xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
laaaaangsom extern disk
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1275

36
23. juli 2018 @ 22:13
Stormogul

Sært problem - måske opstået efter High Sierra:

Jeg har en 512 GB Samsung SSD monteret i kabinet med usb-c tilslutning. På den er alle mine samples og instrumenter til Logic. Det har hidtil virket godt.

Men nu er disken pludselig langsom - prøvede at opgradere til APFS format, stadig langsom. Så langsom, at jeg nærmest ikke kan bruge den.

Det er lidt siden, jeg sidst brugte den (sygdom og andet i familien) - ved kun, at sidst den var i brug med min 1. gen MBP touchbar med Sierra, fungerede det fint.

Har googlet uden at finde noget - måske er der en macnytter, der kan hjælpe??

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  4
0
  72

1519

0
23. juli 2018 @ 23:53
Suspenderet

Kan man opgradere til APFS uden at formatere disken?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

740

38
24. juli 2018 @ 00:27

 If your device supports the macOS High Sierra version, then you can simply upgrade it. This will automatically convert your file system to the APFS.


2709

341
PallMei (Skribent)
24. juli 2018 @ 09:00
Bit kongen

Prøv at tjekke systemrapport for hvilken usb hastighed den er koblet op med.

Det kan være kablet. Et usb 3 kabel har en ekstra leder. Så hvis du benytter et usb 2 kabel eller denne leder på anden vis ikke har kontakt, så køre du ikke med 5Gbps+ (usb 3) men højest 480Mbps (usb 2).

ps. med mindre der anvendes særlig driver med scsi emulering over usb, så understøttes trim ikke på usb forbundne lagermedier. Det vil også medføre reduceret ydelse ved næsten fyldt drev og på sigt (afhængig af hvor meget der skrives og slettes).


1275

36
24. juli 2018 @ 13:06
Stormogul
PallMei skrev:

Prøv at tjekke systemrapport for hvilken usb hastighed den er koblet op med.

Det kan være kablet. Et usb 3 kabel har en ekstra leder. Så hvis du benytter et usb 2 kabel eller denne leder på anden vis ikke har kontakt, så køre du ikke med 5Gbps+ (usb 3) men højest 480Mbps (usb 2).

ps. med mindre der anvendes særlig driver med scsi emulering over usb, så understøttes trim ikke på usb forbundne lagermedier. Det vil også medføre reduceret ydelse ved næsten fyldt drev og på sigt (afhængig af hvor meget der skrives og slettes).

Forstår godt dit forslag - men der er ikke ændret på hardware - kun software (opdatering til High Sierra) - og har fundet en anelse på nettet om folk med samme problem, dog ingen løsninger

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989