xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problemer med opkald Iphone 6
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


93

4
04. september 2018 @ 17:18
Novice

Det sidste stykke tid har jeg haft problemer med at ringe op og sådan set også modtage opkald, når jeg ringer op, så går der lige nogle sec. hvor der ikke sker noget og så kommer der en besked på skærmen hvor der står " Mislykket opkald prøv igen senere " og det er lige meget hvem jeg så ringer til så er det den samme besked.

Er der nogen her der ved hvad der skal gøres

hej

  18
0
  652

4593

394
04. september 2018 @ 17:48
FPU

Her er nogle forslag:

1. Genstarte telefonen. Man tror af og til, at det er løgn, men der er faktisk ret mange problemer, som kan klares med en genstart. Hermed ikke sagt, at det vil virke, men det er da forsøget værd.

2. Slå operatør fra og til igen (eventult med en mellemliggende genstart af telefonen). Det KAN være, at din telefon (dit nummer) af uransagelige årsager "hænger lidt i bremsen" hos din operatør. Underligere ting er før set.

3. Dimse med SIM-kortet. Det KAN have forskubbet sig en anelse i sin holder eller have fået lidt skitte-snavs på sig, så forbindelsen til telefonen er dårlig. Prøv at tage det ud og pudse terminalerne med et stykke klud eller fnug-frit papir, inden du sætter det i igen.

4. Hvis det her ikke hjælper, så skal du måske have et nyt SIM-kort; sådan en udskriftning har før vist sig at forbedre forbindelsen.

5. Gendanne telefonen, hvis intet af det ovenstående virker. Her hjælper det desværre nok ikke at genindlæse en backup, da problemet nok bare kommer med over. Men du kan i det mindste lave en separat backup af Kamerarulle i f.eks. ImageCapture.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

93

4
04. september 2018 @ 22:01
Novice

Hej Tonny

Jeg har faktisk prøvet det hele som du der beskriver bare ikke det nye simkort, så i dag ringede jeg til kundeservice hos waoo og hun gik systemet igennem, så hun kom frem til at det kunne være mobilen eller simkortet, så vi blev enige om at jeg kører med simkortet i en anden telefon, og er der så ingen problemer, ja så må den jo så en tur til Vejle.

Hej


4593

394
05. september 2018 @ 01:19
FPU

OK. Godt tænkt,, meeen, du burde jo så nok have skrevet, at du HAVDE prøvet det, inden du råbte om hjælp.

Mere info til hajerne betyder større chance for, at hjælpen rammer rigtigt (samt at denne små-haj ikke spilder tid på at foreslå ting, som allerede ER afprøvet).

Er dog spændt på at høre diagnose + kur, når du engang er kommet så langt.

Pøj-pøj.

Spirituel Maskine

2581

84
05. september 2018 @ 07:53
Bit kongen

Min kærestes iPhone 6 havde samme problem, måske, den mistede simpelthen net selvom den stod som tilsluttet. EFter at have prøvet alt endnu hun med at skifte den ud, hvad der var galt med den fandt vi aldrig ud af. 


93

4
05. september 2018 @ 10:24
Novice

Hej Jesper

UHA udskiftning det lyder grimt og dyrt det sidste er det værste.

Hej


93

4
05. september 2018 @ 10:28
Novice

Hej Tonny

UHA der blev du vist nok en bet sur.

Jeg skrev som jeg nu gjorde fordi at jeg så ville modtage svar over en bredere kam, alså flere forskellige løsninger, havde jeg i første omgang skrevet hvad jeg havde gjort, så ville jeg vel nok bare få den besked at der kun var tilbage at købe en ny.

Hej


4593

394
05. september 2018 @ 17:54
FPU

Hej Jens160251.

Nej, jeg blev som sådan ikke sur; der skal meget mere til,  men du må da indrømme, at jeg ikke havde behøvet at skrive mit indlæg, hvis du i dit første indlæg havde skrevet, hvad du havde prøvet.

Jo mere info hajerne får, også hvad man har forsøgt sig med,  jo bedre kan de foreslå en egnet løsning (og samtidig spare tid på ikke at foreslå ting, som ER prøvet).

Nu må vi så se, hvad historien ender med, men jeg tror, at det er hardware-relateret, eftersom omtrent alle software-relaterede tiltag ER afprøvet.

Måske er det en god undskyldning til at købe en af de helt nye iPhones, som er lige på trapperne. :o)

Spirituel Maskine

93

4
07. september 2018 @ 18:12
Novice

Hej Tonny

Nå ja det kan da godt være at du har ret i det du skrev, derfor får du nu sidste nyt fra fronten.

Jeg kontaktede jo mit teleselskab som ikke kunne se at der skulle være nogle problemer, og rådede mig til at sætte mit sim kort i en anden telefon, det gjorde jeg også, men min toldmodig slap op inden jeg fik det afprøvet, så jeg kørte til Vejle med den til " repfone " og de er ellers gode, de satte den tilbage til stenalderen og startede den op igen på fabriksindstillingen, og så skulle det bare være i orden.

