xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
DSB wifi virker ikke mere - eller hür?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2273

157
14. september 2018 @ 08:04
ASCII jonglør

Efter den sidste uges tid at have oplevet 4-5 DSB-tog, hvor der er problemer med at opnå internetforbindelse via WiFi, vil jeg lige høre, om der er andre, der har samme problem - eller om min bedagede MBP er gået i stykker på det område.

Problemet er, at der i menubjælken ganske vist optræder en mulighed for det sædvanlige WiFi i DSB-togene, dvs. under TDC-navnet. Her oplyses også, at "Internet: kan nås" - men der sker ikke en pind. Nul forbindelse - og det plejer ellers at fungere. Ej heller kommer der den sædvanlige dialogboks op, hvor man skal klikke sig ind på DSB-forbindelsen.

Er det kun min maskine, der har dette problem - eller oplever I andre togrejsende det samme?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  10
0
  194

740

38
14. september 2018 @ 08:10

Jeg har helt opgivet DSB Wi-Fi (i København og på Kystbanen) her i 2018, da jeg ikke har fået det til at fungere. Overhovedet.

Jeg vælger nu at bruge Personal Hotspot med min iPhone (på TDCs net), som ikke er en perfekt og fejlfri løsning men lysår foran DSB Wi-Fi.


8586

198
14. september 2018 @ 11:02
Poseidon

Jeg plejer at kunne få den til at virke på iOS, da popuppen kommer automatisk. På macOS har jeg ikke kunnet få det til at virke et par år, uanset hvad jeg har prøvet. 

Og da nettet alligevel er så langsomt, så plejer jeg bare at lave et hotspot..

Der var engang en Mac...

1663

46
14. september 2018 @ 13:05
Stormogul

Det er muligt at få DSB personalet til at resette wifi modulet også plejer det at køre igen. Ligesom alt andet elektronik har det godt af at blive genstartet engang imellem men bliver ikke gjort som en fast rutine. Når jeg er på arbejde og oplever at det ikke virker, plejer jeg at resette det. Men kan desværre ik køre alle tog :)


P.s. Kan være at de er begyndt at pille det gamle ud. Man er ved at montere et nyt system som kaldes noget i retning af online på rejsen eller digital på rejsen. Det bliver monteret løbende men først aktiveret engang næste år mener jeg. Kan være det skaber problemer med det eksisterende. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

8586

198
14. september 2018 @ 15:22
Poseidon

Pjock, kan du ikke fast lægge dine arbejdsplaner ud på Macnyt fra nu af, så vi kan følge med i hvilke tog vi skal tage?   

Der var engang en Mac...

1663

46
14. september 2018 @ 15:35
Stormogul

Haha det var da en helt vildt god ide eller noget haha. Håber når det nye engang kommer op og køre at det bliver aå godt som de lover. De skiller fuldstændig toget af indvendig for at installere antenner. Ligger kablernog hvad der ellers skal til. Kiggede ind i et en dag de var igang med og hold da op. Alt væg og loft materialle var pillet ned. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

740

38
14. september 2018 @ 15:50
Pjock skrev:

Haha det var da en helt vildt god ide eller noget haha. Håber når det nye engang kommer op og køre at det bliver aå godt som de lover. De skiller fuldstændig toget af indvendig for at installere antenner. Ligger kablernog hvad der ellers skal til. Kiggede ind i et en dag de var igang med og hold da op. Alt væg og loft materialle var pillet ned. 

Lækkerier. Når det kommer ud på skinnerne...

Er det LTE modemmer, der leverer Wi-Fi?

Og er det på TDCs net?


1663

46
14. september 2018 @ 15:55
Stormogul

Der må jeg være dig svar skyldig. Ved ik om der står noget specifikt i det DSB har meldt ud tidligere men det er værkstedet i Århus mener jeg der står for arbejdet med at sætte det i og jeg er bare menig lokoføre i Fredericia, så den info har jeg ik lige fået. Beklager. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2273

157
14. september 2018 @ 16:00
ASCII jonglør
Pjock skrev:

P.s. Kan være at de er begyndt at pille det gamle ud. Man er ved at montere et nyt system som kaldes noget i retning af online på rejsen eller digital på rejsen. Det bliver monteret løbende men først aktiveret engang næste år mener jeg. Kan være det skaber problemer med det eksisterende. 

Se, det forklarer jo en del   

Rart at høre at du er os rejsendes mand og resetter WiFi ombord, tak for der. For de gange jeg har spurgt togførerne, har jeg altid fået det svar, at de ikke kunne røre ved WiFi-setuppet, fordi det var sendt i udbud, og derfor “forbudt” område. 


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1663

46
14. september 2018 @ 16:22
Stormogul

Hehe en togføre er ikke litra ( tog type ) kendt som vi lokofører er. Vi lære ALT om toget. Dog skal det siges at de ældre lokoføre nok ik ved noget om det da de har lært toget at kende for længe siden og det er nok ikke en periotet i efteruddannelsen at vide noget om wifi. Det er kun fordi jeg er så ny i firmaet at vi ved hvad wifi er og har spurgt ind til det. Hehe så kan ik love at alle kan være behjælplige. Desværre. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
15. september 2018 @ 12:08
Bit kongen

Du har ikke fået indsat en 3. part DNS udbyder i indstillingerne for forbindelsen?