xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Pdf omdannet fra PP bliver meget store på MAC
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


280

1
28. september 2018 @ 21:42
Juniormedlem
[post_text]
  8
0
  192

2185

44
28. september 2018 @ 22:51
ASCII jonglør

Når du skriver “omdanne” er det så ved at printe til en pdf, eller er det en export fra Powerpoint ??


2709

341
PallMei (Skribent)
29. september 2018 @ 03:26
Bit kongen

Som Rene er inde på, så prøv at lave en Gem Som og vælg pdf format.



280

1
29. september 2018 @ 08:32
Juniormedlem

Det er når jeg skal maile det om i PP vælger at sende det som PDF. Så det er vel en eksport :-) 

Jeg prøvede at søge på det selv og fandt at man kunne komprimere det i Billedfremviser, men det kan jeg ikke finde ud af, for man skal vælge fanen filer og den får jeg ikke frem. 




280

1
29. september 2018 @ 08:34
Juniormedlem

Det har jeg prøvet, det fylder stadig ret meget (for meget til en mail)


2709

341
PallMei (Skribent)
29. september 2018 @ 09:38
Bit kongen
Charlotte Frese skrev:

Det er når jeg skal maile det om i PP vælger at sende det som PDF. Så det er vel en eksport :-) 

Kommer an på hvor du gør det. Jeg har kun 2011 Power Point installeret og hvis jeg deler i menuen via e-mail, så er det power-point format. Men hvis jeg går i print dialogen, så kan jeg vælge at sende pdf med e-mail. Men så er det Mac's print-system der gør det og Power-point har måske mulighed for en mere optimal konvertering ved at vælge menu->gem-som->formater->pdf


Jeg prøvede at søge på det selv og fandt at man kunne komprimere det i Billedfremviser, men det kan jeg ikke finde ud af, for man skal vælge fanen filer og den får jeg ikke frem. 

menu->arkiv->eksporter->format=pdf og Quartz-filter=Reduce file size

Men kvaliteten af billeder kan lide, uden at jeg har selv har erfaring med det.


2185

44
29. september 2018 @ 09:54
ASCII jonglør
PallMei skrev:
Charlotte Frese skrev:

Det er når jeg skal maile det om i PP vælger at sende det som PDF. Så det er vel en eksport :-) 

Kommer an på hvor du gør det. Jeg har kun 2011 Power Point installeret og hvis jeg deler i menuen via e-mail, så er det power-point format. Men hvis jeg går i print dialogen, så kan jeg vælge at sende pdf med e-mail. Men så er det Mac's print-system der gør det og Power-point har måske mulighed for en mere optimal konvertering ved at vælge menu->gem-som->formater->pdf


Jeg prøvede at søge på det selv og fandt at man kunne komprimere det i Billedfremviser, men det kan jeg ikke finde ud af, for man skal vælge fanen filer og den får jeg ikke frem. 

menu->arkiv->eksporter->format=pdf og Quartz-filter=Reduce file size

Men kvaliteten af billeder kan lide, uden at jeg har selv har erfaring med det.

Ja, jeg prøvede lige med en Powerpoint jeg havde liggende på 1.8 MB - som pdf fylder 33.8 MB - når jeg så åbner denne pdf op i Billedfremviser, og laver en Export til en ny pdf, og vælger at reducere størrelsen, så får jeg en ny pdf som blot fylder 909 KB

Her er Apple's egne beskrivelse: Komprimer et PDF-dokument i Billedfremviser på Mac


280

1
29. september 2018 @ 12:54
Juniormedlem

Tak, linket til Apple kunne hjælpe mig, så tak for det. Så må jeg lege lidt med at gøre det via printmenuen, men du har virkelig lettet mig for en del besvær, så mange tak for det :-)


2185

44
29. september 2018 @ 14:42
ASCII jonglør

Jeg tror du får den pæneste PDF, ved at lave en eksport til PDF fra Powerpoint, og så efterfølgende åbne denne PDF i Billedfremviseren - hvor du så gør PDF'en mindre.

Hvis du laver en PDF via print menuen, vil du få nogle hvide margener - det vil du ikke ved en eksport.

Men prøv dig frem, så du får det du selv syntes er okay.