xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Jyske bank for alle
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


1663

46
17. august 2018 @ 19:26
Stormogul

Nå så kom Jyske bank med et tilbud til ikke kunder om at Apple pay igennem dem med en virtuel kort tilknyttet en konto.

Jeg har taget springet og opretter mig selvom jeg ik er normal kunde i deres bank. Det skal da prøves det Apple pay. 


Det koster 15kr om mdr i gebyr for kontoen så må se hvor meget jeg får det brugt. Skal til Florida i 14 dage her om ik så lang tid. Håber det går iorden inden så jeg kan bruge det derover.  

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  56
0
  1411

4593

394
17. august 2018 @ 20:16
FPU

Det her har så ikke noget med ApplePay at gøre, men derimod med Florida:

Nu er Florida ganske vist stor, men hvis du kommer på de rette kanter (Homestead ikke så langt fra Miami), så besøg evt. Coral Castle, bygget ene mand af en ikke særlig stor mand (150 cm, 45 Kg) på forholdsvis kort tid.

Link til museet: Klik.

Der findes også en del YouTube-videoer om Coral Castle

Der findes masser af (konsprirations-) teorier om hans byggeteknik, og det meste af det er noget bavl. Men jeg tror, at slottet alligevel er et besøg værd, og det ville da være ærgerligt at komme hjem igen og så opdage, at man egentlig gerne ville have set stedet, hvis man havde kendt dets eksistens, inden man tog afsted.

Go' tur (med eller uden ApplePay)

Spirituel Maskine

1663

46
18. august 2018 @ 01:44
Stormogul

Hehe det vil jeg da lige kigge nærmere på. Har dog planlagt en del ture, så må se hva rejser partneren er frisk på. 👍

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
18. august 2018 @ 08:42
Bit kongen
Pjock skrev:

Det koster 15kr om mdr i gebyr for kontoen så må se hvor meget jeg får det brugt.

Jeg bruger faktisk ikke andet efterhånden.

Apple Pay I de kontakt løse terminaler, PayPal til nethandler hvor det er muligt og MobilePay til nethandler i danske webbutikker. 

Hver gang jeg ender med kontakter aner jeg ikke hvor jeg skal gøre af dem fordi jeg ikke har en egentlig pengepung mere. 



687

6
18. august 2018 @ 09:54
Veteran

Hver gang jeg ender  med kontakter aner jeg ikke hvor jeg skal gøre af dem fordi jeg ikke har en egentlig pengepung mere. 


brug et kontakt- bureau........      

jeg bygger alt i toffifee og løg

1663

46
18. august 2018 @ 10:17
Stormogul

Hehe jeg kan ik undvære kontanter. det RAGER ikke banken eller hvem der ellers kigger med hvad jeg bruger alle mine penge på, så det sker at jeg hæver x antal kr i en automat også bruger jeg dem løbende. syntes det er rart at have kontanter på sig, især når Dankort/betalings terminalerne er nede når man står i køen i Netto. så har aldrig 500-1000kr i pungen i en stor seddel så jeg kan komme hjem med mine vare. :) 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2270

157
18. august 2018 @ 11:43
ASCII jonglør

Præcis. Overvågningssamfundet sniger sig hurtigt ind på os, snart kan vi ikke skide uden at skulle betale en parkeringsafgift.

Så længe leve den jyske dollar!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
18. august 2018 @ 12:00
Bit kongen
hoejfed skrev:

Hver gang jeg ender  med kontakter aner jeg ikke hvor jeg skal gøre af dem fordi jeg ikke har en egentlig pengepung mere. 


brug et kontakt- bureau........      

.. det er så længe siden jeg har haft de tingester at jeg åbenbart havde glemt stavemåden .. 


2581

84
18. august 2018 @ 12:01
Bit kongen
Pjock skrev:

Hehe jeg kan ik undvære kontanter. det RAGER ikke banken eller hvem der ellers kigger med hvad jeg bruger alle mine penge på...


Sådan har jeg det når jeg drejer ude i trafikken .. det rager ikke andre hvor jeg skal hen så jeg blinker ikke  ..


2581

84
18. august 2018 @ 12:02
Bit kongen
Factory skrev:

Præcis. Overvågningssamfundet sniger sig hurtigt ind på os, snart kan vi ikke skide uden at skulle betale en parkeringsafgift.

