xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problemer med wifi
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


155

0
13. august 2018 @ 19:52
Novice

Hej jeg har internet igennem hiper, synes ikke de er sp gode til at hjælpe med mig.

Sagen er at jeg ønsker at min Time Capsule skal stå for wifi netværket. Supporterne hos hiper har sendt en e-mail med en brugs vejledning til at sætte mit Sagemcom F@st 3890 WU i bridgemode. Så langt så godt. 

Men når jeg følger vejledningen begynder min TC at komme med nogen status meddelelser om dobbelt DHCP, dobbelt NAT, ingen DNS-servere og ingen gyldig ip-adresse. 

Er der nogen der har en lignende opsætning, eller bare ved der skal til for at jeg kan få stabilt internet igen? Det har virket før, men kan ikke huske hvad jeg gjorde før. 

På forhånd tak.

Mvh. Jonas

  6
0
  98

321

4
14. august 2018 @ 05:28
Lærling

Hos mig er det Airport Extreme der er sat i broforbindelse og Telenors modem der er sat som DHCP server. 



2709

339
PallMei (Skribent)
14. august 2018 @ 06:26
Bit kongen

Har også sat mine timecapsule i bro og overladt WiFi til mit hiper modem, da det har meget bedre WiFi. Jeg har også den gamle madkasse timecapsule, men tvivler stadig på at den seneste timecapsule har bedre WiFi end routeren.


155

0
14. august 2018 @ 22:38
Novice

Hej Popsi og PallMei

Nu har jeg sat mit hiper modem tilbage til fabriksinstillinger og bagefter sat det til bridgemode igen. Det lavede en masse ballade de første par timer. Det var også der jeg oprettet tråden. 

Men nu har det kørt uden problemer i et døgns tid. Har ihvertfald ikke oplevet nogen udfald. 

Når i sætter jeres TC i bridgemode og lader jeres udbyders modem/router klare wifi’en, kan man så koble en Airport Extreme på?

For det er vigtigt for mig, da det er sådan mit musik anlæg er sat op.

Mvh. Jonas



3580

34
15. august 2018 @ 08:54
Virtual Machine

Ja. Men slå NAT og Bridge fra på den extreme. Jeg havde samme setup med en anden udbyder. 

1 stk AirPort Extreme (WiFi)

3 stk Airport Espress (AiprPlay + WiFi ext)


LAN kabel fra fiberbox til Extreme. Fra Extreme tilsluttede jeg så mine Express’er. Det setup virkede fint for mig  


Jeg satte Extreme til Bridge mode men havde stadig aktiveret mit AC WiFi. 

Jeg satte alle Extress til ‘udvid eksisterende WiFi via LAN’ og Aktiverede osse AirPlay højtalere. (Kan ikke længere huske hvad der præcist står i AirPort værktøj)

Routing og NAT håndterede min udbyders fiberbox så. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2709

339
PallMei (Skribent)
15. august 2018 @ 09:09
Bit kongen
Jonas2670 skrev:

Hej Popsi og PallMei

Nu har jeg sat mit hiper modem tilbage til fabriksinstillinger og bagefter sat det til bridgemode igen. Det lavede en masse ballade de første par timer. Det var også der jeg oprettet tråden. 

Men nu har det kørt uden problemer i et døgns tid. Har ihvertfald ikke oplevet nogen udfald. 

Når i sætter jeres TC i bridgemode og lader jeres udbyders modem/router klare wifi’en, kan man så koble en Airport Extreme på?

Mener du en Express? Jeg kan ikke se det skulle være et problem.

For det er vigtigt for mig, da det er sådan mit musik anlæg er sat op.

Mvh. Jonas




155

0
16. august 2018 @ 13:11
Novice

Ja selvfølgelig mener jeg Express 😄