xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
70 Screen Schots ?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


363

0
12. september 2018 @ 16:04
Lærling

Hej Macnyt  !

Jeg har et problem med min hustru's MacBook Air  -  Dvs. når jeg foretager "Førstehjælp" på HDD i "Diskværktøj", så tager det "himle lang tid" . -  Dette fordi "Den" skal igennem check af "70 Screen Schots" .   

Hvad er der "galt"  -  hvordan sletter man feks. "disse 70 Screen Schots"  ?

Vh- Holak                                                        

 


  6
0
  96

2709

339
PallMei (Skribent)
12. september 2018 @ 16:15
Bit kongen

Screenshots giver ikke meget mening i forbindelse med diskværktøj, da det blot er billeder er skærmen. Jeg tror du mener lokale Snapshots som er noget Timemachine gemmer, når der backup-drevet ikke er tilsluttet. Du kan læse mere om dem her:

https://support.apple.com/da-dk/HT204015

De burde normal ikke skabe problemer, men hvis du ønsker at slette dem, findes der flere vejledninger:

https://www.google.dk/search?ei=-x2ZW5mTA8ucsAHx8q9g&q=mac+delete+timemachine+snapshots&oq=mac+delete+timemachine+snapshots



363

0
12. september 2018 @ 16:28
Lærling

Tak for dit svar !  -  Jo ved nærmere eftertanke så hed det nok "Snapshots"  !  Det har noget med TM at gøre, fordi den vil heller ikke lade sig Sikkerhedskopiere , hvilket jeg gør 1 gang årligt .


740

38
12. september 2018 @ 16:52
holak skrev:

 den vil heller ikke lade sig Sikkerhedskopiere , hvilket jeg gør 1 gang årligt .

En gang årlig backup; dvs du er klar til at miste 11 måneder og 30 dages dokumenter, fotos, videoer, musik og andre vigtige filer, hvis din Mac går helt ned inden den årlige backup-kørsel?


2709

339
PallMei (Skribent)
12. september 2018 @ 17:07
Bit kongen

Skal have noget mere information for at kunne vurdere hvorfor den ikke vil tage backup. Men jeg formoder det er svært at lave incremental backup med så lav frekvens. Tror du skal lade den starte forfra og så tilslutte backup drev lidt hyppigere.


363

0
12. september 2018 @ 17:15
Lærling

Ja ja , Jeg har 1 fysisk Backup og så findes der jo også "iCloud" og "Dropbox"  -  så det er de 3 muligheder jeg har .


363

0
12. september 2018 @ 17:26
Lærling

Ja , Det er nok rigtigt som du skriver . Nu vil jeg forsøge at "bøvle lidt" med problemet  - ellers vil jeg komme tilbage igen .