Så længe leve den jyske dollar!


Den er for dyr for os alle sammen at håndtere, producere, transportere og passe på og så gør den sort arbejde for nemt.

Den skal og vil blive afskaffet.




4593

394
18. august 2018 @ 12:17
FPU
Pjock skrev:

Hehe jeg kan ik undvære kontanter. det RAGER ikke banken eller hvem der ellers kigger med hvad jeg bruger alle mine penge på, så det sker at jeg hæver x antal kr i en automat også bruger jeg dem løbende. syntes det er rart at have kontanter på sig, især når Dankort/betalings terminalerne er nede når man står i køen i Netto. så har aldrig 500-1000kr i pungen i en stor seddel så jeg kan komme hjem med mine vare. :) 

Og så vælger du af alle banker Jyske Bank, hvis direktør netop har været ude med meldingen om, at DK skal være kontantløs i 2025.

Jeg formoder at Jyske Bank p.t. er den eneste bank som kan det dér med ApplePay som du vil prøvekøre, men derfor er det alligevel lidt sjovt, at du fifler med din dobbeltmoral på den måde, når du nu er så meget til kontanter. :0)

Spirituel Maskine

2270

157
18. august 2018 @ 12:19
ASCII jonglør

Er ikke i tvivl om, at dubiøse og samfundsundergravende kræfter vil have rigtige penge til at forsvinde, så det totale digitale overvågningssamfund vil opstå. Jeg betragter dette som er fascistisk projekt. Er heller ikke i tvivl om, at både den folkelige og politiske modstand er og bliver for stor.

I øvrigt må jeg protestere mod overskriften i denne tråd - for der menes vel Jyske Bank og ikke jyske bank?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
18. august 2018 @ 13:01
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
Jeg formoder at Jyske Bank p.t. er den eneste bank som kan det dér med ApplePay 

Nordea var vist de første, det er dem jeg bruger.


1663

46
18. august 2018 @ 13:03
Stormogul
Jesper Arning skrev:
Pjock skrev:

Hehe jeg kan ik undvære kontanter. det RAGER ikke banken eller hvem der ellers kigger med hvad jeg bruger alle mine penge på...


Sådan har jeg det når jeg drejer ude i trafikken .. det rager ikke andre hvor jeg skal hen så jeg blinker ikke  ..

Hehe nu siger loven jo at det skal du, men loven siger heldigvis ikke at jeg ik må bruge kontanter. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2185

44
18. august 2018 @ 16:05
ASCII jonglør
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Jeg formoder at Jyske Bank p.t. er den eneste bank som kan det dér med ApplePay 

Nordea var vist de første, det er dem jeg bruger.

Jep, Nordea og Jyske Bank tilbød Apple Pay på samme dag - jeg benytter også Nordea - lidt med tvang, da jeg SKAL have en konto der for at få min løn, men ikke til mere ulempe end at jeg så også har alle fordels kundernes - ja, fordele   

Med hensyn til at blive et kontantløst samfund - man skal jo ikke så langt væk for at kunne opleve det i dag - små 40 km. øst for København, så kan det opleves: https://www.youtube.com/watch?v=tVUjLpN4oW0 


192

0
18. august 2018 @ 19:52
Novice

Er helt sikker på at Nordea og Jyske Bank tog Apple Pay i brug samme dag den 27. oktober sidste år. Men det var Jyske Bank der først kom på banen med et tilbud om at oprette en konto hvor man strakts kan benytte det virtuelle kort Visa Debit.

iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

2185

44
18. august 2018 @ 21:11
ASCII jonglør

Nordea Pay har du kunne benytte fra dag et.


192

0
19. august 2018 @ 13:39
Novice

Det Jyske Bank markedsfører lige nu er oprettelse af konto og straks derefter får virtuelt kort lige til at bruge. Det er ikke det Nordea markedsfører.

iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

1663

46
19. august 2018 @ 15:33
Stormogul

Hehe straks efter er så meget sagt. Jeg gjorde det op til weekenden og har ik fået en konto endnu så kan ik bestille mit online visa kort. Så der skal nok en rådgiver ind  i næste uge. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

184
PowerPalle (Administrator)
19. august 2018 @ 16:10
Stormogul

Hvordan overfører man penge til en der har ApplePay?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2185

44
19. august 2018 @ 17:06
ASCII jonglør
Poulras skrev:

Det Jyske Bank markedsfører lige nu er oprettelse af konto og straks derefter får virtuelt kort lige til at bruge. Det er ikke det Nordea markedsfører.

