xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Navigon 😕
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


1708

43
20. juni 2018 @ 20:15
Stormogul

Navigon har jo lukket for Purchases her den 14 maj, men hvordan kan jeg så restore Purchases ?

Får fejlen: Failed to connect to the Navigon server .....

Så nu kan jeg sket ikke bruge Navigon, den kan ikke finde noget som helst.  😢

  10
0
  148

95

7
20. juni 2018 @ 21:57
Novice

Jep de har lukket alle apps ned fra navigon og deres ejer garmin har også lukket deres apps ned.

Så du må bruge en anden nu, here, TomTom go, maps.me

Jeg har selv brugt navigon siden 2011 :-(


2581

84
20. juni 2018 @ 22:27
Bit kongen

Det burde ikke være noget problem ifølge Navigon.

Læs her lidt ned af siden.

Min Navigon kører som den skal.



2581

84
20. juni 2018 @ 22:29
Bit kongen

fejl


1708

43
20. juni 2018 @ 22:44
Stormogul

Ja jeg har læst siden flere gange uden at blive mere klog. 😳

Har også brugt Navigon siden den kom til iOS. Meget trist at de bare lukker den ned. 


1708

43
21. juni 2018 @ 06:56
Stormogul

Nå nu har jeg købt Sygic Europe GPS Navigation. Den er vildt fed.  😁


95

7
21. juni 2018 @ 07:07
Novice

Min navigon kører også endnu, men vist man nulstiller telefonen til ny, kan man ikke hente den mere fra appstore, den bliver heller ej opdateret mere.


1263

36
21. juni 2018 @ 08:21
Stormogul

Se evt. denne tråd

Og super ærgerligt at Navigon stopper - den har været mig en kilde til sjove, smukke og oplysende ture rundt i Europa. Så jeg venter nok med at købe ny telefon, så længe den virker 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2252

150
21. juni 2018 @ 09:37
ASCII jonglør

I et andet fora har en bruger berettet, hvordan man kan downloade alle kortene til Navigon, således at man også kan bruge app'en fremover. Har endnu ikke selv prøvet dette, men her er opskriften (dog ikke til iPhone, men det kan man vel korrigere til):

Har lige leget lidt med Navigon's måde at lagre mapdata på min HTC U11. Det er meget enkelt:

I folderen \HTC U11\Intern delt lagerplads\Android\data\com.navigon.navigator_checkout_eu40\files\Navigon ligger en .map fil for hvert land.
Disse kan uden videre slettes og tilføjes via USB fra computer.
Når Navigon startes, scanner den lige folderen for at se hvilke kort der findes, og opdaterer sin egen map manager med et flueben for de lande den har kunnet finde .map fil til, og en tom checkbox for de lande hvor der ingen .map fil er.

I alt "kender" den 47 lande i Vesteuropa.
Jeg har således lige hentet alle 47 landes .map fil hjem (det kan man stadig) og gemt lokalt på min NAS.
Dermed kan jeg efter behov lægge kort på min telefon, og være ligeglad med hvornår Navigon evt. måtte lukke for den tjeneste.
Naturligvis vil disse kort ikke blive opdateret med nye veje osv... men jeg tror sagtens jeg kan leve med nuv. Navigon app + kortdata et pænt stykke tid frem.
Så dermed er overvejelsen om hvilken navigationsapp man skal skifte til, udskudt for en tid....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
21. juni 2018 @ 12:37
Bit kongen
Micheangelo skrev:

... men vist man nulstiller telefonen til ny, kan man ikke hente den mere fra appstore.

Det er ikke rigtigt jeg har lige taget en ny iPhone i brug og fik uden problemer Navigon på den.


1708

43
21. juni 2018 @ 15:25
Stormogul

Har lavet en sag hos Navigon, her er deres svar (Jeg kører 11.4.1) :

Please check whether you have iOS 11.4.1 or 12 installed. The connection fails because of the iOS Beta version you might have installed on your phone. We currently investigate, why this is happening. To use NAVIGON as usual, please reset your phone to the previously official iOS version.

ATTENTION: It's absolutely necessary to use the same Apple-ID you've used to buy the NAVIGON app.  

  1. Open the App Store on your mobile device.
  2. Click on your account (profil picture on the top right) and then on Purchases.
  3. Type NAVIGON in the top search bar.
  4. Tap onto the iCloud symbol behind the NAVIGON app you want to install.
  5. The NAVIGON-App will now be installed and can be opened via the NAVIGON icon.
  6. If you have purchased In-Apps you can restore them within the Shop of the NAVIGON app. Therefore tap the button Restore purchases.

Attention: The purchased in-apps are not listed anymore. Please check them in the respective menus.