xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
God wifi router?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


79

0
27. september 2018 @ 13:32
Novice

Hej,

Vi har wifiproblemer hos os og leder nu efter en bedre wifi-router.

Lige nu bruger vi den vi har fået fra Stofa, den står i et hjørne pga stikket i væggen, så det er ikke optimalt, men lejligheden er kun 90m2 så håber det kan være muligt at finde en router der kan dække det område.

Jeg har en TimeCapsule 1gb, ældre version - den flade. Den er ikke meget værd, den er faktisk dårligere end den fra Stofa, så den sidder bare sammen med den anden med kabel og bliver brugt til min timemachine.

Har i nogle forslag til stabile routere med rimelig rækkevidde, eller er jeg nødt til at købe en router+en wifi-extender? 


På forhånd tak for hjælpen :-)
Mvh Theo

www.salsamusik.nu
  20
0
  643

1638

45
27. september 2018 @ 13:47
Stormogul

Jeg har købt Synologys store model RT2600ac og den er jeg super glad for. Den har et rigtig lækkert interface som man kender hvis man bruger deres Nas. Der kan installeres app fra deres app store på den. Helt sikkert pengene værd i min verden. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8581

198
27. september 2018 @ 14:50
Poseidon

Har du overvejet et sæt mesh wifi enheder? Så er du uafhængig af routeren, også i fremtiden, og kan evt. dække en større hytte hvis det er på tankerne i fremtiden.

Der var engang en Mac...

259

2
27. september 2018 @ 16:45
Juniormedlem

ASUS !

iMac 20 2,66 GHz Intel Core 2 Duo 8 GB 1067 MHz DDR3

740

38
27. september 2018 @ 16:59

Efter Apple droppede egne AirPort Time Capsule ac / Extreme ac Gigabit routers (som stadig performer perfekt med 400Mb/s ned og 60Mb/s op), så anbefaler Apple nu Linksys Velop Mesh Wi-Fi system (ved at sælge dem i Apple Online Store og i fysiske Apple Stores).


2696

335
PallMei (Skribent)
27. september 2018 @ 17:01
Bit kongen

Få lidt inspiration her:

https://www.recordere.dk/author/nerdoteket/

Kan kraftigt anbefale hans youtube kanal.


250

32
27. september 2018 @ 19:34
Juniormedlem

Jeg er rigtig glad for min Ubiqiti Amplifi HD router, du kan se Nørdotekets anmeldelse lige her.

Jeg har kun selve routeren, ikke nogen meshpoints, og den leverer brugbar wifi i en 100 m2 lejlighed med vægge af armeret beton. Jeg har lavet en måling med app'en 100% WiFi på min iPhone, den gav 29,3 Mbps i værelset længst væk fra routeren, gennem 3 armerede betonvægge (og et køleskab!).

Det er den mest stabile router jeg har haft, der har aldrig været problemer med udfald af  WiFi forbindelsen på nogen enheder. Den bliver kun genstartet når der er firmwareopdateringer, så den kører ca. 3 mdr. mellem genstarter.

Som et kuriosum kan nævnes, at grundlæggeren af Ubiqiti er tidligere Apple ansat, han var med til at udvikle Apples (første) AirPort routere - og det kan mærkes, Amplifi HD er meget "Apple'sk" i design, kvalitetsfølelse og betjening.

God jagt efter den "perfekte" WiFi router   

Vh
Carsten


79

0
28. september 2018 @ 08:34
Novice

Tak for jeres bud, den ser lækker ud den der Amplifi HD router, men jeg ved ikke helt om min kæreste er med på ideen om at bruge 1000+ kroner på en ny router når det mest er på mit kontor det er et problem.. ;-)

Har i nogle bud på en router med rimelig rækkevidde og stabilitet til omkring 5-600kr? :-)

www.salsamusik.nu

2696

335
PallMei (Skribent)
28. september 2018 @ 11:39
Bit kongen

Jeg tror du får hvad du betaler for. Jeg har dog selv kunnet klare mig med udbyderens udstyr eller timecapsule.

Prøv om ren 5GHz gør en forskel. Teoretisk har det svære ved at gennemtrænge vægge og dermed ringere udbredelse, men i praksis er 2,3GHz ofte så trafikeret at 5GHz er bedre + det har mulighed for højere hastigheder.

Navngive 2,3GHz og 5GHz individuelt på routeren og forbind 5GHz nettet (ændre prioriteten under systemindstillinger->netværk->WiFi->Avanceret så den ikke hopper tilbage på 2,3GHz når den ser den eller slet den helt). 

