xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Dropbox vs iCloud
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2268

156
11. september 2018 @ 11:54
ASCII jonglør

Så gik det endelig op for mig: Dropbox er ikke længere gratis hvad angår synkronisering - så vidt jeg kan se. Er det ikke korrekt?

Desuden er det alt for dyrt at opgradere til laveste Dropbox-niveau ift. mit behov.

Da jeg alligevel har et iCloud-abbo på 50GB, overvejer jeg nu at flytte alt dertil.

Men hvad har I andre i samme situation tænkt og gjort?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  4
0
  79

2709

339
PallMei (Skribent)
11. september 2018 @ 12:54
Bit kongen
Factory skrev:

Så gik det endelig op for mig: Dropbox er ikke længere gratis hvad angår synkronisering - så vidt jeg kan se. Er det ikke korrekt?

Se hvor? Jeg har ingen problemer med synkronisering på gratis dropbox og jeg tvivler på at det vil stoppe, for hvad er så meningen.

Måske du skal tjekke om dropbox er kørende 🤔


2268

156
11. september 2018 @ 13:05
ASCII jonglør

Jeg har downloadet nyeste Dropbox-program til min Mac, ikonet i menubjælke er synligt og brugbart, været inde i Præferencer, alt ser korrekt ud - men der synces altså ikke automatisk, jeg skal selv ind i en browser på min Mac og uploade. Det er jo ikke OK - og derfor troede jeg, at de havde ændret deres setup til et betalings-setup - men det siger du så ikke er tilfældet?

Så må der jo være noget galt....  

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

339
PallMei (Skribent)
11. september 2018 @ 13:50
Bit kongen

Nej, det er der ikke meget fidus i.

I dropbox programmets dropdown dialog skal der være en historik over seneste ændringer. Hvis den er ajour burde så køre synkronisering køre, men muligvis ikke i den mappe du tjekker. I samme dialog kan du åbne den mappe i finder synkroniseres til, ved at trykke på mappe ikonet i øverste højre hjørne. Standard er i din brugers hjemmemappe, men det kan indstilles i dropbox programmets indstillinger (tandhjulet til højre for førnævnte mappeikon) under fanen synkronisering. 


2268

156
11. september 2018 @ 14:01
ASCII jonglør

Det er jeg fuldstændig klar over, og det har jeg checket flere gange de sidste måneder i håb om at det ville virke. Jeg konkluderede derefter, at Dropbox så var blevet lavet om til en betalingsservice - et ikke ukendt fænomen.

Alligevel har det hjulpet denne gang. Jeg gik ind i programmets indstillinger (som du også nævner), hvor jeg har været flere gange før og slog al sync fra. Derefter slettede jeg atter engang programmet, downloadede det på ny og genoprettede den ønskede sync. Og nu virker det tilsyneladende. Helt uforståeligt, samme opsætning og sync som tidligere - men den slags er jo oplevet før. Forestiller mig, at en eller anden programopdatering har lavet en art forstoppelse, der så er blevet fjernet ved den komplette reinstallation.

Yes!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”