xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kopiere Regler fra Mail i OS X til iCloud...
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


2252

151
05. august 2018 @ 16:32
ASCII jonglør

Jeg er som så mange andre irriteret over, at de Regler, som man sætter op i Mail i OS X overfor div. spam, ikke også virker på ens andre Apple-enheder, fx iPhone for mit vedkommende.

Det ser imidlertid ud til, at det er muligt at kopiere de Regler, som man allerede har lavet i Mail på OS X hhv. macOS over til ens Mail-konto i iCloud. Således skulle Regler virker derfra og fungere over for alle ens Apple-enheder samtidigt.

Jeg har set forskellige forslag på nettet til at kopiere Regler til iCloud, men det lader til, at der kan være visse problemer med at gennemføre dette. Fx at alle ens regler i Mail på OS X simpelthen forsvinder i processen, og så skal man til at lede efter disse i en backup for at kunne reetablere. Det er jo ikke optimalt.

Derfor vil jeg høre, om det for nogen her i forum allerede er lykkedes at kopiere Regler fra Mail i OS X/macOS over til iCloud, så det virker - og i bekræftende fald den præcise opskrift på hvordan dette er gjort?

På forhånd tak.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  9
0
  599

740

38
05. august 2018 @ 17:34

Jeg har helt droppet Apple Mail og købt premium produktet Airmail.

Det virker bare. På alle enheder. Via iCloud sync:

 http://docs.airmailapp.com/airmail-for-mac/accounts/icloud-sync-airmail-for-macos

Airmail er den email klient, som Apple burde have lave (ligesom Fantastical er den kalender, som Apple burde have lavet).


740

38
05. august 2018 @ 17:44

Jeg har helt droppet Apple Mail og købt premium produktet Airmail.

Det virker bare. På alle enheder. Via iCloud sync:

 http://feedback.airmailapp.com/knowledgebase/articles/816408-setting-sync-icloud-preferences

Airmail er den email klient, som Apple burde have lave (ligesom Fantastical er den kalender, som Apple burde have lavet).


2696

335
PallMei (Skribent)
05. august 2018 @ 18:29
Bit kongen

Hvis du har behov for en masse regler til frasortering af reklamemails, så lyder du ikke til at bruge den indbyggede reklamehåndtering som den er tiltænkt (https://support.apple.com/da-dk/HT202315). Jeg har ikke behov for at lave regler til reklame håndtering, men skal siges, at jeg har en gmail konto, som muligvis har en bedre reklamemail-sortering end iCloud.

Men det er rigtigt, at ønsker man regeludførsel på server niveau, skal man altid oprette dem i udbyderens web-mail.


2252

151
06. august 2018 @ 09:40
ASCII jonglør

Tak for info. Jeg har aldrig været rigtig tilfreds med håndteringen af reklamemails i Mail. Jeg vil nemlig ikke se dem - overhovedet. Derfor har jeg følt mig nødsaget til at lave Kill It-lister i Regler.

Dét virker   

Jeg kan så forstå, at dette kan gøres mere effektivt ved at oprette Regler i iCloud istedet for i Mail i OS X, netop for at få det til at virke på alle enheder. 

Så jeg leder stadig efter en metode til at overføre Regler fra OS X til iCloud på en smart måde. 

Anyone?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

127
06. august 2018 @ 10:12
Stormogul

nu spørger jeg dumt... men hvorfor ikke starte forfra med regler?

det kan ikke være nemt at vedligeholde "mange" regler... jeg har min egen mail server og laver ting lidt anderledes, men jeg har under 10 regler. og når man har så få, kan man ligeså godt lave dem manuelt. 

jeg har f.eks. white-list og disse ryger i inbox uden andre regler køre på dem.

resten, bliver sorteret ud header info, om spam score er høj eller lav.

desuden er der også black list af domæner som slettes med det samme. 


2252

151
06. august 2018 @ 10:38
ASCII jonglør

Et udemærket spørgsmål, bestemt ikke dumt - og helt enig, keep it simple.

Jeg selv har derfor også kun to regler, der begge handler om spammails, men med lidt forskellige detaljer i.

Sagen er blot den, at der optræder rigtig mange mailadresser i dem begge to - over hundrede, som er akkumuleret over flere år. Det vil derfor være ulige meget nemmere, hvis der findes en rimelig enkel måde at eksportere disse to regler til lignende Regler i iCloud - istedet for at skulle overføre dem manuelt til et par nye Regler i iCloud. Det vil jo tage en pokkers tid og besvær. Heri består mit problem   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

127
06. august 2018 @ 11:08
Stormogul

og hvor mange af de adresse du har akkumuleret i tidens løb tror du stadig er aktive?

derfor mit forslag, start forfra. find på en måde at gøre ting mere "strømlinet". jeg ved godt, dit system har virket og det vil du ikke pille ved, men nogle gange kan det god betale sig at starte forfra. og få en anden løsning ind der forhåbentlig virker endnu bedre. 

jeg har ikke selv undersøgt mulighederne i icloud.com filtre, men det kan jeg måske godt kigge på og se om der ikke er noget smart måde at filtrere spam på.

jeg tænker, du kan starte med at blokere alle domæner der har mere end 3 tegn efter den sidste punktur. :D der er alligevel ikke noget godt og brugbart på dem. (f.eks. .faith .date .aero .info .blog .news)

slet dine regler, kig på spam du modtager, lav en analyse og lav nye regler der passer til dagens spam og ikke dem fra 2009... :D 


2252

151
06. august 2018 @ 11:15
ASCII jonglør
Nihad skrev:

og hvor mange af de adresse du har akkumuleret i tidens løb tror du stadig er aktive?

Det aner jeg naturligvis ikke - og mht. at slette mine to regler, så du kunne ligeså godt have bedt statsministeren om at smide både livrem og  seler under en tale til nationen   

Men jeg tror faktisk jeg delvist vil følge dit råd ved midlertidigt at suspendere de to regler - for så får vi jo hurtigt at vide, hvordan sagerne står...uden at have smidt bukserne helt   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

127
06. august 2018 @ 11:22
Stormogul

ja, det var det jeg mente... slå dem fra/deaktivere.