Øhh - jo, det er - det er standard kortet, når du opretter dig som evt. ny kunde - du har normalt din konto en halv til en lille time efter du har oprettet dig, med Nordea's specielle "ny kunde app".

Så har vi løsningen til dig. Nu har du mulighed for at bestille et Nordea Pay, som du får direkte ind i din Nordea Wallet klar til brug, umiddelbart efter du har bestilt det [...]

[...]

Hvis du har en Apple telefon, kommer kortet også ind via Nordea Wallet, og så kan du nemt tilføje kortet til Apple Pay, som du kan bruge til at betale med




2185

44
19. august 2018 @ 17:07
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Hvordan overfører man penge til en der har ApplePay?

Du får en ganske alm. konto, som du overfører penge til - der er ikke noget specielt i kontoen - om du vil gøre det via MobilePay eller en expres overførelse er op til dig.

Apples overførerlse mellem burgere er pt. ikke kommet il DK..


1905

184
PowerPalle (Administrator)
19. august 2018 @ 17:57
Stormogul

Så med MobilePay der bruger. An modtagerens telefonnummer.

Ved ApplePay kan man ikke betale til en privat da Messenger funktionen ikke er kommet til Danmark

Alternativet til begge er en almindelig kontooverførsel

..., hvis premissen er betaling til en privat.



Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
19. august 2018 @ 19:01
Bit kongen
PowerPalle skrev:

..., hvis premissen er betaling til en privat.

Apple Pay er jo reelt ikke andet end MobilePay eller f.eks. PayPal, men med den helt store forskel at Apple Pay kan benyttes i vores kontakt løse Kreditkort terminaler. 

Apple har haft musklerne til at få aftaler i stand med banker og de forskellige clearing udbydere. Havde Danske Bank haft ambitionerne kunne de sagtens have haft samme status i DK i dag, de kom bare ikke ud af starthullerne da det galdt.

For at betale til en privat skal vi bare have Apple til at åbne op for Apple Pay Cash og det kommer jo nok snart.




1905

184
PowerPalle (Administrator)
20. august 2018 @ 10:59
Stormogul
Jesper Arning skrev:
For at betale til en privat skal vi bare have Apple til at åbne op for Apple Pay Cash og det kommer jo nok snart.

Og jeg antager, at der ikke er nogen officielle udmeldinger om, hvornår Apple Pay Cash ankommer til Danmark...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
20. august 2018 @ 11:31
Poseidon
PowerPalle skrev:
Jesper Arning skrev:
For at betale til en privat skal vi bare have Apple til at åbne op for Apple Pay Cash og det kommer jo nok snart.

Og jeg antager, at der ikke er nogen officielle udmeldinger om, hvornår Apple Pay Cash ankommer til Danmark...

Nope, virker kun i US, fra april sidste år. Ingen udmeldinger omkring andet pt.

Der var engang en Mac...

1663

46
22. august 2018 @ 15:56
Stormogul

Så er der overført penge til min nye Jyske Bank konto og visa mobil kortet er tilføjet iPhonen og mit ur. Så er det bare at vente til i morgen når pengene går ind på kontoen. Var for nærrig til at betald 10kr for en straks overførsel. Hehe

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

184
PowerPalle (Administrator)
22. august 2018 @ 16:13
Stormogul

Personligt mener jeg ikke, at ApplePay (når det bruges i Danmark) er lige så konkurrencedygtigt som MobilePay når ApplePay Cash delen ikke kan benyttes.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
22. august 2018 @ 16:26
Stormogul

Jeg kan desværre ik bruge mobilpay i Netto mere. Så lige præcis derfor er det super meget mere anvendeligt for mig end mobilpay til daglig brug. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
22. august 2018 @ 17:54
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Personligt mener jeg ikke, at ApplePay (når det bruges i Danmark) er lige så konkurrencedygtigt som MobilePay når ApplePay Cash delen ikke kan benyttes.

Der er væsentligt flere steder der har kontakt løse betalingsterminaler end der er steder der tager imod MobilePay så det giver ikke lige mening. 

