringen afsluttet globalt på macnyt.dk (både desktop og mobil).

PS. halm!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger