xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iTunes starter af sig selv?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


495

5
06. september 2018 @ 05:47
Seniormedlem

Min macbook 2009, macos 10.10.5 er her i den sidste uge begyndt at åbne iTunes, som jeg ellers aldrig bruger, da jeg ikke hører musik via computeren. 

- Jeg bruger apples udvidede tastatur via usbkabel, kan det være via snavs i en af funktionstasterne? 

- det er længe siden, at jeg bevidst har rodet med systemet, så jeg ved ike hvad jeg skal lede efter der. Computeren bliver lukket ned hver dag.

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB
  6
0
  175

678

26
06. september 2018 @ 06:26
Veteran

Kan det være, at du kommer til at trykke på play knappen på tastaturet? F8 knappen. Hvis du gør det starter iTunes op.


65

2
06. september 2018 @ 10:39
Novice

Starter iTunes bare sådan uden videre, eller er det hver gang du starter computeren, så starter iTunes op?

Hvis iTunes starter, når computeren starter, så højre-klik på ikonet i docken, der kan du se om programmet er angivet til "at starte ved opstart".


495

5
06. september 2018 @ 19:34
Seniormedlem

Det kan måske have noget med den, at gøre. Ikke at jeg ved til, hvorfor jeg skulle have trykket på den. Men mere, at der måske er noget snavs. Generelt kunne tastaturet godt trænge til en grundig gang rengøring.
Jeg havde kun en mistanke, om at der var en funktionstast tilknyttet iTunes, så tak for det tip.

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

495

5
06. september 2018 @ 19:36
Seniormedlem

Et par gange har det været ved opstart, ellers så har det været gentagende gange, når jeg sidder og browser via Safari. Nogle gange 5 gange efter hinanden i løbet af 10  minutter.

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

2709

339
PallMei (Skribent)
06. september 2018 @ 20:01
Bit kongen

Hvis det er pga play-knappen, så kan det deaktiveres med:

launchctl unload -w /System/Library/LaunchAgents/com.apple.rcd.plist

i terminal og 

launchctl load -w /System/Library/LaunchAgents/com.apple.rcd.plist

For at aktivere igen. Men erfaring er bare at det ikke holder ved. Måske er det efter genstart eller også efter opdatering. Dette kunne så nok løses ved at få kommandoen udført automatisk ved opstart (har ikke rodet med den slags på mac).

Et alternativ, hvis du overhovedet slet ikke bruger iTunes er fjerne egenskaben der fortæller at det er eksekverbar fil. 

sudo chmod -x /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunes  

og 

sudo chmod +x /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunes

Hvis du vil have den eksekverbar igen. Det overlever nok en genstart, men næppe en opdatering. 


495

5
07. september 2018 @ 05:46
Seniormedlem

PallMei: Takker :)
Men jeg har ikke nok selvsikkerhed, til at rode med systemkodning. I hverttilfald ikke i første omgang. Og min mac bliver lukket ned hver dag. Så nu renser jeg mit tastatur og så vil jeg notere ned hvor stort problemet er over en periode. 


iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB