xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problemer med Time Capsule
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


650

1
09. september 2018 @ 16:46
Veteran

Hej Macnyttere!

Jeg har på sådan en søndag problemer med vores Time Capsule og mere specifikt harddisken i den. 


Jeg får konstant denne fejl når jeg prøver at gå ind i den via Finder. 

https://www.dropbox.com/s/5m8md5szb7revaf/WhatsApp%20Image%202018-09-09%20at%2016.24.35.jpeg?dl=0


Alle de typiske ting er gjort. Opdateret computer, TIme capsule, genstartet, formateret harddisk osv.


Det er den nyeste version af time capsule og MBP 15 2017.

Lidt frustrerende, fordi google er ikke til meget hjælp. 

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge
  4
0
  92

650

1
09. september 2018 @ 17:12
Veteran

Jeg er kommet så langt at den ikke kan finde harddisken under "X mac", hvor man kan se ekstern disk, Macintosh HD Netværk osv. der plejer være noget som fx "Backup XXX".

Denne sti findes ikke. Hvad kan være galt?

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

2709

339
PallMei (Skribent)
09. september 2018 @ 17:32
Bit kongen

Det sker når forbindelsen har været væk. F.eks. dvale.

Genstart Finder, det plejer at løse det hos mig. Enten tryk alt+cmd0+esc for at bringe "afbryd programmer" frem og vælg finder + tryk genstart eller hold alt tasten nede inden du du højreklikker på den i dokken og vælg "start igen" nederst

edit: ok, havde ikke læst så langt at du havde genstartet maskinen. Jeg læser lige hele din post


2709

339
PallMei (Skribent)
09. september 2018 @ 17:40
Bit kongen
harem skrev:

Jeg er kommet så langt at den ikke kan finde harddisken under "X mac", hvor man kan se ekstern disk, Macintosh HD Netværk osv. der plejer være noget som fx "Backup XXX".

Denne sti findes ikke. Hvad kan være galt?

Der kan man vel ikke se den, før man er logget på. Hos mig skal jeg først finde den under "fælles" og logge på, før den dukker op som ekstern disk. Hvis ikke du har "fælles" kategorien ude i indholdsoversigten, så aktiver den i Finder's indstillinger (cmd+",") 

ps. Heller ikke sikker på hvor smart det er med specialtegn som ;) i navnet, det var ihvertfald invitation problemer i gamle dage.


650

1
09. september 2018 @ 19:47
Veteran

Jeg siger tak. Det løste problemet ved at fjerne ;) i navnet. Skal lige siges at det er ikke mig der er sådan en tosse men min bror. :D 

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge