xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Safari ver. 12 / Silverlight - evt. nedgradering af Safari
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


99

0
22. september 2018 @ 13:40
Novice
[post_text]
  23
0
  266

1708

43
22. september 2018 @ 15:32
Stormogul

Er silverligt ikke død for lang tid siden, Microsoft har da opgivet den ?

Ved ikke om dette kan hjælpe: https://help.netflix.com/da/node/100


1641

24
22. september 2018 @ 16:25
Stormogul

Har talt med Apple idag, og det ser ud til at årsagen er, at Safari ver. 12 har en fejl, idet der ikke tillades pop-up vinduer...

Once you go Mac - You'll never go back..!

1641

24
22. september 2018 @ 16:26
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Er silverligt ikke død for lang tid siden, Microsoft har da opgivet den ?

Ved ikke om dette kan hjælpe: https://help.netflix.com/da/node/100

Bl.a BoxerPlay benytter stadig Silverlight...


Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

129
22. september 2018 @ 16:37
Stormogul

Der er et hav af andre browsere der ude... prøv dem, hvis man mener det absolut er Safari der er problemet. har du prøvet med Firefox?



99

0
22. september 2018 @ 17:06
Novice

Tak for forskellige input mv.

Firefox fejler desværre også mht. Silverlight, men er ikke klar over om dette også var tilfældet tidligere, da jeg ikke bruger Firefox.

Er ikke kommet videre endnu.


1129

129
22. september 2018 @ 21:32
Stormogul

hverken safari eller chrome eller firefox understøttet.

silverlight er blevet udelukkende windows teknologi. hvis det overhovedet udvikles på. 



1641

24
22. september 2018 @ 22:10
Stormogul

Har samme problem, som dig 9900...   


Once you go Mac - You'll never go back..!

2185

44
22. september 2018 @ 23:46
ASCII jonglør
Giffi skrev:
Gorm Jørgensen skrev:

Er silverligt ikke død for lang tid siden, Microsoft har da opgivet den ?

Ved ikke om dette kan hjælpe: https://help.netflix.com/da/node/100

Bl.a BoxerPlay benytter stadig Silverlight...


Ikke i Firefox og Chrome


99

0
23. september 2018 @ 16:51
Novice
Giffi skrev:

Har samme problem, som dig 9900...   


Ender vi i Parallels med Windows ......?


1641

24
23. september 2018 @ 17:44
Stormogul
Peter Bach Pedersen_9900 skrev:
Giffi skrev:

Har samme problem, som dig 9900...   


Ender vi i Parallels med Windows ......?

Det var da ikke at håbe...    


Once you go Mac - You'll never go back..!

1641

24
23. september 2018 @ 17:45
Stormogul
Nihad skrev:

Der er et hav af andre browsere der ude... prøv dem, hvis man mener det absolut er Safari der er problemet. har du prøvet med Firefox?

Ja, det har jeg, men jeg mener at hvis Apple begår en fejl, skal de osse ha det at vide, så de kan rette den... Og de måtte indrømme at der er en fejl i version 12.....





Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

129
23. september 2018 @ 19:02
Stormogul

klart. 

men det er ikke safari fejl.

det er en silverlight fejl. den bliver ikke udviklet til moderne browsere. men kun til microsoft.

jeg undersøgte det lidt mere, og hverken chrome eller firefox understøtter den type plugin som silverlight er.

firefox har afviklet den type plugins for mere end et års tid siden.

hvis microsoft virkelig ville have folk brugte det så ville de nok have udviklet videre på det så det virker på alle moderne browere og ikke kun deres egen.


tjek https://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default

og klik på fanen system requirements

tjek datoerne ud for nogle af browsere og versioner... på mac er de 2016 år... :D

eller deres kommentar for chrome

   **    Chrome is no longer supported, due to restrictions in the browser. 

hahahaha ... or ... your ability to code anything useful.


99

0
24. september 2018 @ 11:14
Novice
Giffi skrev:
Peter Bach Pedersen_9900 skrev:
Giffi skrev:

Har samme problem, som dig 9900...   


Ender vi i Parallels med Windows ......?

Det var da ikke at håbe...    


