xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Oisters fri data til 129 som primær internetkilde
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


119

0
15. august 2018 @ 14:15
Novice

Hej alle

Vi har købt hus og jeg er i gang med at afsøge mulighederne for internet. Der er hverken fiber eller kabler - kun kobber. SUK!

Nå, men så må man tænke alternativt. Jeg har via speedtest fra min iphone målt hhv 69 mbit og 55 mbit via 4G hos 3. Ganske udemærket i forhold til de "op til" 35 mbit, som YouSee kan levere via kobbernettet.

Jeg tænker,  at modtageren i en router vil være endnu bedre end på min iPhone, hvorfor jeg ikke er bekymret for at hastigheden skulle gå ned.

Er der andre med erfaring ved brug af Oisters fri data abonnement til 129 kr som mobilt bredbånd? Evt. anbefalinger af routere modtages gerne. Routeren skal alene bruges til at modtage internettet og ikke som WiFi hot spot. Dertil bruger jeg min Apple TC og Express som extention.


Cheers

MacBook Pro (R) 13,3" 2,6 GHz og MacBook Pro 13,3" 2,53 GHz; iPad 3rd gen. 3g+wifi 32 GB; iPhone 5s 32 GB; 27" LED Cinema Display; 1TB Time Capsule
  9
0
  103

2581

84
15. august 2018 @ 14:34
Bit kongen

Hvor ser du helt præcist det abonnement? 

Kan du poste et link til det.


Nå jeg fandt det .. det er et mobil abonnement. 

Hvis de ikke har betinget sig at det ikke må bruges i en router burde det være fint.

Men jeg ville nærlæse betingelserne.



119

0
15. august 2018 @ 14:48
Novice

Der er ingen begrænsning i brugen. Det var der tidligere, hvor man maksimalt måtte dele 60 gb, men det var i strid med EU reglerne om net neutralitet. 

MacBook Pro (R) 13,3" 2,6 GHz og MacBook Pro 13,3" 2,53 GHz; iPad 3rd gen. 3g+wifi 32 GB; iPhone 5s 32 GB; 27" LED Cinema Display; 1TB Time Capsule

2709

339
PallMei (Skribent)
15. august 2018 @ 16:23
Bit kongen

Jeg har en i dvale. Hastighedsmæssigt er den langt bedre end det 500GB telia abn til 400,-kr jeg havde før. Nåede dog lige at få hiper installeret inden og der kan hastigheden ikke helt være med, selv om der er langt langt op til den gbps som de lover.

Jeg har ikke noget dårligt at sige og det virker også i min mobilbredbåndsrouter. Jeg får op til 150mbps via router (som teoretisk understøtter LTE op til 300mbps) afhængig af tidspunkt på dagen.


79

0
15. august 2018 @ 22:02
Novice

Læste et sted om en der havde samme tankegang. Han blev dog overrasket over at download på den fri data er begrænset til 8-35 Mbit/s (fra "det med småt"). 

Så det skal du ihvertfald lige være obs på.


2709

339
PallMei (Skribent)
15. august 2018 @ 22:23
Bit kongen
JeppeGrus skrev:

Læste et sted om en der havde samme tankegang. Han blev dog overrasket over at download på den fri data er begrænset til 8-35 Mbit/s (fra "det med småt"). 

Så det skal du ihvertfald lige være obs på.

Det passer heller ikke i praksis, jeg har 60 - 150Mbps afhængig af tidspunkt. Så enten er det forældede oplysninger og/eller det er for få 3's abonnementer til at fremstå mere attraktive.


955

9
16. august 2018 @ 09:50
Veteran
Ceres skrev:

Der er ingen begrænsning i brugen. Det var der tidligere, hvor man maksimalt måtte dele 60 gb, men det var i strid med EU reglerne om net neutralitet. 

Siger du at ingen må begrænse datamængden jf. eu-lovgivningen ? Link ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2709

339
PallMei (Skribent)
16. august 2018 @ 10:56
Bit kongen
Kenny Poulsen skrev:
Ceres skrev:

Der er ingen begrænsning i brugen. Det var der tidligere, hvor man maksimalt måtte dele 60 gb, men det var i strid med EU reglerne om net neutralitet. 

Siger du at ingen må begrænse datamængden jf. eu-lovgivningen ? Link ?

https://ing.dk/sog/oister


119

0
16. august 2018 @ 13:03
Novice

Målte lige 142/20 indendørs med speedtest på min iPhone. Tror det bliver ganske udemærket med mobilt bredbånd via et telefonabonnement :-)

MacBook Pro (R) 13,3" 2,6 GHz og MacBook Pro 13,3" 2,53 GHz; iPad 3rd gen. 3g+wifi 32 GB; iPhone 5s 32 GB; 27" LED Cinema Display; 1TB Time Capsule

458

3
16. august 2018 @ 20:15
Seniormedlem

Nu ved jeg ikke om det stadig er tilfældet, men selvom Oister abonnementer bruger 3's netværk, kan de godt få lavere hastigheder med deres abonnement kontra 3's "ægte" abonnenter. Så test lige med Oister før du opsiger alt hvad du har af net...