xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple ID på Macbook
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


0

0
NAK (Skribent)
29. juli 2018 @ 15:12
Nyt medlem

Jeg har haft macbook i mange år, men jeg halter bagud på visse områder.

Jeg har aldrig brugt Appstore på min macbook, og er faktisk ikke engang klar over om dette er en nyere funktion - for i mine tidligere år på Mac, har Appstore ikke været der til at fortælle, at jeg havde nogle programmer der skulle opdateres.

Jeg er endnu ikke logget ind på Appstore med Apple ID på min macbook, men begynder at ville udvide min horisont.

Mit spørgsmål går på om I bruger det samme Apple ID på jeres Mac's som I også bruger på jeres iPhone?

Jeg er typen der gerne vil holde computer og mobil adskilt - og er ikke sikker på hvilke ting der bliver mixet sammen ved at bruge samme Apple ID?

Er jeg helt fra snøvsen? Er der videoer derude der kan gøre mig klogere? hjælp! :) 

  4
0
  1019

1129

129
29. juli 2018 @ 15:35
Stormogul

Hele pointen med AppleID er der er en login for at gøre livet nemmere for en apple bruger.

når det så er sagt, så kan man sagtens have flere af dem. en til telefon og en til computer. men i min optik giver det ikke mening. 

som sagt, så gør AppleID det nemt at synkronisere diverse data og information, og der er også vise sikkerhedsaspekter i det. f.eks. kan du bruge din telefon/computer til at få engangskoder til en af de andre enheder, når der bruger to-faktor-godkendelser. dette vil næppe være mulig hvis du bruge separate appleID for hver enhed du ejer. 

jeg vil sige, lad være med at gøre det mere indviklet, end det er nødvendigt. brug den samme AppleID til alt.

Og hvor gammel er din mac, siden du aldrig har brugt appstore? 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
29. juli 2018 @ 17:57
Stormogul
Nihad skrev:

Hele pointen med AppleID er der er en login for at gøre livet nemmere for en apple bruger.

når det så er sagt, så kan man sagtens have flere af dem. en til telefon og en til computer. men i min optik giver det ikke mening. 

som sagt, så gør AppleID det nemt at synkronisere diverse data og information, og der er også vise sikkerhedsaspekter i det. f.eks. kan du bruge din telefon/computer til at få engangskoder til en af de andre enheder, når der bruger to-faktor-godkendelser. dette vil næppe være mulig hvis du bruge separate appleID for hver enhed du ejer. 

jeg vil sige, lad være med at gøre det mere indviklet, end det er nødvendigt. brug den samme AppleID til alt.

@Nihad. True   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

0

0
NAK (Skribent)
29. juli 2018 @ 20:18
Nyt medlem

Jeg svarer lige på det sidste først.

Jeg har haft Mac siden 2010, og har for et halvt år siden opgraderet til en nyere Mac maskine. Men før i tiden har jeg kun haft fx word og excel, hvilket kom på en cd med en nøglekode og VLC som man bare downloadede fra webbrowser (så har altså aldrig brugt appstore på min Mac).


Men når du nævner synkronisering af data og information, er det så ikke hvis der er tale om brug af Apple ID på iCloud på både iPhone og Mac - for det var så mit næste spørgsmål. For jeg er heller ikke vant til at være logget på min iCloud på min Mac. Men jeg vil gerne nyde godt af fordele som kopier fx tekst mellem iPhone og Mac eller airdrop og dertil skal jeg vel være logget på iCloud på begge devices med samme Apple ID. Her opstår igen dilemma med at ville adskille tingene. Fx er jeg stor-forbruger på både iPhone og Mac af Noter - men jeg har forskellige noter på hhv iPhone og Mac. Jeg vil ikke risikere at disse blandes (eller at fx de slettes på iPhone og erstattes af dem på Mac) ved begge at synkronisere. Så kan jeg vælge at være logget ind på iCloud via Mac, uden at noget fra min Mac synkroniseres til Clouden?


Og når vi snakker udelukkende Apple ID og Appstore - er det så bare de Apps jeg har på telefonen og omvendt som bliver synkroniseret i skyen eller er der andet?

Er ikke sikker på om jeg gør det mere indviklet end det er, men sådan er mine behov nu engang.


1129

129
29. juli 2018 @ 22:18
Stormogul
Jeg har haft Mac siden 2010, og har for et halvt år siden opgraderet til en nyere Mac maskine. Men før i tiden har jeg kun haft fx word og excel, hvilket kom på en cd med en nøglekode og VLC som man bare downloadede fra webbrowser (så har altså aldrig brugt appstore på min Mac).

fair nok. men alle opdateringer til operativ system kommer jo den vej ind, så du må have gået glip af en del af fejlrettelser og sikkerhedsopdateringer.

Men når du nævner synkronisering af data og information, er det så ikke hvis der er tale om brug af Apple ID på iCloud på både iPhone og Mac - for det var så mit næste spørgsmål. For jeg er heller ikke vant til at være logget på min iCloud på min Mac. Men jeg vil gerne nyde godt af fordele som kopier fx tekst mellem iPhone og Mac eller airdrop og dertil skal jeg vel være logget på iCloud på begge devices med samme Apple ID. 

korrekt. det vil du f.eks. kunne gøre. hvis vel og mærke de programmer du bruger understøtter dette.

dine indkøb, kontakter, noter, billler, videoer osv. vil være synkroniseret på alle enheder der bruger denne appleid. 

Her opstår igen dilemma med at ville adskille tingene. Fx er jeg stor-forbruger på både iPhone og Mac af Noter - men jeg har forskellige noter på hhv iPhone og Mac. Jeg vil ikke risikere at disse blandes (eller at fx de slettes på iPhone og erstattes af dem på Mac) ved begge at synkronisere. Så kan jeg vælge at være logget ind på iCloud via Mac, uden at noget fra min Mac synkroniseres til Clouden?

du vil kunne have noter på din mac, uden at disse ryger på din telefon.

du vil sikkert allerede i dine noter kunne se, "på denne mac" mappen til venstre. disse er gemt på din mac og ikke på icloud kontoen. hvis du gerne vil flytte nogle af dem til/fra din mac/telefon kan dette gøres ved at flytte dem over i icloud fra noter på mac. 

så det kan godt ende blandet, men de kan også sepereres. eller blandes manuelt. alt afhængig af hvad du selv gør.

Og når vi snakker udelukkende Apple ID og Appstore - er det så bare de Apps jeg har på telefonen og omvendt som bliver synkroniseret i skyen eller er der andet?

Er ikke sikker på om jeg gør det mere indviklet end det er, men sådan er mine behov nu engang.

icloud kan synkronisere al data fra apps på telefonen/macen, der understøtter lagring af data i icloud. så ikke al data kommer med på der.

men, der er noget der hedder icloud drev, her kan du selv flytte filer/dokumenter du gerne vil have icloud så de kan tilgås fra andre enheder.

håber at jeg fik svaret på alle spørgsmål.