xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sygehus måtte afbryde narkose: Pc skulle opdateres
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1519

0
13. september 2018 @ 23:41
Suspenderet
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  15
0
  190

1641

24
14. september 2018 @ 08:49
Stormogul
Bersærken skrev:

Ja, sådan er det at bruge Windows.... https://www.bt.dk/udland/sygehus-maatte-afbryde-narkose-pc-skulle-opdateres    

Og så...??


Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
14. september 2018 @ 12:40
Suspenderet

Og det er hvad jeg får for en nyhed?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

2581

84
14. september 2018 @ 21:15
Bit kongen
Giffi skrev:

Og så...??

Indimellem er det fuldt ud på sin plads at holde mund når man ikke har noget at bidrage med.



2581

84
14. september 2018 @ 21:19
Bit kongen

Det er temmeligt kikset må man sige, men det er mere IT afdelingens skyld end det er Windows. 

Som artiklen også temmeligt kluntet formulerer det:

Fremover har hospitalet sørget for, at pc'ere ikke installerer automatiske opdateringer, medmindre de bliver sat i gang manuelt.

Det er noget der kan slås fra og det burde det absolut have været, selv jeg der ikke arbejdere med noget på nogen måde kritisk, har det slået fra. 



1139

12
14. september 2018 @ 22:02
Stormogul

Der må være nogen med meget røde ører inden IT afdeling. 


1519

0
15. september 2018 @ 10:31
Suspenderet
Jesper Arning skrev:
Giffi skrev:

Og så...??

Indimellem er det fuldt ud på sin plads at holde mund når man ikke har noget at bidrage med.


Ja, det er jo ikke et svar der gør at man har lyst til at skrive indlæg her...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1263

36
15. september 2018 @ 13:31
Stormogul
Bersærken skrev:
Jesper Arning skrev:
Giffi skrev:

Og så...??

Indimellem er det fuldt ud på sin plads at holde mund når man ikke har noget at bidrage med.


Ja, det er jo ikke et svar der gør at man har lyst til at skrive indlæg her...

Jeg opfattede det som Jespers kommentar var til "Giffi".... hvorfor jeg ikke tror du skal føle dig ramt Knud

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2581

84
15. september 2018 @ 13:41
Bit kongen
Martin Ammentorp skrev:
Bersærken skrev:
Ja, det er jo ikke et svar der gør at man har lyst til at skrive indlæg her...

Jeg opfattede det som Jespers kommentar var til "Giffi".... hvorfor jeg ikke tror du skal føle dig ramt Knud


Det tror jeg bestemt heller ikke Berserkeren gjorde.



1519

0
15. september 2018 @ 20:46
Suspenderet
Jesper Arning skrev:
Martin Ammentorp skrev:
Bersærken skrev:
Ja, det er jo ikke et svar der gør at man har lyst til at skrive indlæg her...

Jeg opfattede det som Jespers kommentar var til "Giffi".... hvorfor jeg ikke tror du skal føle dig ramt Knud


Det tror jeg bestemt heller ikke Berserkeren gjorde.

Nej, det gjorde jeg ikke. Det jeg ville sige noget om var, at Windows aldrig skulle have lavet et system der opdaterer sig selv når det passer det...


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

4586

389
15. september 2018 @ 21:28
FPU

Ground Control to Major Tom:

Take your protein pils and switch your modem on!

Spirituel Maskine

1519

0
16. september 2018 @ 17:58
Suspenderet

Øjjj, hvor det gik stærkt da jeg fik mit 56 K modem, kan du huske den tid. Min kammerat blærede sig med sit ISDN, indtil regningen kom. :-)

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

4586

389
16. september 2018 @ 18:33
FPU
Bersærken skrev:

Øjjj, hvor det gik stærkt da jeg fik mit 56 K modem, kan du huske den tid. Min kammerat blærede sig med sit ISDN, indtil regningen kom. :-)

Well, ISDN var jo egentlig blot to 56 K linier med fælles strømstik. Det smarte var, at man valgfrit kunne surfe med 56 K på den ene linie og tale i telefon på den anden eller bruge begge linier til internettet og dermed få 128 K.

Eftersom alt i de go'e gamle dialup-dage var til minuttakst, kunne regningen hurtigt løbe op, især på ISDN. Husker da selv et par store kvartalsregninger, lige efter at jeg havde fået hul igennem med et USRobotics Sportster 28.800 og skulle undersøge alle afkroge tilbage i 90'erne, og det var endda, mens jeg var på SU. Der måtte bøfferne af og til konverteres fra oksekød til selleri, så at sige.

Der var heldigvis fri adgang inde på uni; mit specialinstitut fik en 2 MBit-forbindelse, mens jeg var der, og det var VIRKELIG stort. Kan huske en dag, hvor den IT-ansvarlige hentede en Internet Explorer til en af PC'erne med 200 K/sek, hvilket næsten var uhørt hurtigt dengang.

OK, filstørrelserne var noget mindre dengang, både software, billeder og video, så man fik mere ud af de 2 MBit, end man gør idag. Og bemærk: det var HELE instituttet, som delte de 2 MBit. Det var ganske vist ikke så stort, måske 30 ansatte og studerinde i alt, men der var en fordel ved at blive hængende til efter normal arbejdstid og så bruge den fulde båndbredde.

