Det er top nice!
Hvor i DK?
Keyboard Service Program for MacBook and MacBook Pro
Det vil i DK typist være Humac, som er en "Apple Authorized Service Provider"
Hvad er andres erfaringer med tastaturet? Jeg har eksempelvis et S, der "klistrer" og så et par andre der også opfører sig underligt, men det er IKKE altid S'et eller de andre udviser fænomenet.
Jeg kan forestille mig at de skifter hele tastaturet, hvis der bare er én tast der fejler.
Rene Larsen skrev:Keyboard Service Program for MacBook and MacBook Pro
Det vil i DK typist være Humac, som er en "Apple Authorized Service Provider"
Hold jer langt væk fra Human service !!!!
Brug en af de andre....det kan kun være bedre.
PowerPalle skrev:Hvad er andres erfaringer med tastaturet? Jeg har eksempelvis et S, der "klistrer" og så et par andre der også opfører sig underligt, men det er IKKE altid S'et eller de andre udviser fænomenet.
Jeg har problemer med 4-tal stort set konstant (virker, giver dobbeltslag, virker ikke) og nogle andre knapper, men de andre er ikke konstant.
Samtidig har jeg problemer med højre side af musepladen, som ændrer karakter (mister klik-funktion) for et øjeblik efter at virke.
Skulle min MBP have skiftet tastaturet, ville jeg helt sikkert vælge Servicepartner - har altid fungeret perfekt for mig de gange, der har været brug for det.
Jeg har brugt Humac i Kolding 2 gange til at få skiftet tastatur og har ik oplevet andet end kanon service. Sidate gang tog det ikke mere end 2 dage fra indlevering til afhentning.
De skifter hele topcase og batteriet når de skifter tastatur.
Vil det sige, at det er sandsynligt, at hele tastaturet skiftes, hvis der blot er en defekt tast? Jeg har aldrig selv adskilt en MBP og ved ikke om sommerfugletastaturet er én enhed eller om hver tast er sin egen entitet.
Jeg har haft min Macbook inde hos Humac og Care1 i Aarhus, til problemer med tasterne. Sidstnævnte var helt klart at foretrække.
PowerPalle skrev:Hvad er andres erfaringer med tastaturet? Jeg har eksempelvis et S, der "klistrer" og så et par andre der også opfører sig underligt, men det er IKKE altid S'et eller de andre udviser fænomenet.
I nogle tilfælde har en god omgang venden op og ned og højre og venstre, suppleret med en støvsuger med et lille støvsugerhovede med børster på, fixet mine problemer. Men i første omgang havde jeg 25% af mit tastatur (!) plus pegefelt (!), som der ikke kunne fixes med det.
Og jeg skal have den ind for tredie gang nu, pga. min tab-tast. De skiftede ellers hele top-casen sidst.
Lars Sejerup skrev:
Jeg kan forestille mig at de skifter hele tastaturet, hvis der bare er én tast der fejler.
Care1 i Aarhus sagde til mig at hvis det gjalt én tast, så ordnede de den alene, og var det to eller flere, så skiftede de hele top-casen.
Jeg undres over at så mange, af Jer macnørder og flittige forumsbrugere, har problemer med Jeres Macbook’s og at I så stadig holder fast i Apple’s produkter?.
VH
alternativ er, at tastatur virker, men intet andet... :D (overdrivelse fremmer forståelse)
jeg ser gerne flere bruger linux baseret operativ system. men så længe linux er fragmenteret som den er, er det nok ikke for alle. apple er ikke længere hvad det har været.
når det så er sagt... så har apple i det mindste noget der minder om et forsøg på at fikse deres problemer med design, fabrikation og lignende...
det kan de færreste i PC verden pralle af.
Så får Apples initiativ kritik, idet tastaturet blot skiftes ud med et af samme art - og måske med samme problem(er). For det er jo langtfra alle, der har haft problemer med det nye tastatur.
Kritikken kan læses her:
CMV: Apple’s service program for MacBook keyboards only puts a band-aid on the problem
Peterdyr skrev:
Jeg undres over at så mange, af Jer macnørder og flittige forumsbrugere, har problemer med Jeres Macbook’s og at I så stadig holder fast i Apple’s produkter?.
...well Peterdyr. Mine to computere er fra Apple. Min mobil og tablet er fra Huawei. Bilen pt. en Skoda, støvsugeren Electrolux, emhætten AEG og et fjernsyn fra Philips.
Hvilke produkter og firmaer skal jeg holde mig fra... :-)
Jeg tænker bare at hvis andre lavede iOS og MacOS produkter så ville jeg da overveje dem men det er der ikke, så derfor får Apple mine penge.
Plus så meget syntes jeg nu heller ik der er galt med deres ting. Har aldrig haft en iphone inde til rep. NEVER og er den første macbook jeg har inde, at den så har været inde 2 gange er lidt træls men nå, når det bliver fixet på 2 dage så overlever jeg nok. Mine Apple tv, min ipad, min iMac og mit Apple watch har heller aldrig fejlet noget.
Lasse skrev:Peterdyr skrev:
Jeg undres over at så mange, af Jer macnørder og flittige forumsbrugere, har problemer med Jeres Macbook’s og at I så stadig holder fast i Apple’s produkter?.
...well Peterdyr. Mine to computere er fra Apple. Min mobil og tablet er fra Huawei. Bilen pt. en Skoda, støvsugeren Electrolux, emhætten AEG og et fjernsyn fra Philips.
Hvilke produkter og firmaer skal jeg holde mig fra... :-)
Lasse, de firmaer som ikke hjemkalder deres produkter efter 1-3 år på markedet.
At et firma som Apple med enorme udviklings- og produktionsresurser, ikke er i stand til at “opdage” et tasteturproblem før end der er gået 3 år, og så ovenikøbet i deres topprodukt(Macbook Pro), er mig en gåde.
