xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvilken beskyttelse har du til din MBP?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


51

0
18. august 2018 @ 13:05
Novice

Jeg står netop på mandag og skal investere i den nye i9 MBP og jeg glæder mig. I den forbindelse har jeg kigget lidt på hvilket etui/case/sleeve jeg skal have. Har besluttet det ikke skal være plastic men læder. Apples egne er for dyre.


Jeg tænker lidt ala https://www.harberlondon.com/collections/tech-sleeves-cases/products/slim-leather-macbook-sleeve-case?variant=31864142348


Hvad bruger I?

  10
0
  190

2273

157
18. august 2018 @ 13:33
ASCII jonglør

Har i årevis haft samme Thule-sleeve, og det holder bare på alle måder.

Check selv på https://www.thule.com/da-dk/dk/computer-phone-cases/laptop-cases/thule-gauntlet-30-macbook-pro-sleeve-15-_-tl_85854234856

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
18. august 2018 @ 17:42
FPU

Jeg har et neopren-sleeve til transport, altså MBP'en ned i sleeve, og så sleeve ned i en computertaske.

Til hverdag bruger jeg et Moshi ClearGuard  tastatur-overlay. For det første bliver tasterne ikke namsede af finger-fedt, og for det andet kan det redde MBP'ens liv. For mit vedkommende har Moshi'en reddet min MBP fra Death-By-Sauce.

Det er ganske vist ikke billigt (ca. 400,- Kr.), men det er ret tyndt, har god pasform og er ret slidstærkt. Jeg er ganske vist på Moshi nr. to, men det første holdt altså i seks år, før det var slidt igennem ved venstre Kommando-tast.

Der er dog også lidt ulemper ved Moshi'en, som man så må debatere med sig selv:

1. Eftersom lyden kommer op gennem tastaturet, er lydbilledet påvirket, især diskanten.

2. Køling af MBP'en er også reduceret, så ved extensivt CPU-arbejde bør Moshi'en eventuelt fjernes midlertidigt.

3. Selvom det er ret tyndt, er der ikke så meget plads mellem tastatur og skærm, at Moshi'en ikke rører ved skærmen, når MBP'en er klappet sammen. Det betyder, at skærmen bliver lidt namset af fingerfedt fra Moshi'en og derfor jævnligt skal renses.

Spirituel Maskine

1519

0
18. august 2018 @ 18:13
Suspenderet

Jeg bruger ikke sådan noget,men indrømmer at det ser sku godt ud og din Mac er beskyttet godt og prisen er fin nok...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

253

35
18. august 2018 @ 18:16
Juniormedlem

Jeg brugte et https://jolioriginals.com til min iPhone 5, det er et fantastisk sleeve/etui, lækker italiensk læder foret med uld(filt) så din enhed er beskyttet og ikke bliver ridset.

Så vidt jeg kan se, ligger dem til MacBooks prismæssigt mellem Apples og dem du selv linker til.

vh
Carsten


740

38
18. august 2018 @ 19:42

Jeg er på mit andet KNOMO Barbican Leather Sleeve til MacBook.

Det er lækkert.


1275

36
18. august 2018 @ 22:19
Stormogul

I dagligdagen er min Touchbar mac beskyttet af skin

Til transport har jeg fra mine iBook dage en udmærket taske/sleeve eller hvad det nu hedder. Tyk foring osv. Men ofte kommer mac'en bare ned i min fine engelske lædertaske (med sit skin naturligvis, da det er fast på)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

51

0
19. august 2018 @ 16:30
Novice

Tak for al feedback! Jeg valgte at gå med Harber London's, da den er prismæssigt ganske fin og meget tynd, hvilket var et krav. https://www.harberlondon.com/collections/macbook/products/slim-leather-macbook-sleeve-case?variant=2403388194828


740

38
19. august 2018 @ 20:57

Jeg foretrækker KNOMO fordi, det sleeve er ægte læder og ultraslim som Harber, men jeg er mest tryg ved at KNOMO lukker MacBook helt sikkert inde med en lynlås, som Harber ikke har.

Et lille ekstra lag af sikkerhed, om man vil, ved KNOMO ved et katastrofalt tab eller fald af MacBook i sleeve.


210

0
20. august 2018 @ 14:12
Suspenderet

Well... smag og behag og sikkerhed...
Hvis jeg var mig, ville jeg ikke turde at putte en splinterny MBP i en åben pose/sleeve. Den kan jo smutte ud.
Men jeg er nok en kylling... eller en mac-hønemor :-)


8586

198
20. august 2018 @ 15:27
Poseidon
Lasse skrev:

Well... smag og behag og sikkerhed...
Hvis jeg var mig, ville jeg ikke turde at putte en splinterny MBP i en åben pose/sleeve. Den kan jo smutte ud.
Men jeg er nok en kylling... eller en mac-hønemor :-)

Et prof-trick er at holde posen med åbningen opad, når du går med MBP'en i den.   

Der var engang en Mac...