xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Nyheder Mac
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


174

15
22. august 2018 @ 11:53
Suspenderet
  8
0
  677

1129

129
22. august 2018 @ 15:58
Stormogul

så en ny mac pro i realiteten... :D



8586

198
22. august 2018 @ 16:22
Poseidon
Nihad skrev:

så en ny mac pro i realiteten... :D

Der er da et enormt skridt fra Mac Mini til Mac Pro?

Apple har ikke lagt skjul på at Mac Pro først kommer i 2019.

Der var engang en Mac...

1129

129
22. august 2018 @ 17:02
Stormogul

måske. hvem skal have den nye mac mini "pro" så... halv-proffer? og hvem er så disse?

der er ret få områder hvor mac mini giver mening.  

hvis den skal være dyrrer og kraftigere, så kan det ikke være en medie pc, da ingen vil give så mange penge for at se film på det. 

det skal være nogle der vil bruge det i produktion. mac mini var populær alene af et årsag... det var den billigste apple computer man kunne få. hvis de hæver prisen mister den formålet. 

og dermed kan man ligeså godt afskaffe det. hvis man har til lidt mere juice, så kan man klare det på en macbook og pro... hvis man er helt i det proff. så er der mac pro. og det her tror jeg de flytter mac mini. til at være den nye mac pro. 

den nye mac pro bliver angivelig mere fleksibel, og her kunne det tænkes at man lave om på designet og bruge mac mini design. måske noget der minder om "cube" og ikke så meget en skraldspand. 


1519

0
22. august 2018 @ 23:30
Suspenderet

Ret vildt at man vil sætte prisen op på Mini'erne, det er jo trods alt blot en bærbar uden skærm og tastatur pakket ned i en lille firkantet kasse,hvor dyr kan den være at lave? Når man så samtidig monterer en harddisk der er slatten og sløv, så bør den ikke koste over 3500 kroner.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

8586

198
23. august 2018 @ 08:12
Poseidon
Nihad skrev:

måske. hvem skal have den nye mac mini "pro" så... halv-proffer? og hvem er så disse?

De samme som før. Jeg tvivler på prisen stiger ret meget. Det er trods alt bare et enkelt rygte.


der er ret få områder hvor mac mini giver mening.  

Nye Mac-brugere, folk som skal have en ekstra computer, Mac server, sågar er der folk som sværger til serverfarme med Mac Mini'er. Specielt de to første er en pænt stor kundebase.


hvis den skal være dyrrer og kraftigere, så kan det ikke være en medie pc, da ingen vil give så mange penge for at se film på det. 

Folk som har forstand på det, nej, men de er trods alt et mindretal i den sammenhæng.


det skal være nogle der vil bruge det i produktion. mac mini var populær alene af et årsag... det var den billigste apple computer man kunne få. hvis de hæver prisen mister den formålet. 

Det vil stadig være den billigste Mac, sandsynligvis. ;)


Den nye mac pro bliver angivelig mere fleksibel, og her kunne det tænkes at man lave om på designet og bruge mac mini design. måske noget der minder om "cube" og ikke så meget en skraldspand. 

Det er også det jeg håber de gør. Jeg kunne godt selv bruge en maskine med plads til et enkelt PCIe kort, og en disk eller tre, og en god 6-12 kerne processor, men så heller ikke mere. En Mac Pro som den klassiske så ud, er totalt overkill for mig, men den nuværende Mac Mini er værdiløs til mine faste behov.

Min medieserver kører dog på en 2011 Mac Mini og gør det fremragende. Er mægtig glad for det køb. Men jeg aner heller ikke en bjælde om Linux, eller gider at lære Windows fra bunden af.

Der var engang en Mac...

1129

129
23. august 2018 @ 11:01
Stormogul

det bliver spændende at se hvad der kommer ud af det. 

jeg tror stadig, at hvis det ikke bliver en erstatning af mac pro i form at noget mac mini pro, så bliver mac mini pro en fuser. 

men med apple ved man aldrig. det kan sagtens at der kommer et nyt segment til som vi ikke har set før. mac bit-miners pro :D


8586

198
23. august 2018 @ 11:14
Poseidon

Jeg tror ikke vi ser en Mac Mini Pro. Jeg tror vi ser en Mac Mini, og en Mac Pro.


Bitmining er ovre, det kommer de ikke til at sælge noget til. Og i øvrigt bruger alle ordentlige minere GPU'er, og ikke CPU'er til det, så Mac'er er praktisk talt ubrugelige i den sammenhæng. :) Nvidia udtalte i sit sidste kvartalsregnskab at de ikke ser øget salg til mining længere, og har helt afskrevet det fra nu af.

Der var engang en Mac...

1129

129
23. august 2018 @ 16:08
Stormogul

det var slet ikke ment som en alvorlig bud på mac mini fremtid. mere som en joke, at apple godt vil kunne skabe en trend i det, hvis de ønskede det.