VH
Peterdyr
Peterdyr skrev:Lasse skrev:Peterdyr skrev:
Jeg undres over at så mange, af Jer macnørder og flittige forumsbrugere, har problemer med Jeres Macbook’s og at I så stadig holder fast i Apple’s produkter?.
...well Peterdyr. Mine to computere er fra Apple. Min mobil og tablet er fra Huawei. Bilen pt. en Skoda, støvsugeren Electrolux, emhætten AEG og et fjernsyn fra Philips.
Hvilke produkter og firmaer skal jeg holde mig fra... :-)Lasse, de firmaer som ikke hjemkalder deres produkter efter 1-3 år på markedet.
At et firma som Apple med enorme udviklings- og produktionsresurser, ikke er i stand til at “opdage” et tasteturproblem før end der er gået 3 år, og så ovenikøbet i deres topprodukt(Macbook Pro), er mig en gåde.
VH
Peterdyr
Mange andre fabrikanter laver allerede Chiclet tastatur. Så de må opfinde den dybe tallerken på ny, så de kan patentere den og være "innovative". Jeg frygter det næste er ren touch+haptic feedback tastatur, hvilket for mig vil være den ultimative ringeste tastatur løsning.
Jeg ejer ikke en af de berørte maskiner og håber også at trække udskiftning til noget nyt er dukket op. P.t. vil jeg hellere købe en ældre Macbook Pro end de nye modeller og det er også hvad jeg har rådgav en vendinde til.
MacOs er det bedste OS efter min mening og det fysiske design+forarbejdning er svær at finde tilsvarende, men prisen er stukket af.
Peterdyr skrev:Jeg undres over at så mange, af Jer macnørder og flittige forumsbrugere, har problemer med Jeres Macbook’s og at I så stadig holder fast i Apple’s produkter?.
VH
Ved du hvad ? IBM har nu mere end 100000 mac´s i brug. IBM siger at de tjener hundredevis af dollars hver gang en medarbejder overgår til mac.....til trods for højere anskaffelsespris!
Samtidig fortæller de, at en typisk mac bruger har behov for hotlinekald en håndfuld gange efter modtagelsen af computeren, mens windows/pc brugere typisk har behov for mere end 40 hotlinekald. IBM´s erfaringer er derfor beviset for hvorfor it-afdelingerne hader mac, da de derfor ikke mere er uundværlige....
Så....hvad er det lige du undres over ??
Just asking .....
Peterdyr skrev:Jeg undres over at så mange, af Jer macnørder og flittige forumsbrugere, har problemer med Jeres Macbook’s og at I så stadig holder fast i Apple’s produkter?.
VH
Hvorfor skulle én fejl få mig til at forkaste en hel produktrække? Jeg ejer mange Apple-produkter, og det er det eneste som har en vedvarende fejl, som jeg i øvrigt kan få fikset gratis?
Det ville være dejligt hvis Apple gik tilbage til de "gamle" tastaturer fremover i kommende modeller.
Deres eksperiment med nye tastaturer slog altså fejl. De nye tastaturer er ikke nær så behagelige som de gamle. Men brugere, der ikke skriver ret meget, opdager det måske ikke.
Peter999 skrev:Det ville være dejligt hvis Apple gik tilbage til de "gamle" tastaturer fremover i kommende modeller.
Hørt! Jeg er absolut ikke tilhænger af de nye tastaturer på MBP. Mine fingre kan simpelthen hen ikke (uden at jeg kigger) navigere/føle... og så er der hele sagen med at taster ikke virker efter hensigten...
Jeg syntes til gengæld at det er super at skrive på, har aldrig skrevet så hurtigt og uden at kigge på tasterne før som jeg gør på den her macbook pro selvom tasterne kun holder ca 9 mdr
Personligt synes jeg bare at jeg laver for mange fejl, fordi der ikke er nok traveldistance på tasterne. Så jeg overkompenserer og hamrer lidt for meget i tasterne, men det er ikke altid nok. Det kan være butterfly 2 udgaven er bedre, men jeg foretrækker til hver en tid at skrive på mit eksterne Apple tastatur.
https://www.recordere.dk/2018/06/apple-fri-service-paa-keyboard-fejlen-i-macbook-og-macbook-pro/
Venligst læs kommentarfeltet.
VH
Peterdyr skrev:https://www.recordere.dk/2018/06/apple-fri-service-paa-keyboard-fejlen-i-macbook-og-macbook-pro/
Venligst læs kommentarfeltet.
VH
Hvorfor?
David Munch skrev:Peterdyr skrev:https://www.recordere.dk/2018/06/apple-fri-service-paa-keyboard-fejlen-i-macbook-og-macbook-pro/
Venligst læs kommentarfeltet.
VH
Hvorfor?
Fordi jeg mener at nogle af kommentarerne, giver et indblik i, hvordan Apple håndterer klager over deres/Jeres defekte tastaturer, så derfor David.
VH
Peterdyr skrev:Fordi jeg mener at nogle af kommentarerne, giver et indblik i, hvordan Apple håndterer klager over deres/Jeres defekte tastaturer, så derfor David.
VH
Det er jo ikke rigtigt? Der er ikke ét eneste af de indlæg som omhandler hvordan Apple håndterer klager over tastaturerne.
David Munch skrev:Peterdyr skrev:Fordi jeg mener at nogle af kommentarerne, giver et indblik i, hvordan Apple håndterer klager over deres/Jeres defekte tastaturer, så derfor David.
VH
Det er jo ikke rigtigt? Der er ikke ét eneste af de indlæg som omhandler hvordan Apple håndterer klager over tastaturerne.
Jo der er,, link fra een af kommentarerne:
VH