xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Adgang til disk på MacBook Pro Retina 13" Primo 2015?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


91

0
03. juli 2018 @ 18:36
Novice

Jeg har en bruger som har hældt kaffe i sin MacBook Pro 13" Primo 2015, som gerne vil have adgang til dokumenter på disken.

Den vil ikke gå i "Target mode", så jeg kan ikke tilgå den med et Thunderbolt kabel. :-(

Jeg ved at den har en PCIe 2.0 4-lane interface SSD, men det er et speciel Apple interface, så jeg har hverken fundet en konverter, eller et kabinet.

Er der nogen af jer "Macnytter" der har en ide, eller ved hvad man kan gøre?

Det haster lidt, da jeg går på ferie på fredag!


Kent 

En MacBook Pro, en G3 B&W... pokkers ikke mere plads! :-)
  9
0
  225

8586

198
03. juli 2018 @ 18:57
Poseidon

Pil SSD'en ud og sæt den i en tilsvarende model. Hvis du ikke kan få den i Target Mode, så er motherboardet nok helt dødt.

Det her kabinet skulle kunne klare SSD'en, og du kan have det hjemme torsdag.

Der var engang en Mac...

4593

394
03. juli 2018 @ 19:04
FPU

Uha, der er din bruger godt nok noget på den. Jeg er ikke MBPr- eller PCIe-ekspert, men en eller anden bør jo svare et eller andet, og jeg har da nogle forslag:

1. Google "PCIe 2.0 Cable", "PCIe 2.0 adaptor" og "PCIe 2.0 cabinet", evt "inkl. 4-lane". Kig også på de billeder, som Google foreslår.

2. Prøv at støve rundet inde på www.powerbookmedic.com; måske har de noget brugbart.

3. Flyt disken over i en anden MBP Retina magen til den defekte. Det er muligvis ikke så enkelt, da Retina'erne vist nok er limet sammen, men hvis det haster så meget med de data, må man jo splitte de to Mac'er ad og så få dem limet sammen igen på et senere tidspunkt.

4. Skynd dig at tage til Kastrup og få den renset og genoplivet hos mactekniker (hvis han ikke er gået på ferie). En anden bruger herinde har lige været igennem "dead-by-coffee, og det lykkedes vist nok at få liv i den igen med data intakt. Det kan du læse om i denne tråd.

Link til macteknikers hjemmeside:

Klik.

Held og lykke og feedback

Spirituel Maskine

4593

394
03. juli 2018 @ 19:07
FPU

Der var David så lige en postgang hurtigere end mig, og det er ikke første gang. Hej David! :O)

Hans råd er sådan cirka lige som mine, så der ER nok ikke så meget andet at gøre.

Jeg ville selv satse på løsningen med eksternt kabinet. Desuden har David nok ret i, at bundkortet er kreperet, når du ikke kan få den i Target Disk Mode.

Spirituel Maskine

91

0
03. juli 2018 @ 19:27
Novice

Hej begge to.

Tak for råd, jeg prøver at sætte disken i en anden Mac, ellers må jeg få aftalt med brugeren, at jeg skal kontakte macteknikker.

Jeg har ikke lyst til at bruge en masse penge på en død disk, så jeg vil først prøve med en anden Mac først.


Kent

PS. Hvis der er nogen i Aarhus og omegn , der kan det samme, så høre jeg gerne fra jer.

En MacBook Pro, en G3 B&W... pokkers ikke mere plads! :-)

4593

394
03. juli 2018 @ 20:45
FPU

Jamen, det var da så lidt. Der er jo derfor vi hænger ud herinde (og også for at spørge de andre hajer til råds, når vi (jeg) selv bøvler med noget). Pøj-pøj til din bruger.

Spirituel Maskine

2709

341
PallMei (Skribent)
03. juli 2018 @ 21:06
Bit kongen

Hvor meget er egentlig tabt. Måske har brugeren backup af mere end han/hun ved (Timemachine, dropbox, icloud m.v..)?


91

0
04. juli 2018 @ 05:51
Novice

Hej PallMei

I følge brugeren så havde/har han kun det på Mac'en, som han savner. :-(

Kent

En MacBook Pro, en G3 B&W... pokkers ikke mere plads! :-)

2709

341
PallMei (Skribent)
04. juli 2018 @ 08:58
Bit kongen
Kent Wormsdorf skrev:

Hej PallMei

I følge brugeren så havde/har han kun det på Mac'en, som han savner. :-(

Kent

:-( håber han lære af det og sørger for backup fremadrettet. Mange ting kan også findes i mail, hvis det har været del af en korrespondance. Men fuld gendannelse lyder desværre til at kræve liv i ssd'en på den ene eller anden måde, som allerede foreslået.



91

0
04. juli 2018 @ 09:46
Novice

Hej

Jeg har lige sat disken i en MacBook Air mid 2013, og har fået den til at boote fra disken, så nu afventer jeg blot brugeren, så vi kan logge ind. :-)

Og, ja brugeren skal lære lidt om backup. :-)

Kent

En MacBook Pro, en G3 B&W... pokkers ikke mere plads! :-)