xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Billige HomeKit must-have produkter?
Kategori: Automatisering (HomeKit)


2

0
18. september 2018 @ 11:15
Nyt medlem
[post_text]
  23
0
  2081

217

11
18. september 2018 @ 12:39
Juniormedlem

Jeg ved ikke om det decideret er must-have, men IKEAs Trådfri pærer er jeg glade for. De er billige og kan med garanti ikke så meget som Philips Hue, men jeg synes det er fedt at have forskellige scener som jeg kan "fremkalde" ved at tale til mit ur/telefon   

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

1638

45
18. september 2018 @ 13:23
Stormogul
felixen skrev:

Jeg har længe synes at “Internet of Things” og HomeKit er spændende, men jeg ejer ikke et eneste HomeKit-produkt.

Nu med iOS 12, Siri Shortcuts og et nyt Apple Watch på trapper, så er fristelsen lidt vendt tilbage 😄 

Hvad synes folk herinde er nogle brugbare og ikke alt for dyre HomeKit-produkter at begynde med at få koblet på nettet? 

På forhånd mange tak. Håber på nogle interessante indlæg da jeg synes det virker som et ret fedt område i tech ;)

ved ik om de er billige men mine radiator termostater er virkelig det bedste jeg har købt til homekit, de tjente sig selv ind på det første år jeg havde dem. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8581

198
18. september 2018 @ 14:15
Poseidon

Jeg har lavet nogle dages research på LED strips, og jeg er kommet frem til at den bedste måde for mig, det er at investere i Phillips Hue. Så næste gang vi rammer Black Friday, så ryder der nogle meter af det i indkøbskurven til stuen og soveværelset. Og udover TV'et, som ville kræve en LED strip dims til 1000,-, så kan jeg faktisk ikke komme på noget som jeg mangler, hvor Homekit ville være praktisk? Jovel, temperaturstyring i hele hytten ville da være fiks, men jeg tror simpelthen ikke jeg gider bruge alle de penge på at få det op og køre... Og fruen ville bare misbruge det og sige 'Lava-temperaturer NU' konstant. 


Søren F. Sørensen skrev:

Jeg ved ikke om det decideret er must-have, men IKEAs Trådfri pærer er jeg glade for. De er billige og kan med garanti ikke så meget som Philips Hue, men jeg synes det er fedt at have forskellige scener som jeg kan "fremkalde" ved at tale til mit ur/telefon 

Har Ikea LED strips der kan kobles på Homekit eller Phillips Hue?

Der var engang en Mac...

217

11
18. september 2018 @ 14:31
Juniormedlem
David Munch skrev:

Jeg har lavet nogle dages research på LED strips, og jeg er kommet frem til at den bedste måde for mig, det er at investere i Phillips Hue. Så næste gang vi rammer Black Friday, så ryder der nogle meter af det i indkøbskurven til stuen og soveværelset. Og udover TV'et, som ville kræve en LED strip dims til 1000,-, så kan jeg faktisk ikke komme på noget som jeg mangler, hvor Homekit ville være praktisk? Jovel, temperaturstyring i hele hytten ville da være fiks, men jeg tror simpelthen ikke jeg gider bruge alle de penge på at få det op og køre... Og fruen ville bare misbruge det og sige 'Lava-temperaturer NU' konstant. 


Søren F. Sørensen skrev:

Jeg ved ikke om det decideret er must-have, men IKEAs Trådfri pærer er jeg glade for. De er billige og kan med garanti ikke så meget som Philips Hue, men jeg synes det er fedt at have forskellige scener som jeg kan "fremkalde" ved at tale til mit ur/telefon 

Har Ikea LED strips der kan kobles på Homekit eller Phillips Hue?

Jeg tror desværre ikke IKEA laver LED strips - endnu. De udvider sortimentet ind i mellem, så det kan jo være man er heldig. Her er et link til IKEA Trådfri

Jeg mener at kunne huske, at LIFX ikke behøves en selvstændig hub, men virker "out-of-the-box" med Homekit.
Det skal dog nok lige googles lidt nærmere. Link til LIFX LED strips

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

2

0
18. september 2018 @ 14:31
Nyt medlem

Fedt! Hvad er det Hue kan som de her ikke kan?