Skal man sende penge til en privat person kan man bruge MobilePay, men Apple Pay kan man praktisk taget benytte i enhver forretning.


1905

184
PowerPalle (Administrator)
22. august 2018 @ 20:10
Stormogul
Jesper Arning skrev:
PowerPalle skrev:

Personligt mener jeg ikke, at ApplePay (når det bruges i Danmark) er lige så konkurrencedygtigt som MobilePay når ApplePay Cash delen ikke kan benyttes.

Der er væsentligt flere steder der har kontakt løse betalingsterminaler end der er steder der tager imod MobilePay så det giver ikke lige mening. 

Skal man sende penge til en privat person kan man bruge MobilePay, men Apple Pay kan man praktisk taget benytte i enhver forretning.

Nu har vi så et forskelligt behov og forbrugsmønster. Jeg har mere behov for at kunne overføre penge (privat) end at betale (erhverv) - dog har jeg et behov for begge samlet set. Når ApplePay Cash kommer til danmark forudser jeg, at denne metode vil overhale MobilePay indenfor mit behov (individuelt). Jeg foretrækker endnu, at betale (erhverv) med mint trådløse Dankort men forventer, at det vil overgå til en mobil/ApplePay Cash løsning; ikke en Mobile Pay løsning, som kommercielt set er begrænset.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
22. august 2018 @ 20:28
Stormogul

Havde heller ik haft behovet for Apple pay hvis wallet fra de forskellige banker understøttede Master card men det gør de pt ikke og Spar Nord har ikke nogen horisont på hvornår det sker. Så nu gad jeg ik vente mere så blev Jyske Bank der vandt mine 15kr i mdr i gebyr fornat slippe for fysisk kort. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2185

44
22. august 2018 @ 21:08
ASCII jonglør
Pjock skrev:

Havde heller ik haft behovet for Apple pay hvis wallet fra de forskellige banker understøttede Master card men det gør de pt ikke og Spar Nord har ikke nogen horisont på hvornår det sker. Så nu gad jeg ik vente mere så blev Jyske Bank der vandt mine 15kr i mdr i gebyr fornat slippe for fysisk kort. 

Mastercard er understøttet hvis du vælger den rigtige bank   


2185

44
22. august 2018 @ 21:13
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:
Jesper Arning skrev:
PowerPalle skrev:

Personligt mener jeg ikke, at ApplePay (når det bruges i Danmark) er lige så konkurrencedygtigt som MobilePay når ApplePay Cash delen ikke kan benyttes.

Der er væsentligt flere steder der har kontakt løse betalingsterminaler end der er steder der tager imod MobilePay så det giver ikke lige mening. 

Skal man sende penge til en privat person kan man bruge MobilePay, men Apple Pay kan man praktisk taget benytte i enhver forretning.

Nu har vi så et forskelligt behov og forbrugsmønster. Jeg har mere behov for at kunne overføre penge (privat) end at betale (erhverv) - dog har jeg et behov for begge samlet set. Når ApplePay Cash kommer til danmark forudser jeg, at denne metode vil overhale MobilePay indenfor mit behov (individuelt). Jeg foretrækker endnu, at betale (erhverv) med mint trådløse Dankort men forventer, at det vil overgå til en mobil/ApplePay Cash løsning; ikke en Mobile Pay løsning, som kommercielt set er begrænset.

Apple Pay Cash virker kun mellem Apple’s kunder/enheder - MobilePay virker mellem alle enheder/kunder.


1663

46
22. august 2018 @ 21:26
Stormogul

Hva bank har master card debit i deres wallet? Spar Nord siger det er fordi det ik er godkendt til iOS. For på android virker det sagtens også med Spar Nord. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2185

44
22. august 2018 @ 21:43
ASCII jonglør
Pjock skrev:

Hva bank har master card debit i deres wallet? Spar Nord siger det er fordi det ik er godkendt til iOS. For på android virker det sagtens også med Spar Nord. 

Nordea har Mastercard i deres Wallet - og Apple Pay

Jyske bank derimod er ikke kort udsteder af deres Mastercard, da det er SEB kort - derfor har de ikke kontrol over dette kort i deres wallet.

Spar Nord tilbyder så vidt jeg ved kun deres visa/dankort i dankort app’en.


