xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hotmail flytter mails til trash når jeg sletter på iPhone
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


120

0
26. juli 2018 @ 14:13
Novice

Jeg bruger min MacBook Pro til post,  men jeg tjekker også post på min iPhone (iOS11), men hvis jeg får slettet en mail på min iPhone flyttes disse mails automatisk til Trash på min MacBook.

Kan det undgås?

  4
0
  140

1900

183
PowerPalle (Administrator)
26. juli 2018 @ 15:10
Stormogul

Ja, det kan godt undgås.

Hvis jeg skal granske min viden lidt her i sommervarmen så benytter du idag IMAP og den synkroniserer mellem postkasser. Muligvis er der en instilling der gør at den ikke synkroniserer og så skal du være POP i stedet for IMAP på din mail konto.

Muligvis et forældet svar (POP)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

339
PallMei (Skribent)
26. juli 2018 @ 16:10
Bit kongen

Jeg ved ikke hvad du ønsker og har pt. fjernet mail fra min iphone.

Men Hvis du ønsker de skal slettes permanent istedet for at flyttes til skraldespand, så er jeg sikker på der er mulighed for at sætte det under indstillinger. Det er dog noget risikabelt, men jeg er sikker på, at du også kan aktivere bekræftelse.

Hvis det er en fejl, at du vælger at slette den. Så kan du igen garanteret aktivere en bekræftelse eller slå swipe fra. I værste fald må du blot flytte den tilbage til indbakken.

Pop3 vil jeg aldrig anbefale (har en veninde hvis pop3 opsætning og alle de problemer hun døjer med, hænger mig langt ud af halsen). http://www.pop2imap.com/


1900

183
PowerPalle (Administrator)
26. juli 2018 @ 16:20
Stormogul

Enig i, at POP3 er forældet men det virker således, at alle postkasser ikke er synkroniseret. Hver postkasser er sin egen. Jeg er ikke faldet over en tilsvarende funktion under IMAP - men jeg har heller ikke ledt da jeg selv gerne vil være synkroniseret.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

339
PallMei (Skribent)
26. juli 2018 @ 17:16
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Enig i, at POP3 er forældet men det virker således, at alle postkasser ikke er synkroniseret. Hver postkasser er sin egen. Jeg er ikke faldet over en tilsvarende funktion under IMAP - men jeg har heller ikke ledt da jeg selv gerne vil være synkroniseret.

Det er korrekt. Men jeg har heller ikke fantasi til hvorfor man ønsker det. Den væsentligste grund til at være tvungen til pop3, er begrænset serverplads. Imap kræver at det hele lagres på serveren, men hvis serverpladsen er begrænset, så kan man hente ned med pop3 og slette mails over en hvis alder på serveren. Men omvendt så flytter man kravet til lager over på klienten, hvis man vil kunne kigge tilbage i tiden. Ligeledes skal man sikres at perioden mails gemmes på serveren før sletning er tilstrækkelig høj, til at alle ens klienter når at hente, hvis man vil undgå huller i historikken. Hvis man tage en ny klient i brug, er man nødt til at eksportere/importere mails fra en gammel klient, hvis man ønsker historikken. Har man kun sin fulde mailhistorik på en maskine, skal man også sikre sig med backup, hvis den maskine går tabt eller dataene blive utilgængelig. Kort sagt, en masse bøvl, mens imap, bare skal logge på og man har det hele. Backup er dog stadig vigtig ved Imap, for ens mail-udbyder kan jo svigte og man kan aldrig have for meget backup (så længe det ikke kompromitere datasikkerheden) 😇