Har indtil videre fundet Firefox ver. 12 som kan logge på :-)


1641

24
24. september 2018 @ 18:04
Stormogul
Nihad skrev:

klart. 

men det er ikke safari fejl.

det er en silverlight fejl. den bliver ikke udviklet til moderne browsere. men kun til microsoft.

jeg undersøgte det lidt mere, og hverken chrome eller firefox understøtter den type plugin som silverlight er.

firefox har afviklet den type plugins for mere end et års tid siden.

hvis microsoft virkelig ville have folk brugte det så ville de nok have udviklet videre på det så det virker på alle moderne browere og ikke kun deres egen.


tjek https://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default

og klik på fanen system requirements

tjek datoerne ud for nogle af browsere og versioner... på mac er de 2016 år... :D

eller deres kommentar for chrome

   **    Chrome is no longer supported, due to restrictions in the browser. 

hahahaha ... or ... your ability to code anything useful.

Ikke en fejl...???    Kan du så fortælle mig hvor man slår pop--up vinduer til i Safari 12....??   For Apple kan ikke...

Håber det er rettet i Mojave...

Forøvrigt virker Firefox, og tillader pop-up, når det aktiveres...



Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

129
24. september 2018 @ 18:06
Stormogul

nu kan jeg have misforstået dig... men er det, denne du mener?

https://www.technipages.com/safari-popup-blocker



97

0
24. september 2018 @ 18:10
Novice

I Safari 12 kan du gå i Safari -> Preferences -> Websites -> Pop-up Windows. Herinde kan du konfigurere for hvert enkelt site om det skal være muligt at åbne popup vinduer.

Men derudover så tror jeg ikke du får Safari 12 til at virke med Silverlight. For som du kan se i Safari release note så har de fjernet Legacy NPAPI: https://developer.apple.com/safari/whats-new/

Legacy NPAPI Plug-ins

  • Removed support for running legacy NPAPI plug-ins other than Adobe Flash.



1641

24
24. september 2018 @ 21:11
Stormogul
Peter Enevoldsen skrev:

I Safari 12 kan du gå i Safari -> Preferences -> Websites -> Pop-up Windows. Herinde kan du konfigurere for hvert enkelt site om det skal være muligt at åbne popup vinduer.

Men derudover så tror jeg ikke du får Safari 12 til at virke med Silverlight. For som du kan se i Safari release note så har de fjernet Legacy NPAPI: https://developer.apple.com/safari/whats-new/

Legacy NPAPI Plug-ins

  • Removed support for running legacy NPAPI plug-ins other than Adobe Flash.


Det er muligt du kan få pop-up vinduer til at ikke...?    Men jeg og Apple-support kan ikke....??


Once you go Mac - You'll never go back..!

1641

24
24. september 2018 @ 21:14
Stormogul
Nihad skrev:

nu kan jeg have misforstået dig... men er det, denne du mener?

https://www.technipages.com/safari-popup-blocker


Ja du har misforstået.....  Det drejer sig simpelthen om at få lov til pop-up vinduer må åbne.

F.eks hvis du er på Nordeas netbank side og vil og "Investering" skal den kunne åbne via pop-up og det er det Safari ikke kan...    Apple-support arbejder på sagen, men kan ikke forklare hvad der sker....

Once you go Mac - You'll never go back..!

2185

44
25. september 2018 @ 02:10
ASCII jonglør
Giffi skrev:
Nihad skrev:

nu kan jeg have misforstået dig... men er det, denne du mener?

https://www.technipages.com/safari-popup-blocker


Ja du har misforstået.....  Det drejer sig simpelthen om at få lov til pop-up vinduer må åbne.

F.eks hvis du er på Nordeas netbank side og vil og "Investering" skal den kunne åbne via pop-up og det er det Safari ikke kan...    Apple-support arbejder på sagen, men kan ikke forklare hvad der sker....

Hvad sker der hvis du i Safari "Preferences=>Tabs" vælger "Always" ved "Open pages in tabs instead of windows:" ??

Du skal evt. også under "Websites" give lov til at 'netbank.nordea.dk' må åbne nye browser-vinduer.


1641

24
25. september 2018 @ 03:08
Stormogul
Rene Larsen skrev:
Giffi skrev:
Nihad skrev:

nu kan jeg have misforstået dig... men er det, denne du mener?

https://www.technipages.com/safari-popup-blocker


Ja du har misforstået.....  Det drejer sig simpelthen om at få lov til pop-up vinduer må åbne.

F.eks hvis du er på Nordeas netbank side og vil og "Investering" skal den kunne åbne via pop-up og det er det Safari ikke kan...    Apple-support arbejder på sagen, men kan ikke forklare hvad der sker....

Hvad sker der hvis du i Safari "Preferences=>Tabs" vælger "Always" ved "Open pages in tabs instead of windows:" ??

Du skal evt. også under "Websites" give lov til at 'netbank.nordea.dk' må åbne nye browser-vinduer.

Så tilladet den stadig ikke pop-up...     