1663

46
22. august 2018 @ 22:08
Stormogul

Ja de har kun visa kort så derfor jeg ikke kan bruge Spar Nord wallet app så må man jo ty til andre banker. Men har nu ik planer om at flytte resten til Jyske Bank da jeg ellers er tilfreds med Spar Nord. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2185

44
22. august 2018 @ 22:17
ASCII jonglør
Pjock skrev:

Ja de har kun visa kort så derfor jeg ikke kan bruge Spar Nord wallet app så må man jo ty til andre banker. Men har nu ik planer om at flytte resten til Jyske Bank da jeg ellers er tilfreds med Spar Nord. 

Du får heller ikke nogen fordele ved det, hvis du tænker på kreditkort i en wallet - Jyske bank tilbyder kun deres debit kort  visa/dankort i deres wallet - og i ApplePay


1905

184
PowerPalle (Administrator)
22. august 2018 @ 22:34
Stormogul
Rene Larsen skrev:
Apple Pay Cash virker kun mellem Apple’s kunder/enheder - MobilePay virker mellem alle enheder/kunder.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg skarpt fanger dit budskab. Men fakta er, at jeg ikke kan se forskel.

MobilePay virker kun, hvis du tilmelder som MobilePay-kunde dig (og dermed dit telefonummer). ApplePay virker kun, hvis du tilmelder dig som ApplePay-kunde (Apple).

MobilePay forudsætter et telefonnummer og ApplePay forudsætter at du har et AppeDevice. Er forskellen ikke lidt ens?

PS. Jeg mener desuden,  at Danmark er det land med størst udbredelse af iOS enheder og dermed et ret markant footprint.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

192

0
22. august 2018 @ 22:45
Novice

Apple Pay er suverænt den bedste og hurtigste måde at betale med via betalingsterminaler. Når cash muligheden kommer, så er det næsten perfekt

iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

1663

46
22. august 2018 @ 22:49
Stormogul

Kan godt lide letheden i betaling med Apple watch hvis videoerne på youtube viser rigtigt. 2 klik også uret op til automaten. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

34

2
23. august 2018 @ 14:05
Let øvet

Jeg kan bekræfte at det er yderst praktisk at betale med Apple Watch frem for at hive kort/telefon op af lommen. 

Men der er stadig mange steder at de ikke har trådløse terminaler, så der er Apple pay ikke en mulighed.  


1663

46
23. august 2018 @ 15:12
Stormogul

ok fedt. glæder mig til at prøve det i dag. hmm jeg syntes aldrig jeg støder på terminaler der ik tager trådløs kort betaling mere.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

192

0
23. august 2018 @ 18:39
Novice

Mig bekendt er alle de store detailhandler med., så vil ikke give dig ret

iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

2581

84
23. august 2018 @ 19:30
Bit kongen
Mikkel Guldberg skrev:


Men der er stadig mange steder at de ikke har trådløse terminaler, så der er Apple pay ikke en mulighed.  

Hvor? Altså jeg benytter dagligt Apple Pay fra det sydligste Lolland og op til Roskilde, jævnt fordelt over dagligvare forretninger, specialbutikker, kiosker, tankstationer m.m.

Jeg kan kun komme på en forretning hvor de ikke har sådan en terminal og det er en trælasthandel, der primært sælger genbrugsmaterialer. 

Hvor geografisk er det du oplever at de ikke har trådløse terminaler? 




1663

46
24. august 2018 @ 04:43
Stormogul

Prøvede lige med uret i dag. Hehe mega fedt bare at trykke 2 gange på knappen også holde armen hen til terminalen og bip så var der betalt. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

53

0
24. august 2018 @ 09:04
Novice

jeg er 65 og har brugt det længe og det får sgu stadig de unge kassemedarbejdere til at udbryde : Det var fandeme smart det der, hvad er det for noget :-) 



34

2
24. august 2018 @ 09:39
Let øvet

Det skal siges at jeg at bor i Norge (syd for Oslo), så her kom Apple pay senere end i Danmark. Og min oplevelse er at under halvdelen af de betalingsteeminaler jeg benytter er trådløse. Og de trådløse terminaler er ofte i små specialbutikker frem for i de store dagligvarerkæder.  

Så Danmark er noget foran på den front.