2

0
18. september 2018 @ 14:34
Nyt medlem

Nice. Hvad hedder de, og kan de bare tilkobles på ens nuværende radiator?


137

0
18. september 2018 @ 15:09
Novice

Ikea kommer med rullegardiner til næste år. Det skal jeg prøve!

Jeg har nogle billige termostater, der pt. bare kører i deres eget system, men det skulle være muligt at få dem på HomeKit med homebridge eller noget andet, der kører på en Raspberry Pi. Så den skal jeg også have prøvet af.

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

137

0
18. september 2018 @ 15:09
Novice

Ikea kommer med rullegardiner til næste år. Det skal jeg prøve!

Jeg har nogle billige termostater, der pt. bare kører i deres eget system, men det skulle være muligt at få dem på HomeKit med homebridge eller noget andet, der kører på en Raspberry Pi. Så den skal jeg også have prøvet af.

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

217

11
18. september 2018 @ 15:13
Juniormedlem
Peter Boye Larsen skrev:

Ikea kommer med rullegardiner til næste år. Det skal jeg prøve!

Ååååh hvad?!? Har du et link?
Homekit kompatible rullegardiner! Det kan jeg faktisk godt se det smarte i  


Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

137

0
18. september 2018 @ 15:19
Novice
Søren F. Sørensen skrev:
Peter Boye Larsen skrev:

Ikea kommer med rullegardiner til næste år. Det skal jeg prøve!

Ååååh hvad?!? Har du et link?
Homekit kompatible rullegardiner! Det kan jeg faktisk godt se det smarte i  


Jep, rul ned når solen skinner, det er over 23 grader i stuen og ingen er hjemme. 

https://www.recordere.dk/2018/09/ikea-traadfri-elektriske-rullegardiner-paa-vej/

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

1638

45
18. september 2018 @ 16:15
Stormogul
felixen skrev:

Nice. Hvad hedder de, og kan de bare tilkobles på ens nuværende radiator?


Altså jeg valgte elgato eves udgave til radiatorene men de virker kun med homekit så man kan ik skifte til en android også bruge dem men ved at Tardo, mener jeg de hedder også laver  ja de kan kobles på alm radiatorere med en lille danfoss adaptor til 20-25kr fra vvs eksperten  men har du andre teromostater findes der også adaptorere til det i pakken  


Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

2

0
18. september 2018 @ 17:40
Nyt medlem

Cool, dem må jeg lige kigge på. At de ikke virker med Android bliver ikke et problem ;)


321

4
18. september 2018 @ 17:58
Lærling
Pjock skrev:
felixen skrev:

Jeg har længe synes at “Internet of Things” og HomeKit er spændende, men jeg ejer ikke et eneste HomeKit-produkt.

Nu med iOS 12, Siri Shortcuts og et nyt Apple Watch på trapper, så er fristelsen lidt vendt tilbage 😄 

Hvad synes folk herinde er nogle brugbare og ikke alt for dyre HomeKit-produkter at begynde med at få koblet på nettet? 

På forhånd mange tak. Håber på nogle interessante indlæg da jeg synes det virker som et ret fedt område i tech ;)



ved ik om de er billige men mine radiator termostater er virkelig det bedste jeg har købt til homekit, de tjente sig selv ind på det første år jeg havde dem. 


Du skulle vel ikke tilfældigvis have et link til nævnte termostater?



1638

45
18. september 2018 @ 18:03
Stormogul
Popsi skrev:
Pjock skrev:
felixen skrev:

Jeg har længe synes at “Internet of Things” og HomeKit er spændende, men jeg ejer ikke et eneste HomeKit-produkt.

Nu med iOS 12, Siri Shortcuts og et nyt Apple Watch på trapper, så er fristelsen lidt vendt tilbage 😄 

Hvad synes folk herinde er nogle brugbare og ikke alt for dyre HomeKit-produkter at begynde med at få koblet på nettet? 