Men så her i dag skulle jeg lige bruge dette ringeapperat og NEJ ikke igen " opkald mislykket " så gik jeg bananas og kørte så igen til vejle, hvor de sagde at selve mobilen fejler INTET så det kan kun være simkortet.

Derefter kørte jeg så hjem og fik fat i waoomobil som så vil sende mig et nyt simkort, så nu må vi se.

Fortsættes.


4593

394
07. september 2018 @ 19:26
FPU

Hm. Det tager da ellers ikke så lang tid at flytte SIM-kortet over i en anden telefon, vel at mærke hvis den kan tage samme størrelse (Nano-SIM), f.eks. hvis du har en 5'er eller 5s'er liggende i skuffen.

Jeg ved godt, at fejlfinding kan være dræbende kedsommeligt, men somme tider er der bare ikke andet at gøre end at køre proceduren trin for trin:

Tilbage i 90'erne ville en af vennerne dimse med Apple's første forsøg på talegenkendelse under MacOS (vist nok 7.5 eller 7.6) på en Performa 6200 (forfærdelig maskine med en neddroslet 75 MHz 603e RISK-processor, men man kunne sætte et TV-kort i den og dermed se fjensyn på den. Med fjernbetjening og det hele. Weeee!).

Nå, men vi kunne bare ikke få det til at køre p.gr.a. en eller anden systemkonflikt, så der var ikke andet at gøre end systematisk (alfabetisk) at fjerne een udvidelse ad gangen, genstarte (2-3 minutters ventetid) og teste telegenkendelsen. Genstart efter genstart efter genstart. Efter 2-3 timer var vi så nået til T. Da vi fjernede den lille freeware-udvidelse "TaskMan", hvis eneste funktion var at tilføje tastaturfunktionen Kommando-Tab for at skifte mellem programmer (ligesom Alt-Tab i Windows 95), virkede talegenkendelsen pludselig.

Hvorfor en lille systemudvidelse til tastaturet skulle konflikte med talegenkendelse, som intet havde med tastaturet at gøre, fandt vi aldrig ud af, men vi FIK løst problemet, fordi vi gik metodisk frem, også selvom det gik frustrerende langsomt.

Spirituel Maskine

93

4
11. september 2018 @ 16:13
Novice

Nå Tonny

Så kom der hul på bylden.

Efter at jeg var gået til REPPONE i Vejle som er ganske gode, de gennemgik min Iphone fra A og til Z og fandt ingen fejl ved den, for som de sagde du skal få en snak med dit teleselskab for det er der fejlen ligger, og det gjorde jeg så også, men hun sagde at på hendes system der kunne hun alså heller ikke se nogen fejl nogen steder, men jeg kan sende dig et nyt simkort sagde hun, det opfattede jeg alså som en snik for en snak, men jeg har nu fået sat det nye simkort i, og nu kører det bare, det er ligegodt fantastisk hvad indvirkning sådan et lille kort har.

Hej med dig og god vind.

Hilsen

Jens Andersen


4593

394
11. september 2018 @ 18:11
FPU
Jens160251 skrev:

Nå Tonny

Så kom der hul på bylden.

Efter at jeg var gået til REPPONE i Vejle som er ganske gode, de gennemgik min Iphone fra A og til Z og fandt ingen fejl ved den, for som de sagde du skal få en snak med dit teleselskab for det er der fejlen ligger, og det gjorde jeg så også, men hun sagde at på hendes system der kunne hun alså heller ikke se nogen fejl nogen steder, men jeg kan sende dig et nyt simkort sagde hun, det opfattede jeg alså som en snik for en snak, men jeg har nu fået sat det nye simkort i, og nu kører det bare, det er ligegodt fantastisk hvad indvirkning sådan et lille kort har.

Hej med dig og god vind.

Hilsen

Jens Andersen

Jamen, der røg så undskyldningen for at bestille en af de nye i morgen aften, hvar?

Jeps, SIM-kortet er kendt for at kunne lave ballade, især hvis man er kommet til at sætte et fingeraftryk på guldterminalerne. Fingeraftryk er en blanding af proteiner, fedt og salt, og især fedt er en fremragende elektrisk isolator; det er derfor, at hjernecellers axoner (nervetråde hen til næste hjernecelle) er omviklet med en lang tråd af myelin (også et fedtstof) for at det elektriske signal bevares bedst muligt.

Endelig kan SIM-kortet også være blevet "slidt" af varme fra telefonen; al elektronik elsker kulde, selv simple hukommelseskort.

/Tonny

Spirituel Maskine

93

4
12. september 2018 @ 19:58
Novice

Hej Tonny

DESVÆRRE nu er den gal igen med " Mislykket opkald " også med det nye simkort i.

