xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Søger: macOS HTML editor med real-time preview funktion
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1891

183
PowerPalle (Administrator)
27. juli 2018 @ 11:01
Stormogul

Jeg har efterhånden afprøvet en del HTML editor og til dato er BBEdit fra Bare Bones min absolutte foretrukne. Men der mangler noget i BBEdit eller også er jeg ikke selv faldet over funktionen selv.

Jeg mangler en editor, hvor jeg kan se Real Time preview af det jeg laver til forskellige skærmstørrelser. Gerne kun én ad gangen, men funktionen er vigtig.

Men djævlen er i detaljen og det jeg søger er et udviklingsmiljø, der kan det jeg beskrev dog i en opsætning som følger...

  1. klient/server miljø, dvs. at websider hostes dynamisk fra en server og redigeres fra klient
  2. websiderne er dynamiske (eks. PHP, WebDNA mv.)
  3. udvikling og preview foretages på klienten op imod serveren

Jeg har forsøgt mig med Coda fra Panic men uden det egentlige resultat som jeg søger. Måske har jeg benyttet applikationen forkert, who knows.

Any good ideas out there? Alternative editors with preview...!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  10
0
  173

1129

129
27. juli 2018 @ 11:35
Stormogul

godt nok en HTML fil, men det virker også med PHP eller andre filer. disse skal dog gemmes inden preview kan vises. den laver ikke "save" ved hver tast, da det vil give for det mest syntaks fejl. 

min server er sat op til at lave "cache" af PHP filer, derfor kan jeg ikke demonstrere den, da den vil vise cache filen og ikke live preview. 


17

1
27. juli 2018 @ 11:41
Nyt medlem

Sparkle vil være mit bud, bruger det selv efter at have lavet alt manuelt.

Kan hentes her: https://sparkleapp.com



1891

183
PowerPalle (Administrator)
27. juli 2018 @ 14:50
Stormogul

Hej Nihad. Jeg har sat Coda op sådan, at jeg både kan se et direkt (live) preview af en almindelig HTML fil og jeg har også nogenlunde fået det til at virke på klient-server niveau. Jeg er bare ikke overbevist og får mange fejlmeldinger fra Coda.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
27. juli 2018 @ 19:21
Stormogul

om hvad?

hvad slags fejlmeldinger?



1891

183
PowerPalle (Administrator)
27. juli 2018 @ 19:31
Stormogul

Forbindelsesproblemer mellem klient og server. Ligegyldig meddelse uden tal eller prdag. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
27. juli 2018 @ 20:38
Stormogul

i min erfaring, er disse enten et server issue eller selve forbindelse indstilling der ikke er korrekt.

måske noget med filrettigheder, det er i hvert fald en typisk fejl.



1891

183
PowerPalle (Administrator)
27. juli 2018 @ 21:14
Stormogul

Efter et par dage så virker det igen og jeg har ikke rørt ved noget   så nu har jeg kigget lidt mere på Coda. Men jeg har ikke alt på plads med Coda endnu herunder min generelle holdbearbejdning (altså det at Coda kravler op i min rygsæk som et godt værktøj) og derfor leder jeg parallelt efter et alternativ.

Nihad, har du fået Preview til at virke på en iPhone? Jeg har fået det til at virke på iPad men ikke iPhone. Jeg tror at jeg mangler at identificere nogle setting på iPhonen...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
28. juli 2018 @ 12:02
Stormogul

bruger ikke telefonen til udvikling. så har ikke det store kendskab på telefonen. men har lige afprøvet det, og her ser det ud til at man ikke kan få det "side-by-side" men man klikker på "'øje" for at få vist preview af ændringerne.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
28. juli 2018 @ 12:33
Stormogul

Præcis

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
28. juli 2018 @ 12:58
Stormogul

tror dete er en feature og ikke en bug. skærmen på iphone er nok bare for lille at det vil være brugbart med side-by-side.