xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke tilgå hjemmeside
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


8581

198
13. juli 2018 @ 10:02
Poseidon

Kære mednørder, jeg er lige skiftet fra en DSL linie til fiber, og efterfølgende er der en enkelt hjemmeside som jeg ikke kan tilgå (Mobileread.com), som jeg ellers plejer at besøge meget. 

Min nye fiberrouter kan ikke pinge hjemmesiden (100% packet loss), og tager jeg min bærbar på et andet netværk end det der kommer fra fiberlinien, så kan jeg fint få adgang til sitet. Så derfor antager jeg det er et problem udefra og ikke lokalt. Er der intet andet at gøre end at kontakte min fiberudbyder og pige til dem, eller har i andre tips til hvordan jeg kan karaterisere problemet?

Der var engang en Mac...
  2
0
  407

1493

39
13. juli 2018 @ 10:08
Stormogul

Har du prøvet med en anden dns udbyder? for så kan det være det er din udbyders dns der ikke er opdateret til at pege på det site du prøver at komme på,

Du kan evt omgå dns ved at prøve ip'en direkte 

138.201.168.226

Kan du det, så er jeg ret sikker på det er din udbyder dns der skal opdateres, kan du ikke komme på stadig via ip adressen, så vil jeg tro det er mobileread.com der måske har spærret din udbyder ip range,eller en router på vejen der til og derfor så ikke tillader connections der fra.


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

8581

198
13. juli 2018 @ 11:04
Poseidon
Rasmus Lauritsen skrev:

Har du prøvet med en anden dns udbyder? for så kan det være det er din udbyders dns der ikke er opdateret til at pege på det site du prøver at komme på,

Jeg kører med 8.8.8.8 (Google) og 1.1.1.1 (Cloudflare) på mine maskiner.

Overrider routerens DNS den jeg har opsat på min computer?

Du kan evt omgå dns ved at prøve ip'en direkte 

138.201.168.226

Det virker heller ikke. :( Så jeg går derfor ud for at det ikke er et DNS problem?

Kan du det, så er jeg ret sikker på det er din udbyder dns der skal opdateres, kan du ikke komme på stadig via ip adressen, så vil jeg tro det er mobileread.com der måske har spærret din udbyder ip range,eller en router på vejen der til og derfor så ikke tillader connections der fra.

Jeg prøver lige at høre siden ad.. Tak for hjælpen!

Der var engang en Mac...