På forhånd mange tak. Håber på nogle interessante indlæg da jeg synes det virker som et ret fedt område i tech ;)




ved ik om de er billige men mine radiator termostater er virkelig det bedste jeg har købt til homekit, de tjente sig selv ind på det første år jeg havde dem. 


Du skulle vel ikke tilfældigvis have et link til nævnte termostater?


Det er en nyere model end mine. 


https://www.lampeguru.dk/elgato-eve-thermo-app-styret-thermostat.html



Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8581

198
18. september 2018 @ 19:17
Poseidon
Søren F. Sørensen skrev:
Det skal dog nok lige googles lidt nærmere. Link til LIFX LED strips

Dem kiggede jeg også på, men Phillips Hue er betydeligt billigere - Det kræver selvfølgelig en base station, eller hvad sådan nogle hedder.

Der var engang en Mac...

147

1
18. september 2018 @ 21:45
Novice

Har kørt med Philips Hue de sidste 3-4 år, og jeg er meget tilfredse med dem. Elsker de forskellige muligheder for at kunne bruge både kold og varm belysning. Jeg udnytter dem bestemt ikke maksimalt, men bare det at kunne programmere dem til at tænde og slukke når jeg ikke er hjemme er fantastisk (og især når jeg kan fjernstyre dem uanset hvor jeg er i verden). 

Jeg opgraderer løbende, og på et tidspunkt er jeg 100% på Hue. Er ret vild med deres Beyond lamper.

Og så er jeg ret vild med at det er så nemt at bruge. (husk at hente HUE disco-app'en - så forvandles huset til en fest lige med det samme :D) 


8581

198
25. september 2018 @ 19:59
Poseidon

Lyder godt! Jeg tror jeg går godt ind på Philips Hue til Black Friday nu..   


Er der nogen som kan anbefale nogle strømstik med Homekit styring eller lignende? Gerne som kan aflæse strømforbrug. Vil gerne kunne se hvormeget strøm mit mediecenter og mit TV/Wii/Apple TV/Bluray/Lydanlæg bruger, og kunne slukke dem via nettet hvis jeg glemmer det inden jeg tager på ferie, samt om natten.

Der var engang en Mac...

58

2
25. september 2018 @ 20:21
Novice

Kan anbefal Tado Smart Radiator Thermostat Starter Kit koster ca.1300-1500 kr

Macbook Pro 13,iPhone 15 Pro. Elektriker.

2

0
26. september 2018 @ 13:54
Nyt medlem

God ide med lige at holde øje på Black Friday. Det vil jeg også prøve 😊 


IKEA skulle vist have strømstik med HomeKit. Ved dog ikke præcist hvad det kan men måske værd at tjekke ud


8581

198
26. september 2018 @ 15:22
Poseidon
felixen skrev:

God ide med lige at holde øje på Black Friday. Det vil jeg også prøve 😊 

Vi kunne jo eventuelt oprette en tråd med gode tilbud når dagen oprinder!   


IKEA skulle vist have strømstik med HomeKit. Ved dog ikke præcist hvad det kan men måske værd at tjekke ud

Jeg kiggede efter det på deres hjemmeside, men kunne intet finde?

Der var engang en Mac...

687

6
26. september 2018 @ 17:24
Veteran

svensk ikea indtil videre.

trådfri

jeg bygger alt i toffifee og løg

8581

198
27. september 2018 @ 08:33
Poseidon
hoejfed skrev:

svensk ikea indtil videre.

trådfri

Kommer først i oktober kan jeg se, så man kan håbe vi snart får det herhjemme også. Måske man lige skulle skrive og høre dem ad..


Edit: Done. De har dog 10-14 dages responsetid på email.. O_o

Der var engang en Mac...

8581

198
27. september 2018 @ 18:57
Poseidon

Det tog ikke engang 24 timer. Men den er allerede tilgængelig i Danmark, til 79,- stykket, hvilket jo er en fremragende pris, så dem skal jeg lige have testet. De findes dog ikke på hjemmesiden så vidt jeg kan se.

Der var engang en Mac...