xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Automator :: Hvad bruger du den til?
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


1129

127
30. august 2018 @ 20:52
Stormogul
[post_text]
  5
0
  861

1891

183
PowerPalle (Administrator)
31. august 2018 @ 07:32
Stormogul

Jeg benytter ikke funktionen (endnu) da jeg savner inspiration til hvad det konkret kan gøre for mig. Jeg bruger Pearl i andre sammenhænge. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2252

150
31. august 2018 @ 07:41
ASCII jonglør

Tror det er karakteristisk for mange, at man godt nok kender til Automator, men aldrig rigtig får det brugt. Måske fordi det er så sjældent, at man har brug for deciderede automat-funktioner, at man aldrig rigtig når at lære Automators mange muligheder at kende. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

127
31. august 2018 @ 07:59
Stormogul

lad os tage så en eksampel fra i går af. 

Her på forummet er der blevet spurgt til, om man kan få iphone til at gemme i mp4 format, de videoer der bliver optaget.

Det kan vist ikke lade sig gøre, men hvis man virkelig har brug for det, og til daglig skal konvertere filer fra den ene til den anden format for at kunne bruge det til noget helt tredje, så kan automator f.eks. gøre livet nemmere.

jeg kunne med det samme se, at den process personen savner vil kunne løses med automator og folder actions.

så gik jeg i gang med at lave en folder action i automator.

det gik ud på at man trækker filer i en mappe, automator konvertere filerne og gemmer dem i en anden mappe. (det er vigtigt at det skal være i en anden mappe, da man ellers vil oprette en never endning loop.



8581

198
31. august 2018 @ 08:02
Poseidon

Jeg bruger ikke rigtigt Automator mere end én gang hvert 4. år. Det er sjældent at jeg har decideret brug for workflows, som jeg ikke kan håndtere via Finders Omdøb funktion.


Og så finder jeg Automators brugerflade en smule forvirrende. Jeg skal altid lede og prøve mig frem når jeg skal lave et workflow. Der er mange af mulighederne som er ulogisk navngivet eller opbygget IMHO.

Der var engang en Mac...

55

3
31. august 2018 @ 18:02
Novice

Jeg har brugt det til at nedskaleret billeder. Ofte må billeder på et forum kun have en max størrelse. Mener det var til dba.dk

Så smed billederne i en folder, resultatet blev lagt i en anden folder.