xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
MacBook Pro mid 2012 ny SSD og lidt andet ..
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2581

84
14. august 2018 @ 08:41
Bit kongen

Jeg skal have sat en ny SSD i en mid 2012 MacBook Pro og jeg ved at de har haft det svært med Samsung Evo diske indimellem. 

1. Er der nogle der kan sige med sikkerhed at en Evo 860 vil fungere fint? ER der nogle der har en brugt til salg?

2. Og nu vi er ved det har i et godt bud på en "adapter" til at montere den almindelige HD i stedet for CD/DVD drevet? Er der nogle der har en til slag? 

3. Ram til sådan en maskine, køber gerne brugte 2x4 eller 2x8 GB



  3
0
  78

4593

394
14. august 2018 @ 11:52
FPU

Ad 1. Har aldrig hørt om problemer med Samsung's SSD'er i Mac. Har selv sat en Evo 840 i min egen MBP, og den kører upåklageligt. OK, 840'erne havde en bug, som skulle flashes, og der fandtes kun DOS-software til at gøre det med, så jeg måtte brænde en Boot-CD med flasheren på. Det var godt nok weird at se Mac'en starte op i en DOS-prompt. :0)

Ad 2. Nogle steder kan man købe både SSD og adapter i een pakke, f.eks. på Amazon (har jeg læst). Prøv at lave en lokal søgning herinde på f.eks. "adapter" og/eller "SSD"; emnet har været fremme af og til, og der har i disse sammenhænge været anbefalet relevante adaptere. Husk at købe i et EU-land, hvis du vil undgå at betale elektronik-told.

Ad 3. Her kan jeg desværre ikke hjælpe dig med andet end 2 x 2 GB, og det er jo nok, hvad der sidder i din MBP lige nu.

P.S. Hvis du stadig mener, at det er risky business med en Samsung Evo, så kig på SSD'erne fra f.eks. Crucial, IBM eller OWC (Other World Computing).

Spirituel Maskine

2581

84
14. august 2018 @ 11:55
Bit kongen

Prøv at google EVO diske og MacBook Pro, især 2012 årgangen, der er flere der melder om problemer.

Jeg tror jeg går efter en EVO 850, jeg har fundet flere der beskriver at den fungerer perfekt i netop 2012. 




4593

394
14. august 2018 @ 18:17
FPU
Jesper Arning skrev:

Prøv at google EVO diske og MacBook Pro, især 2012 årgangen, der er flere der melder om problemer.

Jeg tror jeg går efter en EVO 850, jeg har fundet flere der beskriver at den fungerer perfekt i netop 2012. 



Det er ny info for mig. Man du kan jo droppe Evo'en og købe en Samsung Pro i stedet for. Men, øh, kig lige på prisskiltet først, ikk'? ;0)

Spirituel Maskine