xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sønnen på Windows har et stort problem, hjælp dog staklen.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1519

0
01. juli 2018 @ 13:19
Suspenderet

Ja, det er noget underligt noget med filer fra Windows til Mac, sønnen laver sit CV på Windows og bagefter giver han mig det så jeg kan rette stavefejl,han er ordblind,og så skal det printes ud. MEN, det' CV han lavede på sin computer, ligner slet ikke det jeg får,der er et mylder af sager der ikke skal være der. Jeg ved jo godt det er sådan,men det er første gang jeg har brug for at åbne en sådan Windows fil, og nu spørger jeg så her; uden at installere Office, hvordan kan jeg så hjælpe knægten, hvilket program kan bruges til formålet, uden at det koster en masse dineroer?


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  9
0
  195

1493

39
01. juli 2018 @ 13:28
Stormogul

en windows fil?

laver han det i notepad ? textedit? word? libreoffice? noget helt 5.? der er mange gæt.. man laver ikke bare noget i windows, det kræver oftest et program der kører I windows.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

740

38
01. juli 2018 @ 13:49

To hurtige løsninger:

1. Du sætter dig og retter på hans maskine, sætter printeren til hans maskine og printer ud.

2. Han mailer dig den rå tekst uden formatering til din Mac, du retter på din Mac og printer på din Mac.


2709

341
PallMei (Skribent)
01. juli 2018 @ 14:38
Bit kongen

Brug samme app, som din søn, hvis du vil være sikker på at resultatet bliver som tilsigtet. Hvis du allerede gør, kan det være formateringstegn der er synlig på din (mellemrum, tabulator, linjeskift etc.). Det kan slukkes og har ingen betydning for udskrift.





1129

129
01. juli 2018 @ 15:38
Stormogul

der skal basis viden indenfor IT for at forstå problematikken da altid har været der. 

kompatibilitet programmer imellem. langt de fleste programmer til office har en god kompatibilitet med andre og endda andre versioner. men dokumenterne kan også laves på en utal af forskellige måder. og det kan også være der problemet opstå.

men nu nævner du du ikke har office, så måske er problemet jo reelt der. at den måde din søn har lavet dokumentet kræver en "ms program" for at afkode, og ikke er kompatibel med noget andet... f.esk. det du har på din mac. som nok er pages?

så kommer vi også dertil, er pages opdateret til den seneste version? eller er det den samme som kom med din mac mini?

der er mange ting der kan have gået galt. 

hvis man ikke vil bokse med det, så er PDF en mulighed, men her kan du ikke rette, kun læse. men så kan du i det mindste læse dokumentet og printe den så han kan rette selv i det.




4593

394
01. juli 2018 @ 16:46
FPU

Du har nok fået en masse Word-koder med over, som så bliver synlige, når du åbner dokumentet i din engen tekst-editor.

Bed sønnike om at arkivere i Ritch Text Format (.rtf); så bibeholdes det meste af formater (fed skrift, understregninger, etc.), og det format kan alle nyere editorer læse, også dem på Mac.

Sønnike skal vælge "Gem som…" i sin save-dialog, g så vælge Rich Text Format fra en lokalmenu.

Hvis I har en printer, kan han jo også bruge den, og så kan du gå i gang med den røde kuglepen; den metode bruger jeg selv, hvis jeg skal læse korrektur på et eller andet vigtigt, da det er min erfaring, at jeg altid misser et eller andet et par steder eller tre, når jeg retter direkte på skærmen.

Spirituel Maskine

210

0
01. juli 2018 @ 20:36
Suspenderet

... evt installer LibreOffice på din mac. Det er gratis og kan åbne mange Word/Office-filer - også til redigering.
Er også på dansk.
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/?type=mac-x86_64&version=6.0.5&lang=da

Men måske meget bedre - min erfaring - sæt dig med sønninken ved hans PC og gå det igennem sammen.
Med en kaffe, en cola, godt humør og god tid :-)


8586

198
01. juli 2018 @ 22:40
Poseidon

Få ham til at sende den som PDF.

Der var engang en Mac...

1519

0
01. juli 2018 @ 23:55
Suspenderet
Lasse skrev:

... evt installer LibreOffice på din mac. Det er gratis og kan åbne mange Word/Office-filer - også til redigering.
Er også på dansk.
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/?type=mac-x86_64&version=6.0.5&lang=da

Men måske meget bedre - min erfaring - sæt dig med sønninken ved hans PC og gå det igennem sammen.
Med en kaffe, en cola, godt humør og god tid :-)

Er ved at downloade Libre Office, så prøver jeg det og der, tak for en masse gode råd. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

292

2
02. juli 2018 @ 00:13
Juniormedlem

Skriv det i google docs!