Once you go Mac - You'll never go back..!

2185

44
25. september 2018 @ 09:36
ASCII jonglør
Giffi skrev:
Rene Larsen skrev:
Giffi skrev:
Nihad skrev:

nu kan jeg have misforstået dig... men er det, denne du mener?

https://www.technipages.com/safari-popup-blocker


Ja du har misforstået.....  Det drejer sig simpelthen om at få lov til pop-up vinduer må åbne.

F.eks hvis du er på Nordeas netbank side og vil og "Investering" skal den kunne åbne via pop-up og det er det Safari ikke kan...    Apple-support arbejder på sagen, men kan ikke forklare hvad der sker....

Hvad sker der hvis du i Safari "Preferences=>Tabs" vælger "Always" ved "Open pages in tabs instead of windows:" ??

Du skal evt. også under "Websites" give lov til at 'netbank.nordea.dk' må åbne nye browser-vinduer.

Så tilladet den stadig ikke pop-up...     


Hvilke type pop-up snakker vi om her ??

Jeg benytter Safari v12.0 (14606.1.36.1.9)

Hvis jeg gør som jeg skrev, og logger ind på Nordea's netbank - finder et link til fx min firma pension "Nordea Liv & Pension", får jeg en boks på siden, som fortæller mig at jeg skal slå pop-up browser-vinduer til - det gør jeg så som jeg beskrev, og en ny tab åbner op, med NLP sitet, når jeg klikker på linket igen.

Jeg har ikke nogen investeringer hos Nordea, da de er for dyre i kurtage og andre gebyrere - selvom jeg har medarbejder vilkår - så jeg kan ikke teste dette link..

PS.: Jeg benytter normalt ikke Safari, men sad blot og kiggede på det i går, og jeg fik til at virke, uden de store problemer - hvis altså det er samme type pop-up som det du også normalt får.


1641

24
25. september 2018 @ 12:04
Stormogul
Rene Larsen skrev:
Giffi skrev:
Rene Larsen skrev:
Giffi skrev:
Nihad skrev:

nu kan jeg have misforstået dig... men er det, denne du mener?

https://www.technipages.com/safari-popup-blocker


Ja du har misforstået.....  Det drejer sig simpelthen om at få lov til pop-up vinduer må åbne.

F.eks hvis du er på Nordeas netbank side og vil og "Investering" skal den kunne åbne via pop-up og det er det Safari ikke kan...    Apple-support arbejder på sagen, men kan ikke forklare hvad der sker....

Hvad sker der hvis du i Safari "Preferences=>Tabs" vælger "Always" ved "Open pages in tabs instead of windows:" ??

Du skal evt. også under "Websites" give lov til at 'netbank.nordea.dk' må åbne nye browser-vinduer.

Så tilladet den stadig ikke pop-up...     


Hvilke type pop-up snakker vi om her ??

Jeg benytter Safari v12.0 (14606.1.36.1.9)

Hvis jeg gør som jeg skrev, og logger ind på Nordea's netbank - finder et link til fx min firma pension "Nordea Liv & Pension", får jeg en boks på siden, som fortæller mig at jeg skal slå pop-up browser-vinduer til - det gør jeg så som jeg beskrev, og en ny tab åbner op, med NLP sitet, når jeg klikker på linket igen.

Jeg har ikke nogen investeringer hos Nordea, da de er for dyre i kurtage og andre gebyrere - selvom jeg har medarbejder vilkår - så jeg kan ikke teste dette link..

PS.: Jeg benytter normalt ikke Safari, men sad blot og kiggede på det i går, og jeg fik til at virke, uden de store problemer - hvis altså det er samme type pop-up som det du også normalt får.


Har opgivet Safari, indtil videre, og benytter nu Firefox, så virker Nordea... Men kan stadig ikke streame tv fra Boxer eller Stofa..? Heller ikke i Chrome...?


Once you go Mac - You'll never go back..!

2185

44
25. september 2018 @ 15:16
ASCII jonglør
Giffi skrev:

Har opgivet Safari, indtil videre, og benytter nu Firefox, så virker Nordea... Men kan stadig ikke streame tv fra Boxer eller Stofa..? Heller ikke i Chrome...?

I Firefox skal man nu aktivere det medfølgende plugin: "Widevine Content Decryption Module provided by Google Inc." - for at Boxer Play virker.

Chrome kan jeg ikke lige huske hvad det var - hvis der var noget jeg skulle gøre - for at få Boxer Play til at virke.

Benytter:
- Firefox 62.0.2
- Chrome 69.0.3497.100