xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
custom streamlink (webradio) der virker u/iphone
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


16

0
12. august 2018 @ 12:47
Nyt medlem

Hej

Jeg er forholdsvis ny bruger af aw3 lte og har ikke kunne finde en radiostation der falder i min smag.

Den radiostation jeg ønsker er tilgængelig som app til iphone, og jeg kan bruge mit ur som fjernbetjening.

Det jeg ønsker mig er dog en mulighed for at lytte til min radiostation på uret alene uden at jeg skal have min mobil liggende i lommen eller rygsækken. Fuldstændig som man har mulighed for med den preinstallerede apple radio app (som kun indeholder et fåtal af stationer, hvoraf ingen som sagt falder i min smag)


Jeg har prøvet at installere en del internetradio apps på uret, men de fungerer alle som en remote, og kræver altså at musikken kører på telefonen..

Tænkte så, at jeg ville kunne tilføje mit ønskede streamlink i itunes og gemme det i min spilleliste. Dette kan sagtens lade sig gøre lokalt, men så snart jeg prøver at gemme til icloud (så jeg kan se spillelisten på uret) får jeg meddelelsen: "Dette emne kan ikke bruges med icloud musik bibliotek" 

Jeg forstår godt at Apple helst vil låse deres brugere til de få radio stationer de tilbyder i deres radioapp på uret.

Det der ikke giver mening er, at jeg til hver en tid kan downloade spillelisten fra den webradio jeg vil høre og derpå finde hvert enkelt nummer i apple music , som jeg abbonnerer på og derpå gemme dem i min spilleliste..

Jeg ved god at streaming af musik og webradio er 2 forskellige ting, men der hvor det giver endnu mindre mening er, at jeg som sagt i itunes kan indsætte radiostream-linket og gemme det i min favorit spilleliste, men jeg kan ikke gemme det til min icloud spilleliste, således at jeg kan bruge det på uret alene..

Samtlige af de webradio apps til aw3 jeg har kunnet opstøve kræver som tidligere nævnt en iphone som master og uret som slave (remote)..

Er nogen af jer bekendt med en app som vil virke standalone altså uden en iphone i nærheden?

MBP13 - iPhoneX - AW3
  2
0
  249

2185

44
12. august 2018 @ 13:49
ASCII jonglør

Har du et Appel Watch 3 med indbygget eSIM, og et abonnement hos 3 ??

Hvilke app eller station er det ikke kan få til at virke ?? - har du evt. kontaktet udvikleren bag, for at høre om den kan benyttes uden en iPhone ??


16

0
12. august 2018 @ 15:13
Nyt medlem
Har du et Appel Watch 3 med indbygget eSIM, og et abonnement hos 3

Ja det har jeg :-)


Det er for så vidt underordnet hvilken radiostation, da Apple umiddelbart kun udbyder deres egen radio-app til standalone brug på aw3..

Mere specifikt er der tale om 181.fm som dog har udviklet en ios app som ikke virker på apple watch medmindre telefonen er i nærheden (udvikleren er kontaktet)

TuneIn Radio der umiddelbart ville være det bedste bud på en udvikler (jævnfør deres høje md/pris), tilbyder også kun fjernstyring af telefon-app´en med aw3 (er kontaktet)

De resterende udbydere af webradio, tilbyder så vidt jeg har testet, også kun fjernstyring og ikke standalone musikafspilning.

Derfor søger jeg nu erfaringer herfra omkring hvorvidt det er lykkedes nogen, at finde en måde at afspille webradio som ikke er udviklet af Apple selv og som kan afvikles på aw3 

Som tidligere nævnt kan jeg sagtens tilføje streamlinks i itunes på en computer og gemme det i en spilleliste, men jeg kan så ikke få lov at overføre den til uret..

Alternativt må jeg manuelt finde samtlige af de musiknumre, der bliver afspillet på min yndlingsstation i apple music og tilføje dem til min spilleliste, men det er ikke helt den løsning jeg søger. Både p.g.a. at musikken så vil fylde godt i urets hukommelse, men også fordi, at jeg så får sværere ved at se det smarte i at have et ur med e-sim..

Hvis musikken kun kan afspilles ved at man lagrer den lokalt, så kunne jeg lige så godt have købt en brugt ipod nano og have den liggende i baglommen ;-)




MBP13 - iPhoneX - AW3