xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Korrektur af store bogstaver efter punktum
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1129

129
18. september 2018 @ 18:01
Stormogul

OS X og macOS har haft i flere år mulighed at rette tekst så den laver stor bogstav efter en punktum eller starter ny paragraf.

men jeg har aldrig kunne få denne mulighed til at fungere. er jeg den eneste eller er der andre der har samme oplevelse?

nogle der måske har en trick til at "nulstille" det måske er der tale om nogle "bruger" data der er er gået kuk i... 

har forsøgt at slette præferences uden at det har hjulpet.


  4
0
  102

2709

339
PallMei (Skribent)
18. september 2018 @ 18:46
Bit kongen

Virker fint her. Systemindstillinger->Tastatur->Tekst->Skriv automatisk ord med store bogstaver. Testede i TextEdit alm tekst (Har den konfigureret uden fancy formatering, så den fungere ligesom notepad på windows). 


1129

129
18. september 2018 @ 20:02
Stormogul

ok, det var så det eneste app jeg har forsøgt.
jeg har prøvet safari, firefox, chrome. ingen af dem virkede det. har endda prøvet for længe siden i pages og number. men nu fik jeg det afprøvet efter "textedit" og ser ud til at virke i pages også.

men underligt at ingen andre apps virker, selvom det er lavet af apple og højt sandsynlig bruger den samme framework.



2709

339
PallMei (Skribent)
18. september 2018 @ 20:43
Bit kongen

Du har ikke skrevet hvilken app du først prøvede med. Nu har jeg aldrig udviklet apps til Mac, men det er uden tvivl kun input-widgets der er nedarvet fra en bestemt apple inputklasse eller laver kald til en Apple bestemt text-api, som understøtter det. 


1129

129
19. september 2018 @ 08:05
Stormogul

ja det er kun "ægte" macos apps der understøtter det, som bruger et bestemt api/framework. Safari er åbenbart ikke blandt. det er nok pga. webkit eller hvad de nu kalder det.

men jeg er ret sikker på at i sin tid, i de tidligere udgaver af macos at jeg har prøvet textedit også. uden at det virkede.

men tror ikke jeg har på det tidspunkt, slettet præference filer. det har jeg i går. og der ser det ud til at virke i textedit i hvert fald, og pages. disse to virkede det ikke før. men måske var det blot mine præference filer der var korrupte eller noget.