Købte en mosnterdyrt PDS Ethernet-kort til min Performa 475 og satte den op derinde (jeg var eneste Mac-mand blandt de studerende), så jeg kunne surfe behageligt. Brugte Cyberdog, og den kørte genialt godt! Good times, good times! :0)

Spirituel Maskine

210

0
16. september 2018 @ 18:43
Suspenderet

Savner nostalgist lyden fra det gamle modem - når det "ringede op".
Kan man mon få den som ringetone til iPhone? :-)


740

38
16. september 2018 @ 18:47
Tonny Freimanis skrev:
Bersærken skrev:

Øjjj, hvor det gik stærkt da jeg fik mit 56 K modem, kan du huske den tid. Min kammerat blærede sig med sit ISDN, indtil regningen kom. :-)

Well, ISDN var jo egentlig blot to 56 K linier med fælles strømstik. Det smarte var, at man valgfrit kunne surfe med 56 K på den ene linie og tale i telefon på den anden eller bruge begge linier til internettet og dermed få 128 K.

Eftersom alt i de go'e gamle dialup-dage var til minuttakst, kunne regningen hurtigt løbe op, især på ISDN. Husker da selv et par store kvartalsregninger, lige efter at jeg havde fået hul igennem med et USRobotics Sportster 28.800 og skulle undersøge alle afkroge tilbage i 90'erne, og det var endda, mens jeg var på SU. Der måtte bøfferne af og til konverteres fra oksekød til selleri, så at sige.

Der var heldigvis fri adgang inde på uni; mit specialinstitut fik en 2 MBit-forbindelse, mens jeg var der, og det var VIRKELIG stort. Kan huske en dag, hvor den IT-ansvarlige hentede en Internet Explorer til en af PC'erne med 200 K/sek, hvilket næsten var uhørt hurtigt dengang.

OK, filstørrelserne var noget mindre dengang, både software, billeder og video, så man fik mere ud af de 2 MBit, end man gør idag. Og bemærk: det var HELE instituttet, som delte de 2 MBit. Det var ganske vist ikke så stort, måske 30 ansatte og studerinde i alt, men der var en fordel ved at blive hængende til efter normal arbejdstid og så bruge den fulde båndbredde.

Købte en mosnterdyrt PDS Ethernet-kort til min Performa 475 og satte den op derinde (jeg var eneste Mac-mand blandt de studerende), så jeg kunne surfe behageligt. Brugte Cyberdog, og den kørte genialt godt! Good times, good times! :0)

Jeg kom på nettet i maj 1994 via en forbindelse fra UNI-C i Kongens Lyngby, som vist var eneste mulighed dengang. Mener det var med et 9600 baud modem. Og fik Pro@ccess ADSL i efteråret 2000, så der gik alligevel seks år med dialup modem før den faste forbindelse men gode minder helt sikkert.


4586

389
17. september 2018 @ 00:01
FPU

@iPhonrX:

Jeg fik et 30-dages UniC prøveabonnement med i prisen for det Sportster modem, men jeg fik det aldrig til at virke. Mit første fungerende abonnement var (vist nok) hos Cybercity, før det blev til Sonofon, før det blev til Telenor. Det var vist i foråret 1995.

Puh, der er godt nok sket meget på teleområdet, hvar?

Havde på et tidspunkt en af de dér videotelefoner, som 3 lancerede. Det var da meget sjovt de første par uger, men det var så også det. Havde den sammenklappelige model, men med det lille batteri kunne den knapt nok holde strøm en almindelig arbejdsdag. Den flade model var lidt bedre til det, men den var så lang, at den var lidt for top-heavy, når den lå i en skjortelomme, så den let faldt ud.

Gik så tilbage til alemindelige mobiltelefoner, bl.a. Nokia 3310 (drukenede i regnvejr, da jeg var cykelbud), Nokia 5540 (den bedste af dem alle), en anden lille Nokia med farveskærm (druknede også i regnvejr) på jobbet, Ericssons store håndværker-model, SR250 (noget i den stil), Sonim XP (druknede faktisk også på en regnvejsdag, selvom den var certificeret vandtæt), en Sony Ericsson 810. Egentlig en fed, lille kameratelefon, men tasterne blev lidt loosey-goosey med tiden. Derefter en VK2000 (på størrelse med et tykt kreditkort). Egentlig en fed telefon, men den blev p*sse-hamrende varm, så ens øre og kranie blev varmet op i løbet af få minutter (sikkert ganske usundt) og endelig den enkle og hådføre Motorola MotoFone F3, egentlig udviklet til det indiske marked, med et simpelt e-ink display (god kontrast selv i sollys), en uges stand-by tid, fine dimensioner (temmelig flad) og hårdfør. Købte en fabriksny på eBay for 120 Kr. og en ekstra brugt (ekstra lader og batteri) for 70 Kr. Har dem stadig, og de virker fint bortset fra batterikapaciteten, som er faldet til omtrent det halve efter otte år.

Spirituel Maskine