Men du skriver noget om at simkortet vil kunne få problemer hvis man gramser på det, og det kan da godt være at jeg har gramset på det da jeg satte det i, så det vil jeg lige afprøve jeg har noget kontaktspray stående lige her ved siden af mig.

Vil du krydse fingre for mig???

Hej


4593

394
12. september 2018 @ 22:07
FPU

Du bør nok ikke bruge kontaktspray, hellere blot tage SIM-kortet ud og tørre guldterminalerne af med en bomuldsklud (f.eks. et viskestykke) eller måske et papirlommetørklæde (i hvert fald noget fnugfrit).

Fingerfedt KAN nuturligvis også have været årsagen denne gang, men nu tror jeg altså mere på, at der er selve telefonen, som fejler et eller andet fysisk. Hvor mange prikker viser signalstyrken i displayet?

P.S. Hvis det er den samme modtager af dine mislykkede opkald hver gang, så KAN det jo være, at problemet så at siger sidder i den anden konservesdåse for enden af snoren!

Spirituel Maskine

93

4
13. september 2018 @ 22:23
Novice

Hej Tonny

Hej kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet da du skrev om konservesdåsen og den anden ende af snoren. Alså en fejl 40.

Nej Tonny jeg må skuffe dig det er og bliver konservesdåsen det er galt med, jeg har her til morgen prøvet at ringe til den fra SKYPE det gik ikke så lavede jeg noget andet og lidt efter ringede jeg så igen på SKYPE til mobilen og det gik godt denne gang, så satte jeg simkortet over i en gammel mobil og det virkede.

Jeg kørte derefter en tur til Vejle og fik talt med forskelle mennesker om min mobil og især problemet.

Her fik jeg så at vide at min IPHONE 6 havde en systemfejl, og telefonen er stort set ud i et når vi taler om send og modtag opkald, så der er ikke noget der kan skrues ud og nyt på.

Så det gav min gode mobil dødsstødet så skraldespanden nærmer sig hastig, nu skal jeg så bare lige finde ud af hvad jeg så lige gør, køber en brugt 6er eller på afbedrag en ny.

Hej


4593

394
14. september 2018 @ 10:54
FPU

Tjah, i det tilfælde kunne timingen jo have været bedre, for lige om lidt er der nogle, som til trods for de pebrede priser skifter til de nyeste iPhones og dermed smider de aflagte på brugtmarkedet, og selvom det måske drejer sig om 7'ere, 8'ere og X'ere, presser det jo prisen på endnu ældre modeller nedad.

Måske har du noget liggende i skuffen, som du kan bruge, indtil det helt rigtige brugt-tilbus dukekr op. Ellers er "naturloven" jo sådan, at man køber, når der er behov for det og betaler den pris, som man nu engang er nødt til.

Go' jagt.

Spirituel Maskine

93

4
14. september 2018 @ 18:16
Novice

Hej Tonny

Friske nyheder og godt nyt.

Jeg havde fat i  min IPHONE her til morgen og den svævede lige over skraldespanden men med den anden hånd var jeg på nettet og der var jeg så heldig at få fat i en hos TELIA som havde styr på den slags.

Årsagen til problemet er den sidste nye opdatering fra Apple og det er kun IPHONE der har problemet, men der er konflikt mellem IPHONES opdatering 11.4.1 og så 4G, jeg fik det råd at sætte den ned i G og jeg kører nu med 2G og det kører meget fint, da jeg jo er blevet en gammel mand har jeg ikke så travlt så jeg kan godt klare mig med 2G

Hej og god vind


4593

394
14. september 2018 @ 19:54
FPU

Jamen, så kommer der jo nok en fejlrettelse før eller siden, og så bliver din 'fon fin igen.

Problemet med IOS-enheder er jo, at de kun kan nedgraderes igen i et meget kort stykke tid, efter at opdateringerne er blevet frigivet. Efter 1-2 uger (somme tider hurtigere) lukker Apple simpelt hen for certificeringerne af de ældre IOS'er, og så kan det på ingen måde lade sig gøre at nedgradere, hvor meget man så end har fortrudt.

Det virker underligt, at en bug omkring softwaren til modemet skulle kunne spolere telefonsamtaler, men det viser blot, hvor kompliceret et operativsystem efterhånden er blevet, og det går kun een vej.

Spirituel Maskine

93

4
14. september 2018 @ 21:21
Novice

En lidt anden sag er så min IMAC der gjorde jeg jo som mange andre hoppede med på deres opdatering til " Sierre " det fortrød jeg meget hurtigt, men så kunne jeg jo ikke gå tilbage.

Så jeg formaterede min HD og delte den op i 2 partioner for jeg faldt nemlig og en " El capitan " Så på HD blev til en SIERRE og HD1 blev til El capitan, og det er den som jeg bruger aller mest 98 % vil jeg tro for på den kan jeg også bruge mine gamle men dyre programmer.

Så jeg vil flygte vild skrigende væk bare opdatering bliver nævnt.

Hej