xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iBog til ebog
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


678

26
31. august 2018 @ 20:13
Veteran

Godaften macnyttere :)

Jeg er her til aften rent ind i problemer med mit nye køb af min bog til skolen. Tænkte ikke lige over, at en ibog åbenbart er lavet til at læse via en browser og ikke bare lige kan hentes ned i iBooks, ligesom man normalt kan med en ebog.

Det link der henviser til den side hvor bogen bliver åbnet i kan jeg hente ned på computeren, men det kommer som en HTML, og kan ikke bare lige bruges. Jeg er også bange for at den har hentet hele den app lignene funktion browseren får, bogen bliver åbnet med ned, og det så derfor ikke er en bog fil.

Er der nogen af jer der har erfaringer med dette eller har en ide til hvordan det kan løses? 

Mvh Rasmus


Ps. link til et billede af den side bogen er på, hvis det kan hjælpe.

Link til screenshot af ibog

  15
0
  188

8581

198
31. august 2018 @ 21:10
Poseidon

Har du mulighed for at printe den? For så kan du gemme den som PDF i stedet.

Der var engang en Mac...

1891

183
PowerPalle (Administrator)
31. august 2018 @ 21:30
Stormogul

Præcis. Så åben bogen i en browser og så tryk COMMAND + P og så får du print vinduet frem. Der klikker du på SAVE AS PDF og vupti så har du bogen som PDF og den kan du åbne, hvor du ønsker.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2696

335
PallMei (Skribent)
31. august 2018 @ 21:33
Bit kongen

Jeg tror ikke der er nogen officiel løsning. Det er helt sikkert en del af deres kopi-sikring. Men kan du ikke bare læse i browser? 


678

26
31. august 2018 @ 21:42
Veteran

Det er et godt bud i kommer med. Nu har jeg prøvet det, men når jeg har åbnet bogen op og vil gemme den over i en PDF, så tager den kun den side jeg er på, og ikke alle 312. 

@ PallMei, Det er mange sider at sidde og læse i en browser ift. i iBooks, hvor den bruger hele skærmen og man kan ændre baggrunden, marker og skrive noter direkte i bogen og andre gode funktioner :-)
Men ja det er garanteret en del af licensen.. men come on, når jeg betaler 400 kr., for en bog, så er det vel okay at kunne bruge den i iBooks :-) 


1891

183
PowerPalle (Administrator)
31. august 2018 @ 21:59
Stormogul

Når du åbner boge i en browser har du så alle siderne loaded ind i browseren eller skal du klikke dig frem side for side? Hvis du skal "klikke" så kan du kun gemme én side ad gangen som PDF vil jeg mene og det er ikke det du leder efter antager jeg.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
31. august 2018 @ 22:01
Stormogul

Nu hoppede jeg så ind på Gyldendals.dk og læste mig frem til at du kan hente ("download") din bog direkte til iBook. Læs denne her...

http://www.gyldendal.dk/FAQ/hvordan-laeser-jeg-en-ebog

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

678

26
31. august 2018 @ 22:04
Veteran

Man skal klikke sig gennem bogen side for side, så det er ikke muligt at loade alle siderne inde i browseren. Det vil ikke være det værste at skulle gemme alle siderne enkeltvis og sætte dem sammen i et dokument, men jeg kan se at "PDF filen" bliver vist gennem "billedfremviser" og ikke i den ønskede billedeformat som de andre bøger har.


678

26
31. august 2018 @ 22:07
Veteran
PowerPalle skrev:

Nu hoppede jeg så ind på Gyldendals.dk og læste mig frem til at du kan hente ("download") din bog direkte til iBook. Læs denne her...

http://www.gyldendal.dk/FAQ/hvordan-laeser-jeg-en-ebog

Det gælder kun deres e bøger og ikke der ibøger.. og ja det var også overraskende for mig :-) Der er ikke noget "download link" i min mail, kun henvisning i hjemmesiden hvor den kan læses fra.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
31. august 2018 @ 22:08
Stormogul

Hvis du selv gammer som PDF så skal du åbne den fra iBooks eller drag'n'drop filen over iBook ikonet.

Men prøv nu lige den link jeg sendte til dig i forrige indlæg...

http://www.gyldendal.dk/FAQ/hvordan-laeser-jeg-en-ebog

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2696

335
PallMei (Skribent)
31. august 2018 @ 22:32
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Hvis du selv gammer som PDF så skal du åbne den fra iBooks eller drag'n'drop filen over iBook ikonet.

Men prøv nu lige den link jeg sendte til dig i forrige indlæg...

http://www.gyldendal.dk/FAQ/hvordan-laeser-jeg-en-ebog

Men det er ikke ebog, men ibog. Du kan selv prøve her:

http://historie3-9.gyldendal.dk/

Det er muligt at der er nogle flere muligheder, ud over adgang til hele bøgerne, hvis man logger ind, men jeg tror det ikke..


2696

335
PallMei (Skribent)
31. august 2018 @ 22:37
Bit kongen
Vandermoses skrev:

@ PallMei, Det er mange sider at sidde og læse i en browser ift. i iBooks, hvor den bruger hele skærmen og man kan ændre baggrunden, marker og skrive noter direkte i bogen og andre gode funktioner :-)
Men ja det er garanteret en del af licensen.. men come on, når jeg betaler 400 kr., for en bog, så er det vel okay at kunne bruge den i iBooks :-) 

Ja det er surt. Skulle du nok have undersøgt på forhånd, men du kan høre om den findes som e-bog og om du kan få dit køb konverteret. Ellers kan du måske finde en grabber-plugin, men syntes ikke en hurtig google viste noget relevant..


678

26
31. august 2018 @ 22:38
Veteran

@Powerpalle

Se mit overstående svar.
Har prøvet at hente en PDF til Epub converter, og den laver rigtig nok filen om til en ebog, men den er låst qua at den kommer fra PDF-filen tror jeg. Så det er ikke muligt at marker teksten og lave noter på dem ligesom det er med Apple egne e bøger. 


678

26
31. august 2018 @ 22:41
Veteran
PallMei skrev:
Vandermoses skrev:

@ PallMei, Det er mange sider at sidde og læse i en browser ift. i iBooks, hvor den bruger hele skærmen og man kan ændre baggrunden, marker og skrive noter direkte i bogen og andre gode funktioner :-)
Men ja det er garanteret en del af licensen.. men come on, når jeg betaler 400 kr., for en bog, så er det vel okay at kunne bruge den i iBooks :-) 

Ja det er surt. Skulle du nok have undersøgt på forhånd, men du kan høre om den findes som e-bog og om du kan få dit køb konverteret. Ellers kan du måske finde en grabber-plugin, men syntes ikke en hurtig google viste noget relevant..

Det er rigtig nok, jeg havde bare aldrig forestillet mig at der skulle være besvær med dette, men det er selvfølgelig for at de kan beskytte deres bøger. 

Jeg har prøvet at kontakte dem og afventer svar, men jeg kan ikke finde nogen ebøger af bogen rundt omkring på nettet, så tror ikke det er muligt. Men det kan være at jeg bare må bide i det sure æble og bruge browseren :-) 


1891

183
PowerPalle (Administrator)
31. august 2018 @ 22:50
Stormogul

Jeg kan ikke finde information om hvad der skal til fsva i-bøger ifht e-bøger. Så jeg må være dig svar skyldig.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

678

26
01. september 2018 @ 19:22
Veteran

Tak for forsøget. Det er virkelig dejligt at der altid kommer god respons på diverse tråde :-) Tak for det.