678

26
26. august 2018 @ 08:41
Veteran

Nu spørger jeg måske dumt af uvidenheden.
Jeg synes da de snakkede om at de ville lave en "konti" på Apple Pay, som man skulle overfører pengene til og fra for at kunne bruge Apple Pay. Er det bare mig der er galt på den? Bliver Apple Pay ikke bare koblet til ens kort, og så kører det derfra?

Nogen erfaringer med forskellen på mobilt dankort og apple pay?


2185

44
26. august 2018 @ 09:59
ASCII jonglør

Denne konto er til Apple Pay Cash - som ikke er kommet til DK endnu.


2581

84
27. august 2018 @ 13:00
Bit kongen
Rene Larsen skrev:

Denne konto er til Apple Pay Cash - som ikke er kommet til DK endnu.

Er det Jyske Banks konto du taler om?

Den er beregnet til dem som har en bank som endnu ikke tilbyder Apple Pay, det har ikke noget med Apple Pay Cash at gøre.


2185

44
27. august 2018 @ 14:42
ASCII jonglør

Mit svar var på Vandermoses‘s spørgsmål vedr. konti til at overfører pengene til og fra - måske jeg misforstod hans spørgsmål ?? - I don’t know


1131

15
27. august 2018 @ 18:53
Stormogul

Jeg har også oprettet mig hos jyske bank. Jeg har fået tilføjet kortet til uret også. Ved i hvordan jeg får det tilknyttet på MBP. jeg kan ikke se hele kort nummeret eller skanne det.

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

2581

84
27. august 2018 @ 19:24
Bit kongen
Antoni Nygaard skrev:

Jeg har også oprettet mig hos jyske bank. Jeg har fået tilføjet kortet til uret også. Ved i hvordan jeg får det tilknyttet på MBP. jeg kan ikke se hele kort nummeret eller skanne det.

Det er en indstilling i Wallet mener jeg, kan ikke huske det 100% her og nu, men erindrer at skulle tage stilling til om et givent kort skulle kunne bruges til Apple Pay på min Mac også.





1131

15
27. august 2018 @ 21:21
Stormogul
Jesper Arning skrev:
Antoni Nygaard skrev:

Jeg har også oprettet mig hos jyske bank. Jeg har fået tilføjet kortet til uret også. Ved i hvordan jeg får det tilknyttet på MBP. jeg kan ikke se hele kort nummeret eller skanne det.

Det er en indstilling i Wallet mener jeg, kan ikke huske det 100% her og nu, men erindrer at skulle tage stilling til om et givent kort skulle kunne bruges til Apple Pay på min Mac også.


Det er der også, men det er kun til godkendelse fra tlf eller uret. Men da jeg har MBP med touch ID kunne det ligeså godt komme i Wallet der.





l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

2185

44
27. august 2018 @ 21:35
ASCII jonglør
Antoni Nygaard skrev:
Jesper Arning skrev:
Antoni Nygaard skrev:

Jeg har også oprettet mig hos jyske bank. Jeg har fået tilføjet kortet til uret også. Ved i hvordan jeg får det tilknyttet på MBP. jeg kan ikke se hele kort nummeret eller skanne det.

Det er en indstilling i Wallet mener jeg, kan ikke huske det 100% her og nu, men erindrer at skulle tage stilling til om et givent kort skulle kunne bruges til Apple Pay på min Mac også.


Det er der også, men det er kun til godkendelse fra tlf eller uret. Men da jeg har MBP med touch ID kunne det ligeså godt komme i Wallet der.


Når du tilføjer dit kreditkort til din MacBook Pro, skal det godkendes/verificeres, og dette kan ske enten via din netbank/wallet eller ved at ringe til et tlf.nr. som burde poppe op i "Wallet & Apple Pay" System indstillingen på din Mac.

Med Nordea skal man når det er på en Mac ringe til kundeservice og bede dem om at få det verificeret - på div. devices godkendes/verificeres det via Netbank app'en eller Nordea Wallet.

På din iPhone er der også en indstilling i "Wallet & Apple Pay" som gør det muligt at benytte iPhone til køb på din Mac


740

38
30. august 2018 @ 17:14

Så kom jeg også med på vognen. Meget let setup, da iPhone selv spørger om, jeg vil tilknytte JB VISA Mobil til Apple Pay.

Hvem har prøvet at bestille varer på apple.com, betalt med Apple Pay og hentet i USA (eller i en anden Apple Store)?