Evt. kunne du måske også anskaffe en længere ledning, der giver mulighed for at flytte routeren til en bedere placering.


250

32
28. september 2018 @ 12:16
Juniormedlem
Theohjorth skrev:

Tak for jeres bud, den ser lækker ud den der Amplifi HD router, men jeg ved ikke helt om min kæreste er med på ideen om at bruge 1000+ kroner på en ny router når det mest er på mit kontor det er et problem.. ;-)

Du går bare ned og køber det LAN-kabel der farvemæssigt skærer mest mod vægfarven i lejligheden, begynder at trække det igennem lejligheden til dit kontor og keine hexerei, nur behändigheit, du får lov til at købe en router til 1000 kr- +   

vh
Carsten


79

0
30. september 2018 @ 15:28
Novice

Jeg foreslog din løsning med kabler på tværs af stuegulvet, og så blev vi enige om at det nok var bedre med sådan en Ubiquiti AmpliFi HD Mesh Router, så den er nu bestilt - tak for kyndig vejledning ;-)

www.salsamusik.nu

1638

45
01. oktober 2018 @ 16:09
Stormogul

Ok hvis du ik havde bestilt, ville jeg foreslå at læse denne anmeldelse. 


Mesh netværk.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1139

12
02. oktober 2018 @ 08:38
Stormogul

Kom lige tilbage med din mening om det når du har fået det sat op.


79

0
02. oktober 2018 @ 19:42
Novice

Jeg modtog den idag, og har kun lige haft kort tid til at vurdere den, men den var nem at sætte op, og er helt klart mere stabil og har bedre rækkevidde end de andre jeg har.

Så nu kan jeg sidde på kontoret og være på wifi uden at opleve at miste forbindelsen et par gange i timen, og wifi rækker også helt ind i soveværelset som ellers var en død zone før. 

Så indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med routeren. :-)

www.salsamusik.nu

2581

84
02. oktober 2018 @ 20:27
Bit kongen
Theohjorth skrev:

...og wifi rækker også helt ind i soveværelset som ellers var en død zone før. 

Det hjælper helt sikkert ikke på problemer i soveværelset at have WiFi dækning eller TV derinde, tværtimod.






79

0
03. oktober 2018 @ 10:39
Novice

Haha ;-) 

www.salsamusik.nu

8581

198
03. oktober 2018 @ 12:08
Poseidon
Jesper Arning skrev:
Theohjorth skrev:

...og wifi rækker også helt ind i soveværelset som ellers var en død zone før. 

Det hjælper helt sikkert ikke på problemer i soveværelset at have WiFi dækning eller TV derinde, tværtimod.

Man kan da se dokumentarfilm om mennesker sammen med fruen som motivation til at løse soveværelsesproblemer..   

Der var engang en Mac...

3580

34
03. oktober 2018 @ 12:11
Virtual Machine

Var det ikke en ide at købe en WiFi router med nosser i, i stedet for at bruge en masse penge på en håndfuld WiFi extendere?

Det kan da ikke passe, at routere ikke kan nå mere en 15m i gennemsnit i danske hjem. 

Hvis en telefon kan nå en mast flere hundrede meter væk, kan jeg ikke se, hvorfor WiFi routere skal være så svage.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2581

84
03. oktober 2018 @ 13:22
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:

Var det ikke en ide at købe en WiFi router med nosser i

Har du et bud på sådan en?


3580

34
03. oktober 2018 @ 19:59
Virtual Machine
Jesper Arning skrev:
Lars Sejerup skrev:

Var det ikke en ide at købe en WiFi router med nosser i

Har du et bud på sådan en?

Nej, for jeg mangler selv sådan en. Så det var et reelt spørgmål.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
03. oktober 2018 @ 20:18
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
Jesper Arning skrev:
Lars Sejerup skrev:

Var det ikke en ide at købe en WiFi router med nosser i

Har du et bud på sådan en?

Nej, for jeg mangler selv sådan en. Så det var et reelt spørgmål.

Du fikser det selv 😁:

http://www.xn--nrdoteket-l8a.dk/index.php/2018/01/21/dobbelt-wi-fi-raekkevidde/

Eller ASUS-RT-AC5300 vist du vil betale dig fra det og det kommer du til:

https://www.pricerunner.dk/pl/168-3128463/Routere/ASUS-RT-AC5300-